Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Var på facebook i dag. Logget meg ut,nesten med en gang.

Fikk intrykk av at det bare er jeg som har en kjedelig påske

Kjedelig i den forstand at jeg er ikke på fjellet, i båten, på hytten.

Jeg har ikke påskemeny. jeg har ikke stuen full av egg og kyllinger.

Jeg er ikke på ski.

Og jeg syns det er godt, men i følge facebook så er jeg vel ensom,har det trist?

Jeg har aldri vært på påskeferie heller. Er det rart? Jo, en gang har jeg vært.

I påsken har vi hatt jobb. (annenhver påske,skal det være da)

Ellers har vi hatt besøk.

Syns det blir mye mas. Ikke lenge siden jul, pakket ned julen,så er det søren meg påske.

i dag har jeg varmet meg noe ferdigmat. helt ok.

Iallefall. Ha en riktig god påske,alle sammen

Anonym poster: 51677ffa6b2da65e404d31530b17f8f1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En god del av det venner, bekjente og familie poster som status på FB er stort sett de bra tinga. Alt det andre kommer ikke med. Derfor ser det så vellykka og idyllisk ut. Det er ikke alle som reiser på påskeferie, veldig mange er hjemme. Det samme gjelder om sommeren. Vi har ikke vært bortreist på ferie på mange år - det har vi ikke råd til. Det er mest sommer hjemm eller på landstedet til familien - "alle andre" reiser jo til syden eller gjøre spennende ting. Vi har hjemmepåske hvert år og syns det er greit selv om jeg liker hyttekos osv - er vokst opp med påsker på fjellet. I påsken har vi litt påskekos sammen med ungene, påskeegg og tenner i peisen. Jeg ser litt påskekrim som er en tradisjon jeg er glad i. Høres sikkert kjedelig ut det også, men vi har det egentlig ganske bra. Skjønner godt det du sikter til, ting ser mer perfekt ut på fb enn det faktisk er. Det du ikke får høre er krangligen, pakkingen, dårlig vær, sure koner og menn. Mange av dem ville vel egentlig blitt hjemme foran tven om de fikk velge. Er glad i både påske og jul - syns påsken er fin - selv om vi "bare" er hjemme i byen :) God påske til deg også, :) Hilsen pappa til 2

Anonym poster: 34faf5258f64294b64742029e232c4c8

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Ja Facebook - livet er fantastisk. Finnes ikke en grå dag der. Vi er på påskeferie på hytta og kan fint poste samme bilder. Men vi poster såklart ikke bilder av den fulle onkelen og de irriterende snørrete tantebarna

Skrevet

på facebook har du de som poster om det gode liv og skyter voldsomt av sin mann/dame/barn/bil/båt/ferie osv og så har du de få som sutrer og syns livet er jævlig og kunne ønske påsken/jul og andre høytider går fort unna.

Men nei du er ikke alene, jeg har verken pynta til påske, lagd påskemat (kan ikke om jeg hadde villet), reist på en hytte ved sjø eller fjell eller fått besøk eller telefon fra slekt og venner. Men nå er jeg blitt vant til det så bare koser meg og chillern med musikk, film og KG. har faktisk pynta litt til påske her da :)

Gjest O___o
Skrevet

Samme her.

Kjøper ekstra med snop og kjøper egg til venner, kollegaer og familie.

Da jeg var yngre prøvde jeg å få vakter i påsken og alle helligdager.

I voksen alder har jeg som inntrykk av at de som er på fjellet/sjøen

er i mindretall - men er i flertall når det gjelder eksponeringen om hva de gjør.

" Sitter helt alene i en ikkepyntet leilighet uten påskeegg og har ingen andre planlagte turer,

enn avstanden i mellom TVn, sofaen og kjøleskapet "

er liksom ingen som skriver, selv om det er realiteten for mange.

Skrevet

Jeg har hjemmepåske, med dagsturer om jeg finner det for godt. Og jeg postet i går et bilde av "turen" jeg var på da. Vi grillet nemlig på gårdsplassen hos min bror :) Man trenger nemlig ikke dra på fjellet for å kose seg ;)

Jeg nyter forresten hjemmepåsken. Herlig å ha late dager uten alt for mange planer.

Skrevet

Teknisk sett har jeg en kjedelig påske. Jeg er hjemme. Er aleneboer. Ingen venner her og påskepynten er begrenset til min eneste påskekylling som slipper ut av kjøkkenskapet og får bo på kjøkkenbordet påsken igjennom. :ler:

Og jeg nyter det.

Jeg kunne reist på besøk til min mor, en dagsreise med fly unna, bare for å sitte inne et annet sted, men fikk dispensasjon (mor er en forståelsesfull dame). Etter mange travle uker på jobb er det helt fantastisk å bare kunne dille rundt hjemme og gjøre det som faller meg inn uten å stresse. Påsken er Ferie med stor F for meg.

*lurer på om jeg skal gå meg en tur, eller bare slenge med ned med en bok - akk, disse store valg i livet*

AnonymBruker
Skrevet

Vi har ikke vært verken på hytta (som vi ikke har), sjøen, eller lignende. Har vært på middag hos slekta, men synes det er godt å komme hjem igjen slik at jeg ikke har dårlig samvittighet for ikke å ville sitte ute i sola hele dagen. Frisk luft er selvsagt både bra og viktig hver dag, men jeg er ikke typen som går på tur en hel dag i strekk.

Anonym poster: b013e170ee10650d12666c4e9e26352a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...