siliconevalley Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Jeg er alenemor til to barn, på overgangsstønad, og studerer. For ett år siden møtte jeg en fantastisk mann som etter hvert har blitt min kjæreste. Han har også fått møte barna, og går godt overens med dem. Boligmarkedet er UTROLIG vanskelig i byen der vi bor, men den nye kjæresten min eier et hus som han leier ut. Han har tilbudt meg å leie en av leilighetene i huset ( han bor ikke under samme tak selv) til under markedspris. Det er for det første alt for tidlig for barna å få en mann inn i hjemmet vårt på full tid, men det andre er økonomien, om jeg ikke har overgangsstønad regner jeg med å måtte slutte på skolen. Kan jeg på noen måte mistenkes og anklages for trygdesvindel om jeg leier av en jeg har et forhold til og senere blir samboer med? Jeg finner ikke noe spesifikt om dette på NAVs sider, men da mitt lokale navkontor er fylt av mennesker som kan mindre om lovverket enn meg og har for vane å opprette etterforskning på folk som kommer for å be om hjelp og råd så lar jeg helst det være.
Gjest padawan Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Jeg synes det er litt sketsy å leie leilighet av venner og andre som står en nær. Går forholdet ad dundas kan det blir surt leieforhold også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå