Gå til innhold

Telle kalorier, eller telle karbohydrater?

19 stemmer

1. 1. Telle karbohydrater, eller kalorier?

• Kalorier.
      11
    • Karbohydrater.
      5
    • En kombinasjon/annet (utdyp gjerne).
      3

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva mener du er best ift slanking/vektnedgang? Telle karbohydrater, kalorier, gjøre noe helt annet, eller hva? (selvfølgelig i kombinasjon med trening).

Anonym poster: f62ed9b4bcfd4ca334809753b91af6b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dere som stemmer/svarer, hvorfor stemte du/svarte du som du gjorde?

:)

Skrevet

Jeg er ikke en fan av noe telling. Telling, først av karbohydrater, bør du gjøre dersom du har prøvd å la kroppen regulere dette selv via sultfølelsen. Fungerer hverken selvregulering eller karbotelling bør du telle total energimengde.

Kommer du dithet er det sannsynlig at du har andre underliggende forhold som kanskje krever oppfølging av helsepersonell. Spesielt dersom du er veldig overvektig.

Når det gjelder hva som er best for vektnedgang viser forsøk at lavkarbo er likt eller bedre enn lavfett i alle studiene jeg kjenner til. Det er ingen der lavfett er bedre enn noen av lavkarbovariantene på vektnedgang (lchf, paleo, middelhavsdiett).

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det går på smak og behag. For meg er det uaktuelt å gå lavkarbo, er altfor glad i brød, pasta og poteter til at jeg kan kutte det ut. Jeg holder meg heller til grovbrød, fullkornspasta og brun ris. Aldri hvitt. Og så spiser jeg kanskje litt mindre av pastaen og risen, og mer av kjøtt og grønnsaker. Og det funker helt fint for meg :)

• Liker 1
Skrevet

Karbo. Fordi det var mye mindre jobb (bare å holde seg unna karbs) mindre sultfølelse og jeg var god og mett hele tiden.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kalorier. Lavkarbo er ikke noe for meg, for jeg liker ikke fett. Jeg teller kalorier og trener etter Butt Bible, såååå ... jeg håper jeg ser resultat når jeg er ferdig med bibelen.

Anonym poster: ea5405b6d67c32741b44d936247ffe62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...