Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Jente 21
Skrevet

Hei! Kjæresten min har lidd av depresjon, han har vært forferdelig stygg mot meg, men jeg visste at alt han gjorde og sa måtte jeg ikke stole på, den var bare noe han sa da som han egentlig ikke mente, jeg støttet han gjennom alt. Nå har vi det supert sammen, men i kveld fant jeg en plante av en merkelig slag og gikk å snokte på mobilen han sin, der fant jeg meldinger med en kamerat av han og han hadde sendt bilde av planten og skrev at den begynte å komme seg og at han gledet seg til å røyke når planten var ferdig. Kameraten skrev at det blir gøy og at om han kunne komme til han nå å røyke de to han har igjen. Vi har kjøpt hus sammen. Jeg begynte å gråte og spurte han hva dette var, han fortalte meg og lo og sa at det var bare de sin humor, de skulle bare se hvem av dem som klarte å dyrke en for gøy. Og at det de hadde skrevet var bare tull, de røyker ikke sier han. Men så nevnte han at han skal på tur med denne kameraten til et land hvor dette er lovlig, jeg ble sint å sa at da mistet han meg. Og da sa han at jeg bare får gå og at han fortjener ikke dette drittet, at jeg må la være å snoke og han må ha noe privatliv. Jeg pleie aldri snoke ellers fordi jeg stoler på han og vi har det så font, jeg lurte bare på hva denne planten var siden den stod gjemt i varmt klima. Vi har vært sammen i 8 år, og har som sagt hus sammen, hva skal jeg gjøre? Tror dere det er sant at det bare var en kødd mellom han og kameraten? Eller er han avhengig og lyver så han tror det selv? Jeg er så ufattelig glad i denne gutten, jeg skulle ønske jeg aldri fant den planten eller leste på mobilen han sin :-(

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva har de første 2-3 linjene med resten av innlegget å gjøre?

Klarer ikke helt se sammenhengen, for du sier jo at dere har det supert, helt til du fant hasjplanta hans.

Og vurderer du virkelig å dumpe en mann du har vært sammen med i 8 år bare pga en liten hasjplante?

Du vet at det er mye mer skadelig å drikke alkohol enn å ta seg en joint i ny og ne?

Og jeg skjønner han som sa at han ble sint fordi du snoket på mobilen hans. Hvorfor i alle dager gjorde du det, hvis dere har det så fint sammen??

Og er du så fjern at du ikke har oppdaget at han er "avhengig" av hasj tidligere?? Dere har jo tross alt vært sammen i 8 år.

Er mye som skurrer i dette innlegget...

Anonym poster: b89bfad6b3cf82f2ac108a626082227c

• Liker 1
Gjest Jente 21
Skrevet

Takk for svar :-) det hjalp veldig :-) jeg ble rett og slett litt for paranoid

AnonymBruker
Skrevet

Det vil jeg tro ;)

Og det er faktisk ikke verdens undergang om samboeren din røyker hasj. Det er ihvertfall ikke noe å selge huset for. Om han gjør det 3 ganger for dag, hver dag, flere dager i måneden, da ville jeg ha reagert. Men hvis det skjer en gang iblant, så ville jeg ikke reagert så sterkt som å hive han ut eller hva du enn har tenkt å gjøre mot han.

Anonym poster: b89bfad6b3cf82f2ac108a626082227c

• Liker 1
Gjest Jente 21
Skrevet

Jeg ble bare litt skeptisk for jeg glemte å nevne at han har vært sykemeldt i et halvt år nå, og han er ute til langt på natt i ukedagene med denne kameraten. Var bare så skjelven i stad at fikk ikke skrevet alt jeg ville, tankene bare for gjennom hodet mitt om at det er dette han holder på med om nettene og hver dag når jeg ikke er hjemme. Men nå har vi fått snakket ut, fikk ei litt mer logisk forklaring nå :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde faktisk dumpet han. Jeg har nulltoleranse for dop og at noen holder ting skjult og lyver. Ingen jeg vil ha en fremtid med!

Anonym poster: af63c75bfe56cd8506c9134cce306b7c

• Liker 2
Gjest Fleecejakke
Skrevet (endret)

Jeg har nulltoleranse for dop så jeg hadde takket for meg. Ulovligheter i mitt hus hadde vært et stort nei, og hadde han attpåtil gått i forsvar på den måten så hadde jeg jo skjønt at han skjulte mer.

Jeg ville aldri latt noen med depresjon behandle meg som søppel heller. Det er ikke slik at de ikke vet hva de sier, det vet de godt. Det var vel heller bare en unnskyldning for å slippe å ta seg sammen og være hyggelig.

Nei, jeg hadde funnet meg en fyr som var hyggelig og som ikke bryter loven.

