Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten slo meg kraftig sist helg og blåveisen er blitt mer synlig. Øyet er nesten klistret igjen og hele kinnet er blått. Hva vil politiet gjøre hvis jeg anmelder saken? Det var ett slag og har ikke andre merker. Jeg tilkalte politiet før jul da han truet med å drepe meg og slo slik at jeg blødde neseblod. Politiet gjorde ingenting. De kjørte meg hjem.

Føler at jeg den gang ikke ble tatt på alvor. Enten på grunn av at jeg var i politiets søkelys for femten år siden, da bruk av hasj. Eller fordi mange i politiet ikke tar vold seriøst men kaller det husbråk og tenker at det er noe privat. De har også knappe ressurser.

Jeg frykter også at han vil hevne seg hvis jeg anmelder. Ikke fysisk, men at han vil spre rykter og dikte opp historier om hvor fæl jeg er som menneske. Han har spredd rykter om eksen som er mor til hans barn.

I går deltok vi på et arrangement. Han inviterte meg. Jeg ville ikke være med, men han ringte sa at jeg kunne ta på briller. Jeg sminket blåveisen og tok på briller, men i sterk sol kunne man likevel se at jeg var blå og hoven. Jeg prøvde å sitte med ryggen til sola men ble lei av å gjemme meg med ryggen til. Etterpå fikk jeg kritikk fordi jeg kunne sminket meg bedre, men øyet begynte å renne under all sminken og i kulda og vinden.

Vi dro senere hjem til meg og laget en pastarett. Når jeg hadde smør i pastaen fikk jeg kjeft fordi han ikke skulle ha smør i sin porsjon. Det endte med at jeg kastet pasta i ansiktet hans. Barnslig, men følte at han har tråkket på meg og han tok ingen skade av litt kokt spagetti på seg. Jeg hjalp han å fjerne det og han dro hjem. Det var barnslig av meg, men er både sint og lei meg etter at han slo meg og i full forvirring.

Men til dere som har anmeldt. Hvordan går man frem og hvor mye skal til for å bevise hvem som slo. Man kan jo ha gått mot en skapdør.

Anonym poster: 63c335fd9778fef00ab912f8d44ee270

Videoannonse
Annonse
Gjest padawan
Skrevet

jeg synes du uansett skal anmelde. skjer det noe i fremtiden har politiet/rettsvesenet en historie på fyren som kan gjøre det lettere å få han domfelt, få besøksforbud osv.

Gjest navnelapp
Skrevet

Og så syns eg du skal slutte å vere saman med denne mannen. Det er tydeleg så destruktivt for deg og du blir knust av han. Kom deg unna!

Skrevet

Når TS fortsetter å være sammen med fyren så sier det seg selv at hun ikke kan anmelde han.

Det er grenser for idioti.

I en slik situasjon forstår jeg godt at politiet bare henlegger saken. Det hadde jeg gjort også.

Skrevet

Litt annen situasjon, men samme utgangspunkt. Jeg ringte 112 siste gangen han slo meg hjemme, de kom og anmeldte forholdet og jeg kom ned på avhør dagen etterpå.

Tok flere måneder før han ble kalt inn og han fikk mange beskjeder om å holde seg unna. Noe han ikke gjorde for ofte.

Han slo flere ganger etter det, men jeg stod på mitt og ringte nødnummeret hver gang, var ikke alltid politiet kom med en gang. Men når de først kom var de faktisk veldig snille og hjelpsomme.

Dette hendte i starten av høsten i fjor, har enda ikke fått svar på saken. Men må legge til at han også har holdt seg unna noen måneder. Etter han var på avhør.

Skrevet

Fikk også avslag på besøksforbud. Du kommer nok heller ingen vei om du fortsetter å være samme han. Da ser ingen på deg som seriøs.

• Liker 1
Skrevet

Hva forventer du deg hvis du fortsatt er sammen med han? Skal du anmelde han og så lever dere lykkelige sammen i alle dager etterpå!?

AnonymBruker
Skrevet

Bare sørg for å få alt registrert, få de til å ta bilder av skadene dine. De burde vite at det kan ta tid å mote seg opp til å anmelde, og de burde vite at man er utsatt for mye press og trusler fra eksen om sosial ødeleggelse og til og med drap som hevn.

Anonym poster: 952d15cdc72efc1d9f36bbec3d0fa98f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...