Gå til innhold

Katter min hater nevøen min

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei katten min hater/livredd for nevøen min. Hun blir rett og slett bare svært redd når han er her. Nå blir hun også svært aggressiv mot ham, som hvis han er i samme rom så hveser hun på hva ham. Er det noen som har erfaringer med dette eller vet hva jeg kan gjøre? Ellers så er hun svært sosial og kunne ikke gjort en flue fortred, men nå så hveste hun først mot nevøen og så en annen i rommet som hun sekunder før hadde ligget å kost med.

Setter stor pris på all hjelp!

Anonym poster: 11c3322ae1b5a87888125a2501603986

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er nevøen din? Det kan godt hende at han er for voldsom og katten oppfatter dette som truende eller skremmende..

Kan de være en ide og ikke la nevøen din få være så mye bort i katten din? Det er viktig at han respekterer det om katten din søker vekk, og at katten da får være i fred..

Ellers kan du risikere at han rett og slett biter fordi han føler seg fanget eller har fått nok...

• Liker 2
Skrevet

Kan det hende et annet barn har vært hardhendt med pus? En av mine mottok hard behandling av barnet der hun bodde før, nå hveser hun til tven om hun hører barnegråt/hyl der.

Du kan beholde et plagg som lukter av nevøen din for å venne katten til lukten hans under trygge forhold. Så må du passe på når pus og nevø skal omgås, lær nevøen din at litt klapp er greit men at han må la pus være i fred når den går sin vei, vifter veldig med halen osv. Om det ikke funker så er det kanskje best å holde de adskilt?

• Liker 1
Skrevet

Katten min er ikke glad i unger, og det tror jeg har med at de er brå og uforutsigbare i oppførselen sin.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...