Endret av Fleecejakke
Gjest Gjest
Skrevet

Det heter ikke hasjplante først og fremst. Dessuten finnes det en mellomting mellom kødd med kompis og svhengighet. Han trenger ikke være avhengig bare fordi han røyker.

Når det er sagt, om du har nulltoleranse for dette så sett beinet ned!!!! Han sier han ikke røyker, greit nok. Men får han politiet på døra og de finner en plante så blir dere 6-8000 kr fattigere også.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg har nulltoleranse for dop så jeg hadde takket for meg. Ulovligheter i mitt hus hadde vært et stort nei, og hadde han attpåtil gått i forsvar på den måten så hadde jeg jo skjønt at han skjulte mer.

Jeg ville aldri latt noen med depresjon behandle meg som søppel heller. Det er ikke slik at de ikke vet hva de sier, det vet de godt. Det var vel heller bare en unnskyldning for å slippe å ta seg sammen og være hyggelig.

Nei, jeg hadde funnet meg en fyr som var hyggelig og som ikke bryter loven.

Feil. Depressive mennesker kan i perioder falle ut og ikke vite hva de sier. De tenker ikke rasjonelt.

Gjest Elseby13
Skrevet

Hvorfor tror du folk blir kastet i fengsel for å dyrke marihuana hjemme? DET ER ULOVLIG!

Jeg hadde dumpet ham.

Gjest nicola
Skrevet (endret)

Hmm..

Altså, hasj er ulovlig i Norge. Men hasj er ikke skadelig. Det er faktisk mye bedre enn alkohol mtp oppførsel, bivirkninger etc.

Jeg vil ikke si at å røyke hasj, er noe spesielt "farlig".

MEN, jeg støtter ikke miljøet rundt hasj. Mye pga det ofte fører til noe sterkere og at holdningen rundt det å røyke hasj ofte er relatert til en negativ - "gi faen" holdning som jeg personlig missliker sterkt ved en mann. Ikke minst så er som sagt dette ulovlig, og bør respekteres.

Så JEG hadde nok endret mitt syn på min partner kraftig, om jeg fant ut at han dyrket dette. Ikke fordi at det er farlig, men alt det andre jeg poengterte

Over og ut....

Endret av nicola
Skrevet (endret)

Jeg er forholdsvis liberal når det kommer til cannabis. Jeg røyker ikke selv, men om jeg fant ut at samboeren min røyket først etter åtte år, så hadde jeg ikke lagt meg borti det.

Det er neppe snakk om noen avhengighet hvis alt var supert til du fant planten. Problemer med å opprettholde et vanlig liv fordi han er ruset seg, og/eller forsømmer avtaler, plikter og rutiner fordi han bruker for mye tid på å planlegge, skaffe og ruse seg inngår i definisjonen "rusmisbruker"

Å produsere rusmidler i mitt hjem derimot, hadde jeg aldri funnet meg i, da er det rett ut!

Hva skal du si hvis dere får politiet på døra, at du er uskyldig? Hvor mange ganger har ikke de hørt den før? Det virker jo temmelig usannsynlig at du ikke visste det ble dyrket cannabis i ditt eget hjem, så at han i det hele tatt setter deg i en slik situasjon gjør meg rasende på dine vegne!

Og at politiet kommer skal dere ikke se bort i fra heller, selv om de tror det er deres lille hemmelighet. Du oppdaget det ved en tilfeldighet, det kunne like gjerne vært en av kompisens gjester, og gjesten hadde neppe visst du var uskyldig, dersom han visste du eksisterer. Flaks du oppdaget planten nå, og ikke når du avhøres etter å ha blitt hanket inn og fått noen timer i den kalde glattcella!

Eller så kan jo en av dem miste mobilen, og en fremmed plukke den opp. Blar litt igjennom den for å finne ut hvem eieren er, og plutselig fant de både bilder og meldinger!

Forøvrig er det på sett og vis et godt tegn, for en seriøs rusmisbruker ville aldri sendt bilder, og ukrypterte meldinger som kunne føre til at de både ble hindret til å ruse seg, og miste både rusmiddelet og finansieringen, ikke på vilkår! Det er en grunn til mobilen er det første som sjekkes når en blir tatt, for tar de en, vil de ta alle som har sendt slike meldinger som de du beskrev. Innad i miljøet er det derfor helt uakseptabelt, og de som glemmer seg får gjerne kraftig korreksjon til slutt, for å si det sånn!

Hvorvidt han er avhengig er uansett ikke ditt problem nå, forhåpentligvis tar du han på ordet og bare går. At han i det hele tatt sa det illustrerer bare hvor respektløst han har behandlet deg. Han har rett i at det var galt av deg å snoke, men han er ikke den som skal snakke høyt om hvem som

Jeg beklager at dette innlegget ble så langt, men jeg er virkelig sjokkert! Ingen skal måtte finne seg i å bli behandlet slik!

Endret av BunnyBlue

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...