Gjest gjesten Skrevet 28. mars 2004 #1 Skrevet 28. mars 2004 Tror kanskje jeg har fått loppebitt på kroppen. Det er røde "prikker" som klør noe så inni ....... Fikk høre at det kanskje kunne være loppebitt.Hva kan jeg gjøre for at de skal gå vekk? Har prøvd forkjellige kremer og aloe vera rett på.
marigull Skrevet 28. mars 2004 #2 Skrevet 28. mars 2004 For å dempe kløen hjelper det med hvitvask..kjøpes på apoteket! Men jeg vet ikke om noen metode som fjerner dem da
Gjest Lady-M Skrevet 29. mars 2004 #3 Skrevet 29. mars 2004 Har du katt? Katter tar ofte med seg fuglelopper, men de kan også komme inn i soverommet gjennom et åpent vindu. De lever kun på fugler, men kan bite mennesker og dyr. Får røde bitt, litt større enn myggstikk. De klør noe sinnsykt, ofte i mange dager. Får kanskje kjøpt noe kløstillende på apoteket? Ellers må du bare prøve å ikke klø på de, kan gi stygge arr...
Suzy Skrevet 29. mars 2004 #4 Skrevet 29. mars 2004 Bruk Eurax i tjukke lag og kom deg til dryklegen for å få loppemiddel til kattene (om du har katt da) Vi hadde samme problemet i fjor vår og ble kvitt det på den måten. Bittene er ofte samlet rundt leddene på kroppen og rundt livet! :o
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #5 Skrevet 29. mars 2004 Vi har ikke katt og ikke har jeg vært oppi katter heller, så det er litt rart.. Jeg får prøve Eurax og håpe at det funker. Fant flere bitt i natt.. Kløø..... :-x
tuji Skrevet 29. mars 2004 #7 Skrevet 29. mars 2004 Hvis du sover med åpent vindu, og det er f.eks. et tre utenfor, kan loppene lett hoppe inn der.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #8 Skrevet 29. mars 2004 Nei jeg gjør ikke det. Har pollenallergi og nå er det jo sånn fulge-loppe-sesong-greie. Så jeg tar ikke sjansen på det. Vi har sånn fugle-sikring i ventilene i tillegg, så jeg skjønner ikke noe jeg :-?
tuji Skrevet 29. mars 2004 #9 Skrevet 29. mars 2004 Kanskje du har fått det med deg inn når du har vært ute? En eneste loppe kan lage maaange bitt!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #10 Skrevet 29. mars 2004 Tuller du..? Har hele angsten nå.. Hater å klø :-? Har støvsugd hele huset og skiftet på sengene til alle sammen nå. Det er jo ikke sikkert det er det, men alikevel.. Men loppebitt går over etter noen dager? Har hatt mine greier i 5 dager nå og funnet flere.. Hm.. dette er skummelt..
tuji Skrevet 29. mars 2004 #11 Skrevet 29. mars 2004 Tuller ikke. Ved to anledninger i fjor hadde vi én eneste loppe i sengen, og den lagde mange bitt. Vi fant synderen begge gangene, så det gikk greit. Vet ikke hvor lenge de kan leve uten vertsdyret sitt, men det kan du sikkert finne på nettet et sted.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #12 Skrevet 29. mars 2004 Så de er såpass store at man kan se de? Kikket ikke etter jeg, bare rev av sengetøyet, hehe!! Har ei venninne som skal komme bort i dag på syforrening og hun skulle sjekke om prikkene/utslettet gikk vekk når jeg trykket ett glass på de.. Husker det var noe om sånne ting på TV for noen år siden, noen som vet?
tuji Skrevet 29. mars 2004 #13 Skrevet 29. mars 2004 Mener du det utslettet man får av hjernehinnebetennelse? Det brukte man glasstesten på. Er det bare du i huset som har disse prikkene? Er du sikker på at det er bitt og ikke allergi?
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #14 Skrevet 29. mars 2004 Hvor har du disse røde prikkene? Sitter de på bena, er det helt sikkert loppebitt. Loppene trives på steder av kroppen hvor du har mye hårvekst (med unntak av hodet). Loppebitt ser ut som myggstikk, men er noe større og klør veldig. Hvis du får stadig nye prikker, og de klør ustanselig er det garantert lopper. Har du barn? Barn får ofte lopper og smitter gjerne resten av familien. Kom deg på apoteket med en gang og kjøp et liniment som tar livet av lopper! Det er reseptfritt. De forsvinner ikke av seg selv!!!!!
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #15 Skrevet 29. mars 2004 De er på beina, på magen, i nakken, på armene og ryggen. Har fått en salve nå som skal hjelpe frem til jeg skal til legen i morgen. Skal ta opp det at jeg skal kjøpe Liniment. Ja, vi har barn, men ingen andre er smittet.
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #16 Skrevet 29. mars 2004 Tuller ikke. Ved to anledninger i fjor hadde vi én eneste loppe i sengen' date=' og den lagde mange bitt. Vi fant synderen begge gangene, så det gikk greit. Vet ikke hvor lenge de kan leve uten vertsdyret sitt, men det kan du sikkert finne på nettet et sted.[/quote'] Hvordan ser den ut?? haster takk!
tuji Skrevet 29. mars 2004 #17 Skrevet 29. mars 2004 Slik: http://www.toyen.uio.no/zoomus/minste_husd...fugleloppe.html
Gjest Anonymous Skrevet 29. mars 2004 #18 Skrevet 29. mars 2004 Lopper er så små at de ikke kan ses med det blotte øye. Lopper er mye mindre enn lus. Du har ikke sjangs til å finne lopper hverken i senga eller på kroppen. Det er kanskje like greit ettersom de ser ut som stygge insekter.
Gjest Anonym Skrevet 18. januar 2011 #19 Skrevet 18. januar 2011 Hjeeelp! Tror sannelig at jeg har fått meg lopper jeg også! Men mine bitt er i hovedsak på brystene, og magen. Litt ellers, på armer og ben men der er det veldig lite.... Du som startet posten, fant du ut av dine bitt? Var det lopper? Hvordan ble du eventuelt kvitt problemet? Jeg har hatt det slik i snart 2 uker.... Har opptil flere ganger vasket HELE leiligheten, og ALT av sengetøy, ullpledd, dyner, klær osv. Uten hell.. Legen sier det er loppebitt, men hvorfor går det ikke bort da??
Gjest anonym Skrevet 18. januar 2011 #20 Skrevet 18. januar 2011 Hjeeelp! Tror sannelig at jeg har fått meg lopper jeg også! Men mine bitt er i hovedsak på brystene, og magen. Litt ellers, på armer og ben men der er det veldig lite.... Du som startet posten, fant du ut av dine bitt? Var det lopper? Hvordan ble du eventuelt kvitt problemet? Jeg har hatt det slik i snart 2 uker.... Har opptil flere ganger vasket HELE leiligheten, og ALT av sengetøy, ullpledd, dyner, klær osv. Uten hell.. Legen sier det er loppebitt, men hvorfor går det ikke bort da??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå