Gjest Midtimellom Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Er ganske fortvilet nå. Mannen min, barnet vårt og jeg bor noen timer unna foreldrene våre. Dette har ført til at vi må bruke ferier på å dra på besøk til de. Jeg har en del venner der jeg også vil holde kontakten med, så det har føltes helt naturlig for meg å dra dit. Jeg vil at foreldrene våre skal være sammen med barnet vårt også. Nå viser det seg at mannen min aldri har likt dette. Jeg har fordelt så vi har vært like mye hos begges familier. Likevel er han misfornøyd. Han har ikke så stort behov for å være hos de, og han irriterer seg over alt som moren min gjør så han vil ikke være der. Jeg vil jo være sammen med både mann og barn i ferier, i tillegg til å holde kontakt med familie og venner. Dette blir derfor et problem for meg. Moren min vil bare godt, men hun tar mye plass, så jeg forstår ham litt. Vi er også enige om at det er lite jeg kan gjøre, for jeg kan ikke be henne forandre hele personligheten for hans skyld. Hva skal vi gjøre? Bør han tåle og være der litt for vår skyld eller skal jeg ha mindre kontakt med alle og være alene med ham i ferier? :/
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Hvorfor må dere bruke ALLE feriene sammen med moren din? Hadde det ikke holdt med EN ferie med din mor? Kompromiss. Anonym poster: dcdc1ebf93ad7c01faec0a7d5fa9bc6e 7
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Det der får han tåle! Spesielt når du passer på så dere er på besøk hos begge familier. Han burde ta seg sammen og slutte å være så misfornøyd. Han kunne bli med på disse besøkene for deg og barnas skyld. Skulle bare mangle. Anonym poster: 63706455b2525de3ddda762e4729d6ce 1
Bluegreen Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 Er ganske fortvilet nå. Mannen min, barnet vårt og jeg bor noen timer unna foreldrene våre. Dette har ført til at vi må bruke ferier på å dra på besøk til de. Jeg har en del venner der jeg også vil holde kontakten med, så det har føltes helt naturlig for meg å dra dit. Jeg vil at foreldrene våre skal være sammen med barnet vårt også. Nå viser det seg at mannen min aldri har likt dette. Jeg har fordelt så vi har vært like mye hos begges familier. Likevel er han misfornøyd. Han har ikke så stort behov for å være hos de, og han irriterer seg over alt som moren min gjør så han vil ikke være der. Jeg vil jo være sammen med både mann og barn i ferier, i tillegg til å holde kontakt med familie og venner. Dette blir derfor et problem for meg. Moren min vil bare godt, men hun tar mye plass, så jeg forstår ham litt. Vi er også enige om at det er lite jeg kan gjøre, for jeg kan ikke be henne forandre hele personligheten for hans skyld. Hva skal vi gjøre? Bør han tåle og være der litt for vår skyld eller skal jeg ha mindre kontakt med alle og være alene med ham i ferier? :/ Må dere bo hos foreldrene dine når dere drar på besøk? Jeg like min svigermor godt, men jeg kan bare ikke bo under samme tak som henne, fordi hun er helt ekstrem som "vert". Det er jo legitimt å ønske litt ekstra privatliv i ferier, så dere trenger jo ikke å lage noen konfrontasjon? For øvrig synes jeg at det skal mye til om det ikke kan overleves noen få dager i strekk èn eller to ganger i året - noen ganger må man jo bare omgi seg med litt slitsomme mennesker. 1
Gjest Midtimellom Skrevet 30. mars 2013 #5 Skrevet 30. mars 2013 Vi har egentlig ikke noe annet sted å sove nei. Det er 3 ganger i året at man har ferie, så skal man kutte på det blir det jo ikke mange gangene i året at man ser hverandre. Kan jo dra ei helg nå og da, men d blir bare stress på så kort tid. Jeg skjønner ham, men synes det er vondt det skal være sånn:/
Majott Skrevet 30. mars 2013 #6 Skrevet 30. mars 2013 (endret) Vi har også samme situasjon med at foreldrene våre bor langt unna, og at vi må bruke ferier for å besøke dem. Nå har vi ikke hatt noe problem med at vi ikke liker hverandres foreldre, men det er jo litt slitsomt å være så tett oppi noen som man blir når man er på besøk. I tillegg har vi hunder, og de kan jo være litt belastende å ha på besøk for folk som ikke har hunder selv. Vi kjøpte campingvogn, og bruker den ofte til familiebesøk. Da er vi sammen med familien, men kan trekke oss tilbake, og få litt alenetid også. Kanskje det kan være noe for dere? Da kan man jo også dra innom andre plasser på turen, så