Gå til innhold

Hjelp meg til å tørre å melde meg på treningssenter!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Uff, høres sikker veldig teit ut, men...... Jeg har litt angst, og jeg elsker å trene. Trener mye vekter (har brukt noen tusen på vekter ) hjemme, og løper mye ute. Men nå er det begrenset hvor mye jeg kan la denne angsten ødelegge. Eh, det jeg er redd for er at jg dukker opp på senteret så er jeg teit kledd, folk ser på meg og synes jeg er teit, eller jeg gjør øvelsene feil, bruker for lang tid til å stille inn vekter og ting, osv.... Blir redd for å drite meg ut da for å si det sånn. Der er så ubegrunnet frykt, EGENTLIG, for hva så om jeg gjør det feil, da prøver eg igjen, hva så om jeg bruker noe tid å li kjent med mølla og andre maskiner, det er jo nytt for meg..

Noen som også gruet seg for å trene foran andre, men som nå ikke tenker over det?

Anonym poster: 1cea504ebf78e035af9e33aceb787cbd

Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg hadde samme noia for noen år siden. Jeg var helt utrent, og redd for at folk skulle fnyse når jeg ikke klarte å løpe mølla eller løfte tungt. Jeg røyka på den tiden og hadde null kondis. Dumpa røyken og beit det i meg. De første gangene var jeg helt teit, tenkte at folk så på farten, kiloene og motstanden jeg brukte, at jeg var merkelig som svettet og peste.. Det tok noen uker før jeg begynte å gi faen :)

18 mnd senere er jeg fast gjenganger, og i mye bedre form. Men det tok meg tre måneder før jeg vågde saltimer.

Ikke det beste rådet, men hopp i det, sjenansen forsvinner - og mange har det nok som deg i starten.

Skrevet

Hva med å få med seg noen? Jeg vet ikke hvor du bor, men jeg bor på Nordstrand i Oslo, og er gjerne med om du vil det :) Jeg føler meg som verdens dummeste når jeg trasker inn på Elixia, vel vitende om at jeg ikke kan øvelsene godt nok, har dårlig kondis og lignende. Jeg tror "ALLE" ser på meg, men har forstått at det faktisk ikke er sant..

Skrevet

De aller fleste bryr seg særs lite om hva du bedriver når du trener. De fleste har nok med seg selv og sitt.

Det er kun mellom settene mine jeg ser litt på andre, men det betyr ikke at jeg åpenlyst ler av dem :)

Skrevet

For å ta klær først: sjekk om ditt senter har noen restriksjoner, f.eks. at det ikke er lov å trene i singlet og at sko er påbudt. Så ser du hva du har i skapet, kler på deg noe du føler deg komfortabel og passelig fin i, som også følger reglene for senteret. Så lenge du ikke kommer i sports-bh og minihotpants kan du omtrent ikke gjøre feil.

Folk kommer til å se på deg - i ca en ørtendel av et sekund, så glemmer de at du eksisterer. Akkurat som du sannsynligvis også legger merke til at noen er der, for så å glemme de. Om jeg ser lengre på folk er det gjerne fordi de gjør øvelser jeg liker og jeg alltid er åpen for bedre teknikk, fordi de har fine klær eller fordi de er pene å se på, altså ikke fordi de er teite.

Alle har hatt sin første gang på treningssenteret, alle har vært nybegynner og alle har gjort én eller flere feil. Jeg har snublet på tredemølla, knust speil med en manual og gjort the roll of shame i benkpress mer enn én gang. Likevel kommer jeg stadig tilbake.

Hvis du har mulighet for det, så ta med en venn første gangen. Eller be om veiledningstime. De aller fleste har gratis veiledningstime til nye medlemmer.

Uansett om du drar alene eller sammen med noen, husk at alle de andre er like opptatte med seg selv som det du er. Alle andre er der for å trene, ikke for å gjøre narr av andre. Det kommer til å bli kjempebra!

Gjest Belle Gunnes
Skrevet

Bestill PT-timer med en gang :) Da får du instruksjon og slipper å kåle på egenhånd. Etter noen PT-timer, så har du full kontroll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...