Gå til innhold

Night&Day kontaktlinser

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Er det noen som har gode/dårlige erfaringer med såkalte night&day kontaktlinser? (Slike som du har på døgnet rundt i en mnd før du bytter)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har veldig gode erfaringer med sånne linser.

Fordelene er mange:

Du ser godt med en gang du våkner, og slipper å snuble ut på badet om morgenen eller lete etter sengen om kvelden.

Du får bedre tid på badet om morgenen.

Du trenger ikke å kjøpe linsevæske.

Hvis du er på reise er det mye enklere.

Du kan sove når du vil uten å måtte huske å ta ut linsene.

For meg funker det utmerket. Jeg fikk veldig god oppfølging i begynnelsen for å se om øynene mine tålte å ha linser på døgnet rundt.

Snakk med en optiker. :-)

Gjest Niniel
Skrevet

Jeg har prøvd slike, og tålte dem ikke. Øynene ble knallrøde. Jeg fikk også veldig tørre øyne om morgenen, det var ikke noe behagelig. Men det er sikkert kjempepraktisk for de som tåler det!

Skrevet

Hmmm... har ikke erfaring med sånne linser, men burde sikkert prøvd det selv. har vanlige månedslinser, men er så sløv å ta dem ut.... sover godt en natt eller to med dem på :oops: ...... Har ikke merket at jeg blir sår og rød i øynene av det heller.....

Skrevet

Sånne hadde vært utmerket da. Veldig praktisk for de som tåler det. Selv blir øynene mine tørre og irriterte etter vanlig dagslinser, så jeg bruker det stort sett bare i forbindelse med bading og soling. Og noen få ganger når jeg går ut på byen, eller på dagtid når jeg trenger solbriller. Men må alltid dryppe øynene mine mange ganger mens jeg bruker linser, så jeg synes det er litt "pes" å bruke dem.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg ble anbefalt å bruke slike, men ta dem av til natten, fordi disse slipper inn mye mer oksygen til øyet (som er grunnen til at det er mulig å bruke de døgnet rundt) - og i mitt tilfellet var problemet at jeg fikk for lite oksygen til øynene mine ved bruk av vanlige linser.

De føltes helt ok å ha på, men dessverre mistet jeg den ene linsa, etter bare en ukes tid... Jeg ser så dårlig at jeg klarer jo ikke å finne linsene igjen hvis jeg mister... :ler: Utprøving dermed avbrutt... :wink: Har nå min vanlige type linser inntil videre, men regner med at jeg velger å prøve igjen senere (når jeg får tid til å stikke innom optikeren igjen og få et nytt par med andre ord).

Gjest Anonymous
Skrevet

Tenkte og på hvordan det ville være dersom man mistet en av linsene. Surt og miste en dersom du bare har det ene paret. Spesielt siden det er de dyreste linsene hos min optiker iallefall.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nettopp derfor bør man jo alltid ha mer enn et par liggende... Noe jeg bare akkurat hadde: Fikk et par dagslinser med meg samtidig med Night&Day linsene, så jeg hadde en kriseløsning for en dag.. Og dermed mulighet til å skaffe mer linser fra optikeren :) De linsene jeg bruker ellers er nemlig bestillingslinser som de ikke har i butikken, men i løpet av den tiden jeg prøvde Night&Day hadde de heldigvis fått bestilt inn til meg så det var bare å få hentet! Pleier å ha fargede linser, så hvis jeg mister klarer jeg som regel å se fargen, men helt blanke linser er ikke akkurat lett å myse etter :hoho:

Skrevet

jeg kunne ikke levd uten dem!!!

Skrevet

Har også prøvd dem, og syns de var supre. Står nå bare igjen å få rotet meg avgårde til optikeren min for å bestille. Prøvde slike i fjor sommer da jeg var på ferie, og mistet den ene månedslinsa mi. Veldig lettvinte greier :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...