det blir litt mer ferie og ikke bare familiebesøk. Endret 30. mars 2013 av Majott 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Finnes det ingen ferieleiligheter eller hytter dere kan leie? Dette ble løsningen for vår del, da svigermor også tar svært mye plass og vi slett ikke går bra sammen. Når vi bor i en ferieleilighet, unngår vi mange av problemsituasjonene, får mer privatliv, og det blir lettere å faktisk ha det det hyggelig sammen når vi møtes. Av og til, når jeg merker at jeg nærmer meg grensen for hva jeg kan tåle uten å bli i dårlig humør, trekker jeg meg tilbake alene for å slappe av, lese eller gjøre andre ting som er bra for meg. En perfekt løsning for oss alle. Anonym poster: a93aa242a340b5793b35423110a64aa3 4
Steinar40 Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Hvorfor må dere bruke ALLE feriene sammen med moren din? Hadde det ikke holdt med EN ferie med din mor? Kompromiss. Anonym poster: dcdc1ebf93ad7c01faec0a7d5fa9bc6e Enig i den. Det er helt urimelig at man skal måtte bruke alle ferier sammen med familien/slekt (på begge sider). Hadde jeg aldri orket. 1
BunnyBlue Skrevet 30. mars 2013 #9 Skrevet 30. mars 2013 Hva med ferie bare dere og barna, har dere ikke det? Det er ikke det at jeg syns det er urimelig å be ham holde ut såppas få dager av året, men så er det jo nettopp det at det er så få feriedager! Jeg skjønner godt om han syns det er surt å bruke flere feriedager enn han må hvis han heller kunne tenkt seg å jobbe, for å si deg sånn. Selvfølgelig bør han absolutt tåle å være hos din familie en gang i året, slik du bør med hans, et kompromiss kunne vært å feriere bare dere en av tre ferier også? Det tror jeg uansett foreldre og barn også kan ha utbytte av, for da slapper i det minste alle av:) Du sier det blir stress, men ikke så langt at det er umulig å besøke foreldre en helg i blandt, tror du det blir stress om bare du og eventuelt barn drar?
Jade Skrevet 30. mars 2013 #10 Skrevet 30. mars 2013 Reis alene med barna noen ganger Ikke bruk ALLE ferieukene hos familien din, kanskje han ønsker å reise andre steder også noen ganger?
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #11 Skrevet 30. mars 2013 Hva skal vi gjøre? Bør han tåle og være der litt for vår skyld eller skal jeg ha mindre kontakt med alle og være alene med ham i ferier? :/ Først skal du se på hvordan du her ordlegger deg og tenke over det. Det er ikke helt umulig å forstå hva han mener, selv om det ikke betyr at han skal ha vetorett på ethvert besøk til dine foreldre, men her fremstiller du det veldig urettferdig. Det er et elendig utgangspunkt for å få ryddet opp i noe. Jeg vet for lite til å komme med konkret input her, men det der er vridd så mye i din favør du overhodet kan. Det er ikke slik at han, dersom han ikke ønsker å tilbringe hver eneste ferie hos dine foreldre, ikke anstrenger seg nok for deres skyld. Det høres ut som han allerede gjør mer enn en kan forvente. Det er heller ikke snakk om at han skal tåle "å være der litt", det er snakk om å være der hver gang han har fri mer enn en helg. Han er ikke særlig urimelig her, egentlig. Det betyr ikke at dere aldri skal til dine foreldre, men du prøver ikke engang å se det fra hans side. Anonym poster: ac4a7854677b872ebaa846b0347cc081 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 Nå har ikke vi barn, men min samboers foreldre bor på en helt annen kant av landet. Skulle vi reist opp der tre ganger i året så hadde jeg (og han) blitt helt utslitt. Jeg forstår ham veldig godt, jeg, og mener dere bør absolutt reise andre steder også. Dere kan ikke tilbringe alle ferier dere har kun hos dine foreldre. Men hvis du ønsker å treffe dem mer, så kan jo du evt. reise på langhelger her og der i tillegg, evt. kan de komme og besøke dere noen ganger. Anonym poster: 1ec265c8db31eb5461b82d5948d1e947
tingeling Skrevet 30. mars 2013 #13 Skrevet 30. mars 2013 Vi har barn og foreldre som gjerne vil at vi skal være på hytta med dem i ferier. Nå bor vi heldigvis slik at vi kan sees i helger, men uavhengig av det så hadde jeg ikke tilbrakt flere uker av ferien min sammen med hverken egne eller mannens foreldre. Aldri i livet Feriene er hellige og de ønsker jeg å tilbringe med mann og barn. Forstår mannen din veldig godt! Hvis foreldrene bor langt unna kan man ta noen langhelger pr år og de kan komme på besøk en og annen helg.
