Gå til innhold

Menn som gifter seg med Thai- og Fillipinerdamer

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste av disse menn har en ting til felles: Nemlig at de er fysisk uattraktive. Synes egentlig det er flaut at folk drar til den andre siden av kloden for å finne seg en kone som mest sannsynlig bare vil ha dem pga. det norske passet. Synes egentlig det hele er ganske tragisk...

PS: Jeg er mann selv.

Anonym poster: 96451c8469873a875c31c4cd29916bc1

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke dra alle over en kam da? Jeg kjenner flere som er gift med Thailandske damer og både mann og kone er kjempehyggelige mennesker som virkelig ser ut til å trives sammen.

Har i grunn full forståelse for at menn heller vil ha gode koneemner derifra enn Norske, pripne, egoistiske damer(uten å dra alle over en kam).

Anonym poster: adccb887f16fe433f3e4c5aba5d145df

Skrevet

Jeg kjenner noen som er gift med thaidamer, og ingen av dem er noe spesielt stygge og eldgamle. Han ene er rundt begynnelsen av 50årene og dama er vel i slutten av 30årene og den andre er rundt 40 og dama er 8år yngre. Begge to er ordentlige menn som vil at damene skal lære norsk,inkludere seg i samfunnet osv og de reiser jevnlig til Thailand for å besøke familie. Ingen av disse mennene har hentet en dame for å bruke henne som vaskehjelp og sexdukke, men for å ha flotte og varige forhold. Ingen av dem er noe spesielt motbydelige eller uberstygge(selvom han ene er litt spesiell da kan man si).

Ja, det finnes de som reiser til Thailand og skal ha seg en ung jente som de er veldig slemme mot, og ja, endel er også stygge feite griser med gedigne ølmage og gjeld i Norge, på sponset ferie av trygdekassa, men det betyr ikke at alle er sånn.

Det er forskjellige grunner til at de "ikke vil ha"norske damer. Kanskje de er ja, stygge,rare,slemme,lettere tilbakestående og ekle og mener alle damer er pripne og egoistiske(og som ikke klarer å se realiteten i øynene-eller i speilet...) men noen har faktisk bare funnet en å dele livet med.

Er nok av kvinner som reiser til Tunisia, Tyrkia og Gambia feks for å finne seg menn, og ganske mange blir gravide, mannen stikker hjem, og ender opp som alenemor med sugerøret trygt plassert i trygdekassa, men det er og kvinner som reiser ned og finner en de vil dele livet med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei den vanlige kommentarer "drar å henter seg dame fordi han fikk noe bedre". For alt du vet, så kan ha truffet hverandre, blitt glad i hverandre, blitt kjærester og så gift. Kanskje det er den dama mannen faktisk falt for. Trenger ikke å bety at han måtte ha den dama fordi han ikke fant noe annet. Kanskje mannen foretrekker asiatiske damer?

Det kan være tusen av grunner. Så pass heller på deg selv du. Verden blir ikke bedre av fordommer og forhåndsdømming.

Anonym poster: 04ac6dfa39bb541a895745bed4cc8c8e

• Liker 3
Skrevet (endret)

.

Endret av Samaysa
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

De tilfellene jeg kjenner til er tragiske.

Feit, stygg mannssjåvinist som klager over norske damer, mens realiteten er at han ikke kan få de bra damene på grunn av personligheten sin. Thailand blir løsningen, og når det ikke funker med dame nr 1 hentes dame nr 2.

Anonym poster: 4281d4297807b09aed101cfa4ad75d41

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Er så lei den vanlige kommentarer "drar å henter seg dame fordi han fikk noe bedre". For alt du vet, så kan ha truffet hverandre, blitt glad i hverandre, blitt kjærester og så gift. Kanskje det er den dama mannen faktisk falt for. Trenger ikke å bety at han måtte ha den dama fordi han ikke fant noe annet. Kanskje mannen foretrekker asiatiske damer?

Det kan være tusen av grunner. Så pass heller på deg selv du. Verden blir ikke bedre av fordommer og forhåndsdømming.

Anonym poster: 04ac6dfa39bb541a895745bed4cc8c8e

Det er greit at man ikke skal forhåndsdømme i utgangspunktet. Men se deg rundt. Når du ser slike par... hvor mange av de norske mennene er ikke feite, ustelte, gamle griser, som ikke virker særlig smarte. Så tripper det ei bittelita, ung og mørk dame ved siden av. Kjøpt og betalt... æsj.....

Jeg dømmer aldri når paret ser likestilt ut, men det gjør de virkelig ikke i de fleste tilfellene.

Anonym poster: b0118a61e8c4ad8584b67fa8cfaeab08

• Liker 9
Skrevet

De fleste av disse menn har en ting til felles: Nemlig at de er fysisk uattraktive. Synes egentlig det er flaut at folk drar til den andre siden av kloden for å finne seg en kone som mest sannsynlig bare vil ha dem pga. det norske passet. Synes egentlig det hele er ganske tragisk...

Du er helt på bærtur. Har flere i min vennekrets som har damer fra asia. Menn fra asia også. Ingen av disse er stygge eller har problemer med å få dame i norge.

Dette blir like dumt som å si at de med norsk dame er alle lekre mannebein.

Skrevet

Tullball!Jeg har sett flere kjekke menn med asiatiske damer.

AnonymBruker
Skrevet

Synes du det er flaut at noen menn er fysisk uattraktive?

Anonym poster: b752b9ab913e6cbc4e40c50d09dbaa5f

Skrevet

Her er det bare du som er tragisk. Synd men sant...

• Liker 2
Skrevet

Det er greit at man ikke skal forhåndsdømme i utgangspunktet. Men se deg rundt. Når du ser slike par... hvor mange av de norske mennene er ikke feite, ustelte, gamle griser, som ikke virker særlig smarte. Så tripper det ei bittelita, ung og mørk dame ved siden av. Kjøpt og betalt... æsj.....

Jeg dømmer aldri når paret ser likestilt ut, men det gjør de virkelig ikke i de fleste tilfellene.

Anonym poster: b0118a61e8c4ad8584b67fa8cfaeab08

Det er fordi du mest sannsynlig kun legger merke til de mest ekstreme tilfellene.

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i en butikk og ser ofte slike par.

Gjerne litt halvfeite menn i femtiåra, ikke akkurat kjekke, og med ei søt lita thaidame som sikkert er halvparten så gammel.

Akkurat den beskrivelsen går igjen veldig mange ganger, og jeg er så nysgjerrig på hvorfor? Hva er greia?

Har ingenting imot det, bare synes det er et snodig fenomen.

Anonym poster: fae71aefa5e7ad466c4f3a85a33b3dd1

• Liker 1
Gjest Kalkunkrøll
Skrevet

Jobber i en butikk og ser ofte slike par.

Gjerne litt halvfeite menn i femtiåra, ikke akkurat kjekke, og med ei søt lita thaidame som sikkert er halvparten så gammel.

Akkurat den beskrivelsen går igjen veldig mange ganger, og jeg er så nysgjerrig på hvorfor? Hva er greia?

Har ingenting imot det, bare synes det er et snodig fenomen.

Anonym poster: fae71aefa5e7ad466c4f3a85a33b3dd1

Balansen mellom kalorier inn,kalorier ut. Hadde gjort det samme jeg også hvis det var ukomplisert. Men får meg lett dame/sex her i norge så da blir utenlandsimport på feil side av kaloriskåla. Koneimport er den riktige siden av kaloriskåla mennene som velger det, akkurat som om mennene som velger innenriks er på den andre siden av skåla. Fnyser litt av de som trøster seg med "de gadd prøve få seg norsk dame", da de med norsk dame heller ikke "gadd å reise utenlands" for en mer huslig kone. Right? Det er kalorier inn/kalorier ut som gjelder for alle menn.

Gjest Bibompibomp
Skrevet

Jeg registrerer at dette temaet til stadighet dukker opp her på forumet, og jeg blir like oppgitt hver gang over hva folk finner grunnlag for å fordømme, irritere seg over, og bry seg med.

Jeg er en av disse du sikter til, altså lykkelig gift med en dame fra Thailand, der ren ferietur bragte oss sammen, med mange påfølgende besøk av både henne og meg før giftemål fant sted, og uten noe form for "kjøp", annet enn hva pålagte visumgebyrer og billetter innebar. Ikke er jeg feit, skallet, uflidd, gammel eller sjuskete på noe slags vis, og om jeg så var det, hva i helvete har du å gjøre med mitt liv og mine valg om jeg tør spørre???

Vi har alle vår frie vilje, og all rett til å selv bestemme med hvem og hvor man finner grunnlag for livsledsagerskap, eller hva? Grunnene til at det for mange blir giftemål med et menneske fra andre siden av kloden kan være utallige, og enhver av de er like bra som hvilke som helst for den det gjelder, noe alle fordømmende, spottende og nedlatende lowbrain-skaller som deg selv bare har å respektere, enten du liker det eller ei!

For å si det enkelt, mennesker med dine holdninger ville vel i beste fall fått klar beskjed om å dra til he....., om våre veier hadde krysset hverandre i en eller annen uheldig sammenheng, samliv/ekteskap derimot... (rister kraftig på hodet her i avsky...)!

God bedring!

Skrevet

Min Onkel reiste til Filippinene og ble forelsket i ei lokal dame.

Han flyttet nedover istede for at hun reiste til Norge.

De er lykkelig gifte der nede med både hus og barn.

Så ikke dra alle under en kam.

Og nei tror ikke min onkel kommer under noe som helst kategori som stygg, feit eller unormalt tilbakestående.

Skrevet

Jeg kjenner noen thai-damer som er gift med norske menn. De forlovet seg gjennom bilder og et brev, så møttes de for første gang senere.

Ser ikke noe galt i det. Herremennene får en ung, pen dame og slipper unna ensomheten, mens damene får økonomisk- og helsemessig trygghet :) Alle vinner!

Men jeg håper selv at jeg ikke gifter meg slik. Er vell en slik en romantiker :P

Skrevet

Jeg tenkte vel ganske generaliserende på slike ekteskap før jeg også. Men så giftet en i familien min seg med ei dame fra et av de nevnte landene(skjønt hun bodde i Norge da de ble kjent), og etter hvert som jeg har blitt kjent med henne har det gått opp for meg at hun og han er perfekte for hverandre. Slektningen min er uhyre sær, og hun er litt snodig hyn også, de holder ut med hverandre og ser de gode sidene andre lett overser. Mange ser dem nok og tenker "gammel gris som har henta seg kone i asia", men slik er det altså ikke i det hele tatt.

Skrevet

Om det er slik at enkelte er for "stygg" til å få dame i Norge, burde da ikke dette være noe å hakke på dem for.. Det er vel heller trist at vi i vårt samfunn da tydligvis er så utseendefiksert. Ville du heller valgt et liv i ensomhet om du ikke fikk deg noen i Norge?

Skrevet

For et fåtall av disse mennene har jeg en teori: De er gjerne uattraktive, de kunne fått dame i Norge men de har samme tankemåte som "alle andre": partneren må være attraktiv. "Lett" å finne seg noen attraktive i Asia.

Ellers er jeg med på det som mange har nevnt: det er så mange grunner, hvorfor henge seg opp i det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...