Gå til innhold

Oppskrifter på 300, 400, 500 kcal?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg sliter med å finne spennende oppskrifter som har 300, 400, 500 kcal. Jeg vil regulere hvor mange kalorier jeg tar per dag, men kan ikke finne gode oppskrifter til frokost og middag som ikke inneholder mange kalorier.

Huff, jeg er altfor glad i fløtegratinerte poteter, men jeg tenker at dette er en no-no når man prøver å regulere kaloriinntaket. Hjelp, takk.

Anonym poster: 36c6eca6fce8b46f375d374bdd0923fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er bedre å finne ut hvilket kaloriinntak du skal ha ila. en dag, og deretter spise etter det. Kalkuler kaloriene per måltid gjennom dagen, og sørg for at det stemmer sånn ca med det du skal innta.

AnonymBruker
Skrevet

En pakke nudler er 300 kalorier. Hihi. Men hva med salat med masse godt? Kylling, reker, egg, ost, fetaost, grov pasta, masse grønnsaker, oliven og lignende? Lag en hjemmelaget sunn saus.

Wok kylling/fisk med ulike sauser og grønnsaker. Kylling i indiske sauser med grønnsaker (blomkål). Grove tortillas med kylling, krydder og ulik tilbehør med smeltet lettost i ovnen. En liten tortillapizza med sunne matvarer på toppen og mager kesam, med salat ved siden av er ca 150kal per stykk. Vårruller med masse forskjellig innhold (fra bunn) med sweet chili saus eller lignende. Burger med kylling, grove brød, tomat, salat osv, og kutt en eller to mandelpoteter og stek de i ovnen (uten salt) så har du tilbehør.

Stek mat i ovnen eller med rapsolje. Og det er vel mengden som avgjør kaloriinnholdet ofte. Ikke bare innholdet.

Man skal bare spise til man begynner å føle seg mett.

Anonym poster: 17b210a859362e0e0d7ef85b9b5f45d7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...