Gå til innhold

brutt kontakt mellom far og barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

I gamle dager så jeg for meg at sånt kunne skje relativt ofte, at en kvinne feks ble gravid, fikk et barn som faren ikke ønsket å ta noe ansvar for og at moren måtte oppdra barnet alene uten at faren ville ha noe særlig med barnet å gjøre.

Idag er det heldigvis blitt sånn at det iallefall ikke er valgfritt for faren å ta deler av det økonomiske ansvaret for de barna han er far til, men lurte plutselig på om det fremdeles er sånn at faren i noen tilfeller velger å ikke ville ha kontakt med barnet, men bare betale det lovbestemte økonomiske bidraget?

Hvor vanlig er det nå at faren ikke vil ta del i sine barns liv, hvis de ikke bor sammen med moren?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mitt eldste barn har en slik far. Han flyttet til Sverige, og har aldri vist interesse for barnet sitt. Han betaler heller ikke bidrag (og jeg tjener for mye til å kunne få forskuttert noe). Men men, det er hans tap. Barnet mitt lever helt fint med det, og ser på min mann som sin pappa, selv om hun er fullt klar over at det ikke er faren hennes biologisk sett.

Anonym poster: 9cc8de28679e76aa96ec6f7ccc3b6d92

Skrevet

I gamle dager så jeg for meg at sånt kunne skje relativt ofte, at en kvinne feks ble gravid, fikk et barn som faren ikke ønsket å ta noe ansvar for og at moren måtte oppdra barnet alene uten at faren ville ha noe særlig med barnet å gjøre.

Idag er det heldigvis blitt sånn at det iallefall ikke er valgfritt for faren å ta deler av det økonomiske ansvaret for de barna han er far til, men lurte plutselig på om det fremdeles er sånn at faren i noen tilfeller velger å ikke ville ha kontakt med barnet, men bare betale det lovbestemte økonomiske bidraget?

Hvor vanlig er det nå at faren ikke vil ta del i sine barns liv, hvis de ikke bor sammen med moren?

Hehe, jeg hadde det akkurat slik :) mamma ble gravid, pappa var ikke så veldig gira på det så han stakk. Men han kom tilbake da, etter 1 år eller noe. Så var jeg hos han på hytta annenhver dag. Deretter flytta jeg til spania da jeg var 11, og da ble forholdet skranglete. Jeg fikk ikke bursdagsgaver, julegaver, bare en email der det stod "gratulerer med dagen". Etter jeg flytta tilbake til norge igjen etter 3 år har det egentlig vært litt kleint.. Ikke noe typisk far og datter forhold.

Så ja, det skjer nok enda :) men har ivertfall alltid betalt bidraget da..

AnonymBruker
Skrevet

Joda, det er faktisk ganske vanlig. Kan være mange årsaker til det. Skillsmisse kan være like vanskelig for far, og især når han ikke ønsker det.Mine barn har en slik far. Deltok ikke i noe med barna. Ikke besøk, alltid en unnskyldning. Aldri ferie, jul, bursdager. Et sår hos barna. De i er i dag voksne, og i dag har de minimalt med kontakt. Han ønsket å straffe meg,men han fikk den største straffen

Anonym poster: 5227246c894b55cb3e4ab25e04e7d86e

Skrevet

Jeg kan melde om en til, far til min datter. Hvorfor aner jeg ikke da han fikk barn ett år etter som han har tatt være på. Min datter vet hvem han er, hun hilser på hans barn når hun treffer dem men lever greitt med sin stefar og ville ikke byttet (sier hun iallefall).

Skrevet

med meg selv vet jeg om 3 tilfeller..syns det er galskap og ikke ha intresse av barnet sitt,men man får gjøre det beste ut av det og tenke på at det er far som taper mest på og være drittsekk.

og drittsekker klarer man seg best uten..

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjenner i alle fall en som har to barn med forskjellige mødre som han ikke ønsker kontakt med. Han har betalt bidrag i alle år, men aldri møtt barna. Han er en type som hater alle konfrontasjoner og ting som kan bringe fram følelser på noen måte. Jeg tror han nok syns det er kjipt, men jeg skjønner ham også, på en måte.

Anonym poster: 785653a5e656af510d223bab9acd1f7c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...