Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er voksen. 34 år. Driver egen bedrift og får nok av oppdrag. Trives godt i jobben min. Har ikke hatt kjæreste på 5 år. Nå er jeg endelig klar for å ta et steg videre.

Det forrige forholdet mitt tok veldig på. Kjæresten min ble alvorlig psykisk syk. Han var det nok før jeg traff ham, men det eskalerte da vi var sammen, og jeg ble rådet av alle, inkludert psykolog, til å gå fra ham. Vi hadde det ikke bra sammen, selv om vi var sterkt følelsesmessig knyttet til hverandre, og trivdes i hverandres selskap. Men han var sint, psykelig sjalu og hadde ekstreme reaksjoner på små ting. Jeg ble livredd og måtte ut av forholdet. Kom meg ut av det til slutt.

Kjæresten jeg hadde før det, var veldig fin. Vi hadde det godt sammen, trodde jeg, inntil han gjorde det slutt etter 3 år. Da var jeg 26. Jeg tenker fremdeles tilbake på at det var fint den perioden det forholdet varte. Det va godt å ha noen som var der, noen man kunne være forelsket i og drømme om. Planlegge livet med.

I disse årene som er gått nå som singel, har jeg fokusert mest på jobb og hverdagslige ting. Fått ting til å gå rundt. Det har vært for tidlig å knytte meg til andre. Jeg har hatt gode venner, men ingen kjæreste.

Nå er jeg klar til å treffe noen. Jeg har akkurat flyttet til en liten bygd hvor jeg ikker er så godt kjent. Prøver å starte på nytt.

Er det noen der ute, som har vært litt inne i kjærestelivet, eller på jakt etter en kjæreste, som har noen innspill til hva man kan gjøre for å lete etter en ny kjæreste? Mine gode venner bor heller ikke her, så jeg skulle gjerne hatt noen nye venner også.

Jeg har ikke så mye overskudd etter jobb om dagene, men jeg ønsker å bruke mer tid på andre og vende meg litt mer utover igjen.

Takker for alle svar.

Anonym poster: 44b2da039c22637e8bfd89466951c6ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De aller fleste jeg kjenner, både venner og folk jeg har hatt et romantisk/seksuellt forhold til, har jeg møtt/blitt kjent med via nettet. Det er mange nettsider du kan bli med på. Her er jo også en mulighet :)

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Først vil jeg bare si at jeg kjenner meg mye igjen i det du skriver om eksen din som var psykisk syk - jeg har selv erfart noe lignende og vet hvor stressende og nedbrytende et slikt forhold kan være selv om man er veldig glad i personen.. og at man ikke umiddelbart etterpå klarer å verken se etter, eller har lyst på ny kjæreste. Det er bra at du føler det er riktig tidspunkt for deg nå!

Som noen har vært inne på er internett en mulig løsning - ellers er det noe med å engasjere seg i andre, ta initiativ ovenfor personer du liker/kunne tenke deg å bli bedre kjent med og sysle med dine interesser/hobbyer, vær åpen og imøtekommende så kommer ting av seg selv som regel..

slik har det vært for meg..

Jeg satt igjen ensom og nedbrutt etter bruddet med min eks. Orket ikke å bry meg om andre enn meg selv - hadde nok med mitt; takle det daglige og jobben. M.a.o ikke mye overskudd til å bli kjent med nye mennesker eller være sosial. Det var ok ovenfor familie og gode venner som visste jeg gikk gjennom en tøff periode, men for andre bekjente var jeg nok bare uinteressert/lite givende og lite spennende...Klarte tilslutt å gradvis innse sammenhengen "dragsuget" fra mitt tidl. forhold og min egen livskvalitet og gradvis ta tak i det og vise mer interesse i andre og de rundt meg - DA begynte det å skje ting "av seg selv"! Når jeg trivdes mer med livet mitt og fikk meningen tilbake, så kom energien tilbake også..

..Det høres kanskje fjernt ut når jeg sier at "plutselig så bare kom jeg i snakk med" han jeg nå er kjæreste med - over en nokså triviell og hverdagslig situasjon (tur med hunden :). Ikke var jeg på leit etter en kjæreste, ikke tenkte jeg på han som en "potensiell" kandidat der og da - han var bare så forbaska hyggelig og morsom å snakke med!

Hadde jeg vært slik jeg var for ett år siden hadde jeg for det første aldri tenkt tanken eller hatt noe behov for å snakke med noen andre på tur (hilse,smalltalk) og hvis jeg hadde kommet i snakk med noen så hadde nok samtalen ikke vært naturlig blid og åpen!

Ta deg tid og få støtte av dine nærmeste!

Anonym poster: 22fd5f675821a1e27c066af75b83225e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk for det fine innlegget ditt! (Og for tipset fra deg ovenfor).

Du har nok rett i at det handler om å rette fokus med utover mot andre, og jeg føler meg klar til å gjøre det igjen. Jeg har jo gjort det før, men det er litt annerledes når man er blitt såpass voksen og skal bli kjent med folk på nytt. Jeg må nok tørre å by litt mer på meg selv, av den private delen også, iallefall til noen.

Godt å høre at det "plutselig dukker opp noen". Fin historie du kom med, jeg tar det med meg videre! Takk!

Jeg er ikke helt typen til å finne noen på nettet, men jeg skal ta sjansen på å bruke mer tid sammen med folk på fritiden. Det lønner seg nok. Nå er jeg som sagt nettopp flyttet til et nytt sted, så å engasjere seg mer innenfor hobbyer e.l. på fritiden hadde sikkert vært bra. Kanskje jeg treffer noen som passer helt fint, og kanskje perfekt!

Takk igjen for svarene! Ha en fin kveld!

Skrevet (endret)

Jeg kom kanskje med litt dumme tips til deg. Om du ikke er typen til å finne mennesker via nettet, så kan du gjøre som meg. Jeg møtte min nåværende kjæreste via en venninne, som jeg ikke visste om i forkant. Samme kvelden, på en konsert, begynte vi å flørte, og det tok ikke lange tiden før vi ble sammen :)

Jeg har ikke mye erfaring med å bli kjent med folk utenfor internettet, fordi jeg er ganske sjenert. Dette jobber jeg med, og jeg har kommet litt i kontakt med noen her jeg bor (er et lite sted, så). Mange av dem jobber der som samboeren min jobber, og de er ganske greie :)

Men du har fått mange tips her, som er tusen ganger bedre enn mine :P Jeg ville bare si det.

Endret av Sokkesko

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...