AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Min mann skal kjøpe seg inn i huset som pr. i dag står på meg. Vi trenger derfor en ny takst på huset (jeg kjøpte det for 11 år siden). Vil banken godta en takst fra megler eller må vi ha en takstmann og betale forholdsvis dyrt for denne? Og får man i det hele tatt en takst fra et meglerfirma uten å skulle selge...? Vi kan jo selvfølgelig si at vi vurderer det, men hvor forpliktende er evt. da et besøk fra megler? Noen som vet? Anonym poster: 2451fa533fa1f98ca6f6c481c92fffe0
Eneri Skrevet 29. mars 2013 #2 Skrevet 29. mars 2013 Jeg er i en lignende situasjon som deg. Har nettopp fått utført meglertakst på boligen min; betalte kr 1800. Sa fra at det var for å få en verdivurdering før kjæresten min skal kjøpe seg inn, at jeg ikke skal selge boligen. I løpet av året tenker vi å refinansiere lånet og flytte så mye som mulig til Statens Pensjonskasse pga gunstige betingelser. De godtar meglertakst. Er ikke sikker på om dette gjelder alle banker. Burde vel ikke være noe problem særlig dersom dere beholder samme bankforbindelse som du har idag?
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Ja ok. Så til tross for at meglerfirma reklamerer at de utfører gratis verdivurdering, så betaler man hvis man sier man ikke skal selge da tydeligvis. Nja... veldig usikker på om vi skal beholde banken eller bytte. Skal shoppe litt rundt først. Anonym poster: 2451fa533fa1f98ca6f6c481c92fffe0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå