Belima Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Jeg har aldri strikket sokker før, så i utgangspunktet kan jeg ikke felle, men trodde jeg ville klare det ved å lese meg fram, men det går ikke. Etter å ha strikket vrangborden som har 32 m står følgende: Strikk hel over de 16 første maskene. Strikk 7 p glattstrikk frem og tilbake. Det har jeg gjort. Så står det: Fell slik: 1. p rettsiden. Strikk til det gjenstår 6 m på p, vend og strikk til det gjenstår 6 m i andre siden, vend og strikk til 1 m før forrige vending, ta 1 m løs av, 1 r, trekk den løse m over. Vend og strikk til 1 m før vending i andre siden. strikk 2 m vr sammen. Fortsett å strikke 1 m på hver side av "hullet" sm i hver side til alle sidem er felt. Hvilke m skal jeg strikke? De som jeg ikke har strikket enda eller? Dette virker helt gresk for meg og nå har jeg prøvd meg fram, men jeg forstår at uansett hva jeg gjør blir det feil. Finnes det enklere måte å felle på eller kan noen hjelpe meg med dette? Forstår ikke resten, men får heller komme tilbake til det hvis jeg får hjelp til dette først.
Rødvinspiken Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Skal prøve å forklare så godt jeg kan... Du skal strikke kun over de 16 maskene du akkurat har strikket 7pinner glattstrikk. Strikk 10 masker (du har nå 6 masker igjen på pinnen som du ikke har strikket). Snu arbeidet som om du var ferdig med å strikke hele omgangen og begynn å strikk tilbake. Strikk 4 masker. Du har nå 6 masker igjen som du ikke har strikket. Snu igjen som du var ferdig med omgangen. Strikk 3 masker. Ta en maske løst over på den andre pinnen uten å strikke den. Du har nå kommet til der du snudde sist. Strikk en maske. Du har da 5 masker igjen på den siden som du ikke har strikket. Ta den løse masken du ikke strikket over den siste masken. Du har dermed felt en maske. Snu arbeidet igjen og strikk 3 masker. Strikk 2 vrang sammen (det er masken før du snudde sist, og masken etter). Du har nå 5 masker igjen som ikke er strikket på denne siden. Fortsett slik til du har strikket alle maskene på pinnen på begge sider. Lykke til
Belima Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 28. mars 2013 Ok, dette skal jeg prøve i morgen. Høres forståelig ut om ikke annet. Takk så lenge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå