Gjest Aa_bb Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Lurer litt på hvordan jeg skal reagere. Mannen min og jeg har 2 barn på 2 og 4 år. Jeg har tidligere opplevd en periode hvor vi hadde litt problemer i familien, økonomisk og bil som stoppet. Det taklet ikke mannen min og tydde til alkohol og valium, selv på dagtid. Det var en vond periode og jeg måtte ordne opp med alt på egenhånd. Dette er nå 6 månder siden, men zi
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Ts her. Kom borti så fortsetter her :-) Den tiden ligger fortsatt sårt i tankene mine. Min mann har i sin ungdom hatt noen år med prøving av mye stoff og slikt som han alltid har vært åpen om. Var visst en veldig hard tid som blant annet førte til nerve problemer for moren hans. :-( Han har noen perioder hvor han sitter nede på datarommet hjemme og bare spiller, og hender han drikker av og til i perioder. Noe han vet jeg ikke liker på dagtid rundt ungene. Han melder seg veldig ut av familie livet hjemme og jeg tar meg av alt med ungene. Nå har det seg slik at han dro til en kompis i går natt, en jeg aldri har møtt før, en fra gamle dager. Kom hjem fyllesyk idag og med noe tabletter lignende valium. Nå sitter han nede å spiller, spurte om han kunne kjøpe noe på bensinstasjon som vi manglet til middag. Får da vite at han har drukket en flaske vin. Klokken er bare 17, også kommer han opp små full i stua. Jeg liker ikke det her, oppfører seg ikke som han har familie. Det skjer jo ikke så ofte, han blir sur når jeg kommenterer det. Men jeg mener egentlig at det ikke bør skje i det hele tatt. ???
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #3 Skrevet 28. mars 2013 Høres ikke bra ut. ta en samtale i morgen da han er edru. At han kommer hjem med piller,som ikke er foreskrevet av lege, høres skummelt ut med tanke på hans fortid og at han drar til en kompis fra tidligere liv. Har han ikke jobb? Siden han melder seg ut av fam. og sitter på datarommet? Du behøver ikke godta at han drikker på dagtid med barn i huset. her trengs det kommunikasjon til. Her hjelper iallefall ikke trusler. Spør han direkte hvorfor han drikker, og tar med seg piller hjem. Og om han har problemer, så vil du hjelpe han, men han må ville innse det selv. Dataen har spist opp mangt et eksteskap. Det er blitt en vane at folk sitter bak hver sin pc. Skemmende Anonym poster: f8f33ea601041e58d0e6372e6db2716c
Gjest Erja Skrevet 28. mars 2013 #4 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Nei, det bør ikke skje i det hele tatt, det høres virkelig ut som om han et rusproblem. Sett hardt mot hardt, krev at han kutter det ut fullt og helt ellers må han flytte ut. Dersom han ikke klarer kutte ut så må han be om profesjonell hjelp til å hanskes med problemet. Jeg er vanligvis den som mener at man skal gjøre det meste for å bevare ekteskap med barn. Men rus er et av de få unntakene - der er terskelen min lav. Endret 28. mars 2013 av Erja
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #5 Skrevet 28. mars 2013 Kvel det her ved starten. Du gjør deg selv en bjørnetjeneste ved å la han fortsette. Helt greit å kose seg om du er borte med barna, men det er dere ikke nå. Reis vekk med barna ville jeg gjort!
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 Jepp, helt enig!!! Reis! Evt. sett HARDT MOT HARDT, be han søke hjelp for sin måte og hanskes med problemer på. Han føler seg nok veldig sikker på hvor han har deg, og at du ikke tør det, siden han gjør dette. De fleste kvinner opplever aldri en slik oppførsel, så det burde ringe noen bjeller hos deg snart. Hva med ungene? Nei vel, de skjønner ikke noe nå, men det er ikke lenge til! Du vet at barn ofte tar etter foreldrenes reaksons- mønster? Synes du dette er en ok måte og møte problemer på? Synes du det er ok at dine barn gjør det samme da de blir tenn- åringer, og videre når de blir voksne mot sin partner? Synes du det er ok at barna dine ikke vil tørre ha med seg venner hjem, fordi de ikke vet når pappa er full? Synes du det er ok at de senere skal gå med skyldfølelse fordi de tar ansvar for hans godt synlige motgang? Du vet at dette er ikke den eneste gangen i livet han kommer til å møte på motgang, motgang kommer og motgang går hos oss alle. Tro meg, han kommer til å gjøre det igjen!!! Våkn opp, før ungene dine bærer preg av dette! Anonym poster: 39b0c36de02a4942cbcf8acea75885fd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå