AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #1 Skrevet 29. mars 2013 Jeg skal ha jentekveld og sliter med å komme på hva jeg kan servere til middag. Vil ikke lage tapas eller gryterett... Hva ville du blitt glad for å få servert på jentekvelden?? Anonym poster: 0c8685dd37f407418f017aed36d3aaf4
Ike Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Kanskje en deilig Pai med hvitløksbagetter og salat? Eller en god hjemmelaget suppe med nystekte hjemmelagde rundstykker? Forholdsvis enkel mat, som er lett å lage og som de fleste liker!
Brunhilde Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 En god fiskesuppe, hjemmelaget lasagne eller en caesersalat. Alt med godt brød ved siden av.
Purple Basil Skrevet 29. mars 2013 #5 Skrevet 29. mars 2013 Andeconfit med karamelliserte rotgrønnsaker. Ganske enkelt, og veldig godt
Gjest Sakone Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Andeconfit med karamelliserte rotgrønnsaker. Ganske enkelt, og veldig godt Med appelsinsaus til så klart!
Purple Basil Skrevet 29. mars 2013 #7 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Med appelsinsaus til så klart! Å ja! Hvordan kunne jeg glemme det? Anbefales på det sterkeste! Endret 29. mars 2013 av josefin88
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #8 Skrevet 29. mars 2013 Norsk spekemat med tradisjonelt tilbehør. Og et godt smør til flattbrødet. Anonym poster: f1c872a0e0137cddcfe9f9f26ee6cecf
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 29. mars 2013 #9 Skrevet 29. mars 2013 Pasta med en god saus og en lett salat ved siden av, eller bare en pastasalat med nystekte baguetter til
Alvina Skrevet 29. mars 2013 #10 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Eller en tunisk /nord-afrikansk ovnsrett som er lett å lage og som passer fint med en god italiensk chianti og vann til maten. Cirka 1,5 til to kilo lammekjøtt (bog eller koteletter, men koteletter er dyrere) 5-7 løk, deles i to 8-9 tomater, deles i to 6-8 poteter deles i to 1-3 rød chili, deles i to (hvis noen ikke liker sterk mat, kan du bruke litt mindre, og grønn chili går også veldig fint) Ha par dl. olivenoje i langpannen, ca knapt en cm som dekker overflaten. Legg alt i pannen, ha i 1-2 spiseskjer gurkemeie og et knivsodd safran (safran kan sløfes). Litt pepper (ikke mye pga chili) og litt salt. Stekes på 220 grader i cirka en time til kjøttet er mørt, husk å vende på poteter og løk og tilsett litt vann to ganger under stekingen. Lag en salat ved siden av: finhakket rå løk og finhakket bredbladet persille. Det går med cirka en hel persillebunt av den bredbladete sorten og en stor løk eller to små. Dette drysses over maten. Serveres med fint brød /baguetter /brytebrød som dyppes i olivenoljen og en god vin. Ikke ha hvitløk eller annet i denne retten, den står utmerket for seg selv som den er. Den største jobben er å lage salaten, men det kan du gjøre dagen før og salaten kan også fryses hvis det blir mer igjen. Denne retten er ikke sterk. Det regulerer du selv ved hvor mye chili du har i, men ikke overdriv med for mye. Det er bedre med litt mindre da. Endret 29. mars 2013 av Alvina
LittDiva Skrevet 30. mars 2013 #12 Skrevet 30. mars 2013 Hjemmelaget pizza med salat ved siden av er ALLTID godt 3
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #14 Skrevet 30. mars 2013 Takk for tips til nå :-) Siden jeg er gravid er det noen ting som ikke går, feks ost og kjeks, spekemat og kjøtt som ikke er gjennomstekt... Føler ikke jeg har landet på noe enda, så flere tips ønskes!! :-D TS Anonym poster: 0c8685dd37f407418f017aed36d3aaf4
AnonymBruker Skrevet 30. mars 2013 #15 Skrevet 30. mars 2013 Takk for tips til nå :-) Siden jeg er gravid er det noen ting som ikke går, feks ost og kjeks, spekemat og kjøtt som ikke er gjennomstekt... Føler ikke jeg har landet på noe enda, så flere tips ønskes!! :-D TS Anonym poster: 0c8685dd37f407418f017aed36d3aaf4 Så kjedelig! Jeg har så dilla på spekemat for tiden skjønner du Da jeg hadde det sist hadde jeg en del kokte skinker som alternativ til de eventuelt gravide, men det blir jo noe helt annet når du vet at en gravid skal spise. Om jeg ikke kunne servert spekemat ville jeg laget en pai med frisk salat til, hjemmelaget dressing og brød. Eller laksefom dersom gjestene liker laks. Paideig lager jeg på slump med mel, smør, kesam og vann. Ved å erstatte en del av smøret med kesam føler jeg paien blir lettere på smak slik at fyllet får gjøre mer jobb. Husk å krydre godt da eggestand ofte "suger opp" en del av smaken. Oppi kan du ha hva hjertet begjærer Jeg liker å lage en texmexinspirert eller en gresk pai. Litt etter hva jeg har i skapene. Lakseretten jeg briljerer med er denne: http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Laks-og-brokkoli-i-form Anonym poster: f1c872a0e0137cddcfe9f9f26ee6cecf
frkharepus Skrevet 31. mars 2013 #16 Skrevet 31. mars 2013 Reker med loff og majones. og selvfølgelig hvitvin til!
Scherbatsky Skrevet 1. april 2013 #17 Skrevet 1. april 2013 Pizza som man lager til selv er jo greit hvis man ikke er for mange. Lag til flere små pizzaer (sosialt), stek de, og kjør heller flere runder Ellers så er kanskje helstekt laks med purre et alternativ? Passer for de aller fleste, de fleste liker laks. Tilbehør er enkelt og greit bare agurksalat og rømme, kanskje poteter (jeg kaster ikke vekk plass i magen på slikt, men to each his own). Også er det sånn circa det beste i verden. Enkelt for deg er det også. Frossen laks, tin den, rens den evt, kutt opp masse purre, krydre den godt og stek den et par timer. Agurksalaten kan gjøres ferdig dagen før om så er, og da tar det virkelig ikke lang tid.
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #18 Skrevet 1. april 2013 Gryterett med brød og salat Kyllinggryte Koteletter med potetsalat og salat Taco/Pizza/Nachos/Bakt potet Anonym poster: 82e8231b2e63b842e4ce261041c62b51
Gjest Cevita Skrevet 1. april 2013 #19 Skrevet 1. april 2013 Chicken tikka masala! Med salat og naan. Oppskriften under lager jeg ofte når jeg får besøk, den er fantastisk og latterlig enkel! http://trinesmatblogg.no/2011/10/07/chicken-tikka-masala-med-raita/ 2
AnonymBruker Skrevet 1. april 2013 #20 Skrevet 1. april 2013 Suppe er alltid en slager. Server noe godt brød til (som nesten alle over meg også har foreslått ) så kan gjestene dine velge om de vil spise "lett" ved å kun forsyne seg av suppen .. Min erfaring er at på jentekvelder er det alltid noen som er på diett eller passer vekta ekstra nøye Lasagne osv ville jeg heller servert på par-middager eller familiemiddager. PS: Er rart at jenter nesten kun skal slanke seg på jentekvelder og ikke når de er sammen med mann/ kjæreste eller familie Vi jenter er rare ! Anonym poster: 845f18488f5c90ac623c1b93d87b9260 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå