Gjest solveig Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Innkalt til et lite inngrep under lett narkose står det. Får ikke ringt og spurt noe nå så prøver her. Hva vil lett narkose si? Slutter barnet puste selv som ved annen narkose? Blir barnet intubert? Erfaringer? Er helt dårlig av dette:(
Sensi Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Lett narkose mener jeg vil si at barnet sover og får pustehjelp, men at barnet ikke sover like tungt som ved dyp narkose. Altså mindre medisin. Barnet kjenner selvsagt ikke noe og sover, men ikke like dypt. Håper du skjønner hva jeg mener.
Gjest EryMax Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Får vel ikke annen pustehjelp enn oksygen i nesa, eller på maske om det trengs når det er lett narkose. Å ved små ingrep, så bruker de vel gjerne bare kortidsvirkende sovemedisin. Det er ikke noe å være redd for, skulle noe skje så har de alt av utstyr og personell de trenger for å hjelpe barnet. Endret 29. mars 2013 av EryMax
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #4 Skrevet 29. mars 2013 Barnet får ikke pustehjelp, derfor heller ingen intubering :-) det blir brukt enkel sovemedisin, ofte i tilrgg til lokalbedøvelse viss det er et kirurgisk inngrep. Derfor våkner man nokså fort etter at man er ferdig. Jeg har selv hatt lett narkose, jeg sovnet 10 sek etter de gav meg narkosen ( gjennom veneflon ) og våknet like raskt etter operasjonen var ferdig. Anonym poster: 004701163afab9b2ec1b44f0058615b6
Gjest snuppelura Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Jenta mi hadde "lett narkose" i fjor da hun opererte polypper (4 år). Ble intubert. Våknet 15-20 min etter operasjonen og vi reiste hjem etter 1 time. Alt gikk veldig greit, hun var bare litt trøtt og bleik den dagen og kastet opp en gang og sov et par timer på formiddagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå