Gå til innhold

Har/bruker barna deres skrivebord på rommet?

helenaa

Anbefalte innlegg

Vi skal flytte inn i et hus med ganske små soverom (ca 7m2). Mannen min mener at vi må ha skrivebord på rommene til barna, mens jeg mener at vi kan vente og se om de ønsker seg det selv.

For å hjelpe diskusjonen videre, ville jeg høre litt hva som er vanlig. Og hvis barna deres har skrivebord på rommet: Bruker de det?

Barna våre er i barnehage/barneskole-alder.

(har bevisst lagt dette under familie/barn, fordi jeg vil ha svar fra foreldre. Men flytt gjerne tråden hvis dette ble feil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Klart de må ha skrivebord, hvor ellers skal de gjøre leksene sine?

Anonym poster: f1a6fd7403aa4217101b884350d91eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi skal flytte inn i et hus med ganske små soverom (ca 7m2). Mannen min mener at vi må ha skrivebord på rommene til barna, mens jeg mener at vi kan vente og se om de ønsker seg det selv.

For å hjelpe diskusjonen videre, ville jeg høre litt hva som er vanlig. Og hvis barna deres har skrivebord på rommet: Bruker de det?

(har bevisst lagt dette under familie/barn, fordi jeg vil ha svar fra foreldre. Men flytt gjerne tråden hvis dette ble feil)

Barna her fikk/får skrivepult på rommet sitt når de begynner på skolen. Synes det er greit at de har et sted de kan sitte i fred og ro med leksene. Så ja, det blir brukt.

Anonym poster: ad7e3313185d10099763d21fa00b7717

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde skrivebord på rommet hele oppveksten. Brukte det nesten aldri.

Mye koseligere å gjøre lekser på kjøkkenbordet sammen med småsøskenene mine.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest EryMax

Jeg hadde også skrivebord på mitt rom, men grunnet omstendigheter på skolen så gjorde jeg ikke lekser. Å det angrer jeg bittert på den dag i dag. Hadde bare skolesystemet funket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Klart de må ha skrivebord, hvor ellers skal de gjøre leksene sine?

Anonym poster: f1a6fd7403aa4217101b884350d91eb4

da jeg var barn gjorde jeg leksene i stua, når jeg gikk på vgs gjorde jeg leksene i senga til tross for at jeg hadde skrivebord Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde leksene mine ved kjøkken- eller spisebordet selv om jeg hadde skrivepult fra jeg begynte på skolen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine barn, hvor av 3 av dei er teenager no, har altid hatt skrivebord på rommet, men dei er aldri blitt brukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Småsøskna mine har pult på rommet sitt, den blir ikke nødvendigvis brukt til lekser hvor de trenger hjelp, men de sitter der når de har arbeid på pc, når de leser, når de tegner o.l (ikke lekser m.a.o).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest DevilAngel

Jeg ville ikke satt en pult inne på ett så lite rom, for veldig mange barn liker bedre å sitte ved spisebordet på kjøkkenet (der det er mennesker nesten hele tiden). Det er hvertfall det jeg gjorde, men nå hadde ikke jeg pult på rommet før jeg fikk mitt eget større soverom (16m2), men jeg brukte den bare til oppbevaring av ting jeg ikke hadde plass til ellers :fnise: Så jeg anbefaler ikke å bruke opp plassen på soverommet til barna ved å sette inn en pult. Barna liker bedre å sitte der det er folk, ved spisebordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte skrivebordet mitt ofte da jeg var liten, både til lekser, tegning, skriving og annet :) Men om rommet er veldig lite, så blir det kanskje dumt å presse inn et skrivebord som det ikke er plass til, da blir det jo kanskje ikke så koselig å sitte der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min datter på 4 har ikke skrivebord enda, men tenkte ho skulle få et før skolestart om 1,5 år. Min bror og jeg hadde også pult på rommet fra skolealder. Min bror hadde svært lite rom, vil tro det ikke var mer enn 7kvadrat, men han hadde sånn høy seng med skrivebord under. Det husker jeg vi begge syntes var skikkelig stas.

Anonym poster: 704149a8d311efe8599e501a3c8d68a0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine unger gjorde leksene ved kjøkkenbordet eller liggende på gulvet i stuen.

Det var sjeldent de brukte skrivepultene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde alltid lekser ved kjøkkenbordet til tross for at jeg hadde pult på rommet. Ingen vits!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Eldstejenta på 15 bruker sitt eget skrivebord inne på rommet. De yngre bruker kjøkkenbordet, selv de som har eget bord. Jeg hadde ikke stresset med dette :)

Anonym poster: b0337559672c0e7536fe8ae8c65c5569

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det ene barnet mitt har også et så lite rom. På sikt kommer vi til å kjøpe en slik seng med bord under. Greit å ha et sted å ha tingene sine om ikke annet.

Vi har mange andre steder guttene kan gjøre lekser, både stort spisekjøkken, kontor og kjellerstue.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest snoopy_93

Jeg hadde skrivebord på rommet da jeg var litta, ble veldig lite brukt da det var bedre for min del og kunne sitte i nærheten av noen som kunne hjelpe. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lekser blir gjort på kjøkkenet. Eldste 8 har hatt skriveriet et par år, minste 6 har nylig fått. De bruker den til å spille Josefinespill på laptopen, og til å tegne ved. Brukes også noe til Legobygging

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...