Gå til innhold

Hvordan få henne til å stole og føle seg trygg på meg?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og ei jente jeg liker utrolig godt hadde en prat "om oss" tidligere i uka. Der kom det fram at vi begge hadde følelser for hverandre, men hun visste ikke om hun var klar for et forhold igjen. Eksen hennes var nemlig voldelig mot henne og han dyttet henne ned psykisk. Hun har alltid slitt med selvfølelsen og selvtillit og han fikk henne til å føle seg enda dårligere. Når hun prøvde å slå opp med han, endte det med at han slo henne. Til slutt dro han bare fra henne, dette er litt over 7 måneder siden skjedde.

Hun sa hun ikke var klar fordi hun eksen hennes var ikke slik når de ble sammen, han ble sånn etterhvert og selv om hun ikke trodde jeg ville gjøre noe slikt var det allikevel noe som holdt henne igjen. Hun klarte ikke helt å forklare det, men hun sa hun følte seg trygg på meg, samtidig så har vi jo bare kjent hverandre i noen måneder.

Hva kan jeg gjøre for å få henne til å stole ordentlig på meg, for jeg ville aldri utsette noen for noe sånt som eksen hennes gjorde og det virket jo som hun skjønte det men allikevel var det noe som holdt igjen. Jeg er litt rådvill jeg :/

Gutt 22

Anonym poster: b39e9e7f0ef39badb8335379775a3cd8

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tid. Masse tid. Så håper du er av det tålmodige slaget:)

Anonym poster: 6f9fa3a809d2e0b7707ebfe261abba60

• Liker 2
Gjest .-L-.
Skrevet

Må nok bare gi det tid. Gå forsiktig frem.

AnonymBruker
Skrevet

Her er det ikke bare å få henne til å stole på deg. Her blir det en jobb for henne å kunne stole på sin egen dømmekraft igjen - troa på å kunne tenke at en selv faktisk kan tenke det beste i en annen igjen, som før.

Å bli såpass lurt er et stort sjokk for kroppen. Den har hukommelse, og når hun begynner å stole på noen så husker kroppen - du tok feil sist. Utrolig feil igjen og igjen og igjen.

Hun må jobbe med seg selv før hun kan stole på deg. Terapi?

Når man tror at dette er ut av verden, er det neppe ut av verden.

Anonym poster: 7a82a2dedee8dc7f85ea2550fa6c4b07

Skrevet

Som alle andre sier her, gi det tid!

Jeg har selv vært i et voldelig forhold, og det tok meg et år før jeg i det hele tatt klarte å kysse noen, og flere år før jeg ville ha kjæreste igjen. Nå er det 8 år siden det ble slutt mellom meg og han som var voldelig, og jeg har fortsatt problemer med å stole på det motsatte kjønn i kjæreste-situasjoner, så det tar fortsatt litt lenger tid enn "normalt" før jeg hopper inn i noe nytt.

Sier ikke at det tar så lang tid med din dame, men hun må gjøre det i eget tempo. Antagelig stoler hun på deg, men hun stolte vel på eksen til å begynne med også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...