Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei jente på 17 år, har erfaringer med clip-on extensions som jeg nå har brukt i ca 3år.

Det sies at det er det som sliter minst på håret, og jeg synes forsåvidt det er bra nok. Saken er at jeg er lei av å hele tiden må ta det på og av, og i lengden kan det bli slitsomt.

Har lest rundt på nettet nå i 2 timer for å finne ut av andres erfaringer med microringer, keratin og tape(?) extensions..

Uansett hvor jeg leser har alle delte meninger om det. Noen elsker microringer, keratin eller tape extensions og anbefaler det, mens andre anbefaler på det sterkeste IKKE.

Jeg blir utrolig forvirra, fordi jeg har lyst å prøve noe annet enn clip-on, men samtidig vil jeg ikke risikere og miste halvparten av håret mitt ettersom det er så tynt fra før. Når det kommer til pris betaler jeg heller 1000-2000kr ekstra for noe som ikke sliter like mye på håret, enn 1-2000 kr for lite.

Derfor lurer jeg på: Er det noen som har en anbefaling til meg eventuelt egne erfaringer med hva som sliter minst mulig på håret, bortsett fra clip-on?

- Takk på forhånd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har brukt både det ene og det andre, keratin var det verste. Sliter helt forferdelig!

Tape sliter også veldig på håret. Det er ikke min erfaring, men søsteren min måtte ta det av bare 1 uke senere etter at hennes hår har begynt å bli veldig slitt og hun hadde veldig vondt i hårfeste når hun la seg om natta. Festene lugget veldig!! For å ikke snakke om at hun brukte hunde år på å vaske det!

Jeg vil heller bruke clips og bruke de 15 min på å sette de på og av hver dag enn å miste håret mitt, samtidig som å ha det svært ubehagelig. Jeg syns også clip on er veldig rimelig og er selv veldig førnøyde med soar sine klips som jeg har brukt i flere år (www.soar.no).

Men erfaringer er jo veldig individuelle....

Endret av sussanne
AnonymBruker
Skrevet

jeg gror mitt eget hår, farger det ikke, bruker gode produkter. så slipper jeg å betale mange tusen på hår som er ikke mitt....

Anonym poster: 53e9273c97507a99164ddfbe37308ded

Skrevet (endret)

Jeg har hatt både keratin- og tapefester. Hatet begge deler etter en stund :fnise:

Med keratin mistet jeg mye hår, pluss at festene som frisøren laget var så bitte små at det tok fire timer å ta dem ut. (..og 7 timer å sette dem på ;)). Men jeg fikk fortalt av den andre frisøren som tok den ut at siden festene var små, var jeg egentlig heldig. Jenter med større, mer "klumpete" fester hadde kommet innom med håret helt tovet og knutet og surret inn i festene.

Tape var nesten verst, siden du må være så utrolig påpasselig med stell. Selv den minste lille rest av balsam eller noe "oljeaktige" produkter (bla de du måtte ha i håret for å få det til å se fint ut) fikk festene til å skli rett av om du var uheldig. Hardhent kjæreste ble også en stor utgiftspost, måtte få mye av håret festet på igjen to ganger i løpet av en måned. Det blir dyrt! :fnise: Det blir også veldig synlig under håret om du ikke har tykt hår. Jeg var nødt til å tupere hvertfall to ganger om dagen for at det ikke skulle vises at jeg hadde extensions.

Det var minst stress med å ha keratinfester, men de ble jo veeeldig synlige etter 2 mnd. Tok dem ut fordi de klødde som faen. Tapeexstensions er også utrolig ubehagelig å sove med. Begge krever en god del vedlikehold for å se bra ut, så du får selv vurdere om det er verdt tiden og pengene, noe det i mitt tilfelle overhodet ikke var.

Nå har jeg en skulderlang bob og er superfornøyd med det :biggrin:

Kort sagt så vil jeg ikke anbefale hverken keratin eller tape. Microringer har jeg ikke erfaring med, men høres ganske ubehagelig ut det også. Kanskje du burde vurdere slike extensions som flettes inn i ditt eget hår.

Ps: ville ikke stolt på anbefalinger fra bloggere, da disse garantert har fått penger for omtale og da selvsagt eeeeeeeelsker produktet i hjel. Hjerte hjerte smilefjææææs.

Pps: Tapeextensions kan du bruke om igjen mange ganger, så det blir billigere enn keratinfester i det lange løp.

(Selv bestilte jeg klips på nettet da jeg var DRITTLEI tapehåret, sydde da de gamle extensionene fast i klipsene og et voila; byens fineste clip-ons :lillesky:)

Endret av encore

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...