Gjest Gjest_Dreamdrops Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 Vil nok ikke si han er lei av moren din i seg selv; heller lei av å bruke hver bidige ferie på å være sammen med henne. Det er lov å variere
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Det ER faktisk slitsomt på ferie med svigers, spesielt om verten stresser og styrer og maser og tar mye plass. Kan du ikke gi han litt albuerom og la han få bestemme selv om han vil være med? Du kan jo dra selv, og å kan han komme etter og være der i et par dager. Og så reiser dere videre. Anonym poster: 9b90adb8b43c32d424005111ad77a59a
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #16 Skrevet 31. mars 2013 Er ganske fortvilet nå. Mannen min, barnet vårt og jeg bor noen timer unna foreldrene våre. Dette har ført til at vi må bruke ferier på å dra på besøk til de. Jeg har en del venner der jeg også vil holde kontakten med, så det har føltes helt naturlig for meg å dra dit. Jeg vil at foreldrene våre skal være sammen med barnet vårt også. Nå viser det seg at mannen min aldri har likt dette. Jeg har fordelt så vi har vært like mye hos begges familier. Likevel er han misfornøyd. Han har ikke så stort behov for å være hos de, og han irriterer seg over alt som moren min gjør så han vil ikke være der. Jeg vil jo være sammen med både mann og barn i ferier, i tillegg til å holde kontakt med familie og venner. Dette blir derfor et problem for meg. Moren min vil bare godt, men hun tar mye plass, så jeg forstår ham litt. Vi er også enige om at det er lite jeg kan gjøre, for jeg kan ikke be henne forandre hele personligheten for hans skyld. Hva skal vi gjøre? Bør han tåle og være der litt for vår skyld eller skal jeg ha mindre kontakt med alle og være alene med ham i ferier? :/ Hva med at mannen din er med noen dager i sommerferien feks, og du tar noen helger alene/ sammen med barna dit. Det er ikke kjekt å tilbringe så mye tid sammen med mennesker som ikke går så godt sammen, så kanskje noe sånt hadde vært en løsning? Anonym poster: c1a2f187c64ae35eb56dea0d926fbb0c
AnonymBruker Skrevet 31. mars 2013 #17 Skrevet 31. mars 2013 Først skal du se på hvordan du her ordlegger deg og tenke over det. Det er ikke helt umulig å forstå hva han mener, selv om det ikke betyr at han skal ha vetorett på ethvert besøk til dine foreldre, men her fremstiller du det veldig urettferdig. Det er et elendig utgangspunkt for å få ryddet opp i noe. Jeg vet for lite til å komme med konkret input her, men det der er vridd så mye i din favør du overhodet kan. Det er ikke slik at han, dersom han ikke ønsker å tilbringe hver eneste ferie hos dine foreldre, ikke anstrenger seg nok for deres skyld. Det høres ut som han allerede gjør mer enn en kan forvente. Det er heller ikke snakk om at han skal tåle "å være der litt", det er snakk om å være der hver gang han har fri mer enn en helg. Han er ikke særlig urimelig her, egentlig. Det betyr ikke at dere aldri skal til dine foreldre, men du prøver ikke engang å se det fra hans side. Anonym poster: ac4a7854677b872ebaa846b0347cc081 Dette var et meget godt svar. Anonym poster: c1a2f187c64ae35eb56dea0d926fbb0c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå