Gjest Doh Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Virker som om katten er blitt forkjøla. Var ute i hele går, han er egentlig innekatt som øver på å være ute (så tåler kanskje ikke så mye). Han er skikkelig hes og slapp, men det som er rart er at han sikler. Trodde først det bare var snørr, men så nå at det rant ut av munnen hans. Er det bare snørr som har rent bakover i munnen kanskje? Kan jo skje med mennesker liksom... Noen som har noen tips? Til om det er noe jeg kan gjøre for at han skal bli bedre fort Hilsen bekymra pusemor med en liten slappfisk på fanget Endret 29. mars 2013 av Doh
Thalassos Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Jeg syns nesten det hørtes mer ut som slag jeg, egentlig.. Nå er ikke jeg katteekspert, men når en katt sikler er det noe galt/rart. Hva med å ta en tur til dyrlegen imorgen for å utelukke at det er noe farlig? Lykke til!
Othelia Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Det behøver ikke å være noe galt om en katt sikler, bare for å være litt kverulant. Jeg vet om en katt som sikler med en gang han blir kosa med, og sikkert ellers også. Og da er det snakk om at man blir helt våt av sikkel. Men om en katt som ikke har siklet før plutselig begynner å sikle, så kan det jo være noe galt som Adegami sier, uten at jeg har noe videre peiling. Og ellers holder jeg med Adegami om at den beste måten å få svar på er å gå til vetrinæren med katten.
Gjest Doh Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 Slag er det nok ikke Eneste symptomer bortsett fra sikling er at han er slapp og hes. Har ikke mistet balansen eller noe sånt som er vanlig ved slag. Hopper opp i sofaen, drikker og går som vanlig. Matlysten er nok ikke helt på topp, men har gitt han våtfor nå så får se om han spiser det i løpet av natta
Gjest Doh Skrevet 29. mars 2013 #5 Skrevet 29. mars 2013 Glemte å skrive at sikkelet ser ut som blank snørr. Så tror det bare er det altså, er ikke spesielt bekymra for at det skal være noe alvorlig siden han virker ok ellers (skriver på mobil, så blir litt rotete dessverre) Trenger vel egentlig mest tips til hvordan man kan få en forkjøla pus frisk fortest mulig Er jeg usikker drar jeg til veterinær foresten, er ikke redd for å dra dit en (eller mange) ganger for mye
Othelia Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Men det er jo bra:) Jeg vet helt ærlig ikke jeg, har aldri hatt katt før katten jeg har nå, og han har aldri vært syk på den måten før. Bortsett fra at han har nyst en hel del i vinter. Men om din katt var min katt ville jeg holdt han inne, og fulgt med på utviklingen av forkjølelsen. Jeg hadde nok blitt skikkelig hønemor, som hadde løpt etter han konstant for å passe på at han har det bra:P Sorry for at jeg ikke er mer til hjelp!
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #7 Skrevet 30. mars 2013 Jeg passer katter, og en av de er kronisk forkjølet med snørr,nysing og sikling. I tillegg er det minst fem katter som sikler ved kosing. Jeg ville ringt dyrlegen og spurt, katter kan også få pollenallergi. Anonym poster: e730bd5e0f3de39815ee4281081e9af1
Gjest Doh Skrevet 30. mars 2013 #8 Skrevet 30. mars 2013 Men det er jo bra:) Jeg vet helt ærlig ikke jeg, har aldri hatt katt før katten jeg har nå, og han har aldri vært syk på den måten før. Bortsett fra at han har nyst en hel del i vinter. Men om din katt var min katt ville jeg holdt han inne, og fulgt med på utviklingen av forkjølelsen. Jeg hadde nok blitt skikkelig hønemor, som hadde løpt etter han konstant for å passe på at han har det bra:P Sorry for at jeg ikke er mer til hjelp! Han får ikke lov til å være ute nei. Pleier bare være ute ti minutter av gangen, men på torsdag satt jeg ute i sola på verandaen så da var han ute med meg. og ja, jeg var skikkelig hønemor i går Har mista dyr altfor tidlig før, så er veldig påpasselig. Han er bedre i dag da. Ikke slapp(i går lå han bare på fanget), og går og skravler som vanlig (Gud så stille og rolig det var her i går). Hadde spist opp våtforet sitt i natt, og i dag har han spist litt tørrfor Yay! Ikke sett våte flekker på gulvet heller så da er han kanskje ikke like tett heller 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå