Gå til innhold

Hobbyer!


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Sukk.....

Egentlig trenger jeg en klem, og litt hjelp.

Jeg har ingen fritidssysler, og jeg føler at det holder på å bli et problem for meg. Alt handler om jobben (jeg har ikke mann eller barn heller) og jeg føler på at det kan føre til utbrenthet og at jeg blir utrolig lei av jobben. Så jeg vil gjerne skaffe meg en fritidssyssel, men klarer ikke helt å finne ut hva. Det bør være noe sosialt, der jeg kan få venner (er nyinnflyttet, og har ingen venner her utenom kollegaene mine, og dem ser jeg jo nok av til daglig...) Jobben min er sånn at jeg ikke kan ha en fritidssyssel med en fast dag og klokkeslett, jeg jobber dag og kveld og natt og helg om hverandre, og har ingen faste fridager (jo, forresten, tirsdager før kl 1400.....) Jeg ønsker ikke å trene på treningstudio, fordi jobben min er såpass fysisk krevende (dessuten er jeg slett ikke glad i treninssenter)

Så jeg lurte på hva dere driver med på fritiden? Hva skal jeg finne på? Jeg vil jo treffe folk, men jeg har ingen å invitere med meg (spille bridge f.eks er jo vanskelig når man ikke har noen å spille med...)

Forslag? Hjelp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner akkurat hvordan du har det. Min store lidenskap er musikk, musikk og atter musikk, men føler ikke at jeg har tid til å bli med i noe band/kor o.l. fordi jobben tar så mye tid. Har heldigvis en del venner som liker det samme slik at vi får spilt og sunget litt innimellom.

Det er vanskelig å komme med noe forslag siden du ikke kan sette av faste tidspunkt. Det må være at du går sammen med noen venner og lage "klubber" som enten lager gourmet-mat sammen, vin-smaking, hobbyverksted av ymse slag, reise, rollespill, musikkgruppe, turgåing, diskutere bøker eller hva du måtte interessere deg for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

:trøste: *klemme*

Veit ikkje heilt eg, bur du på ein stor plass skjer det jo mykje du kan ta del i, tenker på ulike kurs og liknande, er plassen mindre på det kanskje meir personleg tiltak til for å sette i gang noe..

Hmm... Mine hobbyar, for å nevne noen, er skriving, lesing, tegning, handarbeid, baking, synging og friluftsliv

Kor, lesesirkel, teiknegruppe, videogruppe, eller liknande? Kva du er interessert i og likar, veit jo berre du! Ta ein runde med deg sjølv og finn ut kva du kunne tenkt deg å prøve, kanskje kan du få med deg ein gjeng(annonse i lokalavis/oppslag på nærbutikk el.), treng ikkje vere så formelt.

Lukke til! Håpar du får mange gode råd i denne tråden! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor lenge før du får vaktplanen din, men hva med helgekurs, en-kvelds kurs o.l. ? Det finnes enkelte kurskataloger på netter hvor du kan se gjennom om du finner noe interessant. Dette er selvfølgelig enklere å få til i Oslo enn indre gokkland. Friundervisningen har mange interessante kurs hvis du bor i Bergen eller Oslo: www.friundervisningen.no men flestparten er over flere kvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var meg som starta tråden. Takk for gode svar, ønsker gjerne flere. Jeg har selvsagt tenkt på å gå på ett eller annet kurs, problemet er selvsagt at de krever fast oppmøte en kveld i uka i flere uker. Jeg er 25 år, og føler kanskje at kurs i knipling ikke er noe for meg. Jeg liker jo å lese bøker, men ikke i å f.eks. diskutere litteratur. Jeg har spilt fiolin, men kan jo ikke spille i noe orkester som krever oppmøte.... Strikking og baking er jo fine hobbyer, det, men ikke så veldig sosialt, kanskje?

Jeg føler at jeg bare ser problemer nå, klarer ikke helt å se positivt på dette. Trenger hjelp...

Hilsen ei med fritidsproblem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld deg inn i et lag eller forening (er selv partisk til Røde Kors).

Der er det ulike aktiviteter og ulike krav til aktivitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...