Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips om og holde falskt saueskinn fine? slik at de holder seg sånn som vi kjøper de på butikken? det er kjøpt på ikea :)

og ser for meg at vis jeg prøver maskinvask på de, så blir de stygge :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har nok ekte. Jeg bruker en pelsbørste (samme som jeg bruker på katten) og børster det opp av og til. Ellers så rister jeg det og lufter det av og til. Får man stor flekk på det vet jeg ikke hva man skal gjøre.... De kan nok ikke vaskes i maskin men kanskje i badekaret med milo---

Skrevet

Du har nok ekte. Jeg bruker en pelsbørste (samme som jeg bruker på katten) og børster det opp av og til. Ellers så rister jeg det og lufter det av og til. Får man stor flekk på det vet jeg ikke hva man skal gjøre.... De kan nok ikke vaskes i maskin men kanskje i badekaret med milo---

Tuller du? haha, trodde d var falskt, hvordan ser jeg at det er ekte? det var jo så billig, så trodde det var falskt jeg.

Skrevet

Er det ekte, har det en semsket bakside. Ja de er billige på ikea. Du kjenner det lett på ulla om det er fake. Er det fake vil det mest sannsynlig smelte hvis du tar litt hår over en lighter. Er det ekte lukter det brent hår, enkelt og greit.

• Liker 1
Skrevet

Ikea har både ekte og fake saueskinn. De ekte har semsket bakside, som nevnt over her. De falske koster 99 kr stk, og heter TEJN, mens de ekte heter LUDDE og koster 279. Skjønner ikke hvorfor dere over her er så bestemte på at det TS har er ekte, uten at dere har sett det.. ;)

• Liker 4
Skrevet

Ikea har både ekte og fake saueskinn. De ekte har semsket bakside, som nevnt over her. De falske koster 99 kr stk, og heter TEJN, mens de ekte heter LUDDE og koster 279. Skjønner ikke hvorfor dere over her er så bestemte på at det TS har er ekte, uten at dere har sett det.. ;)

hehe, det kan du si :P men de har ikke sauskinnet jeg har på nettsiden sin, så vet ikke om det har gått ut for salg elns?

men føler meg litt dom no, hehe, hva er semsket bakside?

AnonymBruker
Skrevet

Når vi sender sauer til slakt så sender de skinnet slik at det blir bearbeidet og sendt tilbake til oss. Vi bruker da å få skinn tilbake med instruksjon om hvordan de vaskes, det gjelder alle skinn. Skal ut i boden de ligger i i helgen, og da kan jeg poste oppskriften på vask av ekte saueskinn. :)

Anonym poster: a65d131e3d7006c51f36c328d0a847e1

Skrevet

Når vi sender sauer til slakt så sender de skinnet slik at det blir bearbeidet og sendt tilbake til oss. Vi bruker da å få skinn tilbake med instruksjon om hvordan de vaskes, det gjelder alle skinn. Skal ut i boden de ligger i i helgen, og da kan jeg poste oppskriften på vask av ekte saueskinn. :)

Anonym poster: a65d131e3d7006c51f36c328d0a847e1

Høres supert ut! :) har endel hunder, som absolutt skal ligge oppå saueskinnene skjønner du :P så du kan tenke deg hvordan de blir seende ut ettervert :P

Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Det står på ikea sin side at de kan håndvaskes på 30grader. Samme som på ekte saueskinnet Ludde fra ikea.

Skrevet

Håndvask går sikkert fint.

Jeg hadde LUDDE, og dessverre prøvde jeg meg på å vaske det i maskinen på ullvask etter et besøk som hadde tatt med seg hunden sin som brukte saueskinnet til do.....

Det ble ødelagt kan du si.

Skrevet

Håndvask går sikkert fint.

Jeg hadde LUDDE, og dessverre prøvde jeg meg på å vaske det i maskinen på ullvask etter et besøk som hadde tatt med seg hunden sin som brukte saueskinnet til do.....

Det ble ødelagt kan du si.

offda, hørtes ikke bra ut:/

hundene mine tisser heldigvis ikke på møblene/tingene mine, og generelt ikke inne, hehe :P

AnonymBruker
Skrevet

Kan man vaske skinnet i maskin da? skjønner jo a det tåler vann, for sauen går jo ute hele sesongen. Noen som har vasket, og kan si det er like fine etterpå?

Anonym poster: 2dcfba92d04a0d619a54b6c0df66777d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...