Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Villfaren
Skrevet

Hei!

Jeg trenger litt gode råd her, står ved et vanskelig veiskille. Jeg bor i en av landets største byer med mann og barn, har en god jobb, mange venner og trives veldig bra. Problemet er at vi ikke har noe familie i nærheten og vi ønsker at barna skal vokse opp i landligere omgivelser. Nå vurderer vi å flytte nærmere familien. Pluss: vi får råd til hus og hage, har besteforeldre i nærheten, trygt og fint for barna og vokse opp. Minus: vi har nesten ingen venner der, jobbene blir hakket kjipere, flytter fra gode jobber, venner og tilbud her.

Tidligere har jeg vært ganske sikker i mine valg, men nå har jeg virkelig ikke peiling! Tenk om vi flytter og angrer! Får ingen venner, blir ensomme, mistrives i jobbene osv.! Det er jo ikke så mange jobber å velge blant og ikke er det lett å få seg venner i voksen alder i små miljøer.

Men vi har ikke råd tilhus her uten å få veldig lang jobbvei, ikke vil vi at barna skal vokse opp her, og sannsynligvis flytter mange av vennene våre i løpet av de neste årene også(til andre steder i landet).

What to do??

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Flytte, når dere ikke engang vet om dere får barn i nær fremtid? Hvorfor haster det slik?

AnonymBruker
Skrevet

^Hun skrev jo at hun bor i en by med mann og barn.

Anonym poster: e0595879758d311e45e6cd8933ca2fbd

Skrevet

Man får alltid nye venner. De man har fra før av kan man fortsette å besøke og få besøk av. Hvordan vet du at jobbene er kjipere på landet?

Skrevet

Mitt inntrykk er at de fleste flytter tilbake til der de kommer i fra hvis jobbmuligheter finnes.

Hvis vi ikke snakker om Trøndelag og nordover ;)

Gjest Stellinax
Skrevet

Jeg hadde blitt værende ettersom dere trives i jobbene deres og har mange gode venner der dere bor.

Hva er årsaken til at dere ikke vil at barna deres skal vokse opp der egentlig?

Har vært i gjennom en del av de samme rundene med meg selv bortsett fra at jeg aldri har hatt en greie om a barna må vokse opp landlig da. Har blitt værende i Osloområdet, alene med barn og et godt stykke fra familien min, fordi jeg trives her (jobb, venner, skoler, satsing på barn og ungdom innen idrett f.eks++)- og fordi jeg ser at barna gjør det samme.

Gjest Villfaren
Skrevet

Vi har barn ja! Det er veldig få jobber dit vi skal flytte, så d r litt sånn at vi må ta det vi får. Ikke er vi så gode på det med å få nye venner heller. Men det kan jo bli veldig bra også, men det vet vi jo ikke før vi har prøvd. Jeg jobber i et mannsdominert miljø, så får nok ingen venner på jobben. Hvor skal man treffe noen da:/

Gjest winston
Skrevet

Vi har barn ja! Det er veldig få jobber dit vi skal flytte, så d r litt sånn at vi må ta det vi får. Ikke er vi så gode på det med å få nye venner heller. Men det kan jo bli veldig bra også, men det vet vi jo ikke før vi har prøvd. Jeg jobber i et mannsdominert miljø, så får nok ingen venner på jobben. Hvor skal man treffe noen da:/

De vennene jeg har fått i voksen alder er via barnas skole og fritidsaktiviteter.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror kanskje din negative holdning til det å få nye venner, faktisk kommer i veien for å få nye venner. Det kan i hvert fall virke sånn nå på dette innlegget. Man får ikke nye venner uten å prøve. Og man får selvfølgelig ikke alltid nye venner bare på jobben. Det finnes mange andre steder å få nye venner. Og selv om at du jobber i et mannsdominert yrke, har jo mange av de mennene koner og kvinnelige kjærester? På en mindre plass, i ei lita bygd f.eks., er det mye enklere å komme i kontakt med folk fordi "alle kjenner alle". Så når man er et sted sammen med noen man kjenner møter de noen de kjenner også kommer man i prat. "Hei Tuva, møt Trine, hun er kona til Geir som du jobber sammen med".

Akkurat den biten ville ikke jeg bekymret meg for.

Gjest Villfaren
Skrevet

Jeg tror kanskje din negative holdning til det å få nye venner, faktisk kommer i veien for å få nye venner. Det kan i hvert fall virke sånn nå på dette innlegget. Man får ikke nye venner uten å prøve. Og man får selvfølgelig ikke alltid nye venner bare på jobben. Det finnes mange andre steder å få nye venner. Og selv om at du jobber i et mannsdominert yrke, har jo mange av de mennene koner og kvinnelige kjærester? På en mindre plass, i ei lita bygd f.eks., er det mye enklere å komme i kontakt med folk fordi "alle kjenner alle". Så når man er et sted sammen med noen man kjenner møter de noen de kjenner også kommer man i prat. "Hei Tuva, møt Trine, hun er kona til Geir som du jobber sammen med".

Akkurat den biten ville ikke jeg bekymret meg for.

Jeg håper du har rett=) Min negative holdning til å få venner grunner i at jeg har slitt med det før. Jeg flyttet for å studere, og jeg var med på masse sosialt. Men jeg opplevde at det ikke var lett å få nære venner. Jeg var med på fritidsaktiviteter hvor jeg fant meg gode venner som jeg har den dag i dag. Men det tok tid, og det var på mitt initiativ. Jeg føler også at jeg ofte er den som tar initiativ for å holde kontakt med de jeg har. Har faktisk aldri opplevd å få venner på den måten at andre har tatt initiativ. Jeg er sikkert bare ikke den typen. Så jeg har grunn til å grue meg! Men jeg håper som sagt du har rett=D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...