Gå til innhold

Mest miljøvennlig oppussing?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det vel ikke noe som heter mijløvennlig oppussing, men hva mener dere er minst helseskadelig for en asmatiker o.l i forhold til å pusse opp med ferdigmalte panelplater, eller å bruke tapet og lim som er svanemerket, for og så male over med sens?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville absolutt ha valgt ferdigmalte panelplater fra Hunton (huntonitt) som er anbefalt av NAAF. Det er det jeg vurderer å gjøre på soverommet mitt, etter å ha gjort det andre du skriver (tapet og malt med sens). Lim er lim og maling er maling, og man vet aldri hvordan ting reagerer mot underlaget og med hverandre. Selv har jeg vært kjempeuheldig og fått problemer med langvarig malingslukt til tross for at malingen altså er så miljøvennlig som det overhodet går an.

Jeg har sjekket de ferdigmalte panelplatene grundig opp og ned i mente, og de er virkelig så rene og fri for avgassinger som noe kan være. Jeg er ekstremt følsom selv, har de på stuen, og har aldri merket antydninger til reaksjoner verken i luftveiene eller annet. Så det er noe jeg anbefaler varmt. Det beste er om du har spikerslag slik at du får stiftet eller spikret de fast. Det nest beste er om du limer de med Tec 7.

Lykke til! :)

Anonym poster: f318d0651c07079e053013b5346ba060

Skrevet

Jeg har veldig god erfaring med sens maling, den er virkelig suveren! Det jeg er mest skeptisk til, er tapetlimet.

Det blir isåfall spikerpistol hvis det blir panel! :)

Hunton, det må jeg sjekke ut! Tusen takk! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...