Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er PTene der? Er litt redd for at det er litt B-vare-PTer, om dere skjønner. Senteret er jo et billigsenter, så jeg er bekymret for at PTene deres er de som ikke fikk jobb på Elixia... Men jeg håper selvfølgelig jeg tar feil. Noen som har en å anbefale? Jeg skulle gjerne tatt et par timer for å lære teknikk på baseøvelser og andre frivektøvelser. Gjerne med en PT som har fokus på skadeforebygging og som har god peil på styrketrening. Jeg fikk en time da jeg begynte der, for å sette opp program, men syns det var litt for mye dill på programmet. Gidder ikke betale for PT-timer hvis det ikke blir bedre enn det...

Anonym poster: ce48609ec438273d2e20630bd6bfc96d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen som har prøvd? :)

Anonym poster: ce48609ec438273d2e20630bd6bfc96d

Skrevet

Jeg har ikke prøvd, men jeg bruker jo 2-3timer hver dag på et annet fresh-senter. Så jeg har fått med meg et og annet.

Det virker som de PTene som jobber med de korteste timene (tror de er 25minutter) har et standard program de følger. De råder hvertfall til å gjøre de samme apparatene hver gang, ikke frivekter.

De lengre timene som koster mer virker litt mer seriøse, med å vise øvelser fra slyngetrening og litt mer frivekter. Der jeg trener er også instruktørene som instruerer de lengre øktene mye eldre enn de som instruerer de korte øktene.. Og jeg vet at to av dem har lang erfaring innen PT på andre sentre.

Skrevet (endret)

Det er mye rart blant PTer. Så en litt eldre mann bli "coachet" av en dame i 30-årene med kropp man ikke forbinder med noen som tar 550 kroner "timen" (timer er som kjent 50 minutter i massasje-, trenings- og alternativbransjen) for å hjelpe andre i form. Han ble instruert i så mange sære øvelser som neppe vil være motiverende eller behjelpelige overhodet at jeg måtte fæjzpålme. Tenk om noen hadde fortalt ham at med rett diettær veiledning, litt kardio og basisøvelser kunne han fått fjernet tjukkasmagen på et "blunk" (i alle fall i forhold til tiden har tatt å akkumulere så mye fettmasse). I stedet blir han nok støttemedlem når han ser at det ikke bærer frukter.

EDIT: Dette på fitnessXpress Bislett.

Endret av fry
Skrevet

Det er mye rart blant PTer. Så en litt eldre mann bli "coachet" av en dame i 30-årene med kropp man ikke forbinder med noen som tar 550 kroner "timen" (timer er som kjent 50 minutter i massasje-, trenings- og alternativbransjen) for å hjelpe andre i form. Han ble instruert i så mange sære øvelser som neppe vil være motiverende eller behjelpelige overhodet at jeg måtte fæjzpålme. Tenk om noen hadde fortalt ham at med rett diettær veiledning, litt kardio og basisøvelser kunne han fått fjernet tjukkasmagen på et "blunk" (i alle fall i forhold til tiden har tatt å akkumulere så mye fettmasse). I stedet blir han nok støttemedlem når han ser at det ikke bærer frukter.

EDIT: Dette på fitnessXpress Bislett.

Nå vet jo ikke du hvorfor han var der da? Kanskje han trives med tjukkassmagen sin, men måtte trene oga slitasje etter gammel skade?

Skrevet

Nå vet jo ikke du hvorfor han var der da? Kanskje han trives med tjukkassmagen sin, men måtte trene oga slitasje etter gammel skade?

Han så ikke ut til å ha lyter, men poenget er at jeg aldri har sett denne PTen vise klienter fornuftige øvelser. :)

• 1 år senere...
Skrevet

Litt gammel tråd som også sporet av, men jeg dytter den opp likevel siden jeg vurderer å prøve en PT på Fresh Fitness Ensjø. Usikker på hvem av dem jeg skal velge hvis jeg i det hele tatt skal prøve. Er interessert i vektnedgang, (lett) styrketrening og generell motivasjon pluss at jeg har litt leddsmerter.

Anonymous poster hash: 2730e...ee6
Skrevet

Har ikke testet PT på Ensjø, men et Fresh like ved. Jeg har hatt tre stykker (to slutta) og de har vært virkelig bra. Mye bedre enn den PT'n jeg hadde på EVO. Men det er så stor forskjell på PT'r.

Har du sjekket siden FreshPT på Facebook? Der står det noen ord om de fleste PT'r (jeg aner ikke hvem av de som jobber på Ensjø, men du kjenner de kanskje igjen). Folk har gjerne kommentert på bildene av sine favoritt PT'r.

Anonymous poster hash: 71e22...c69
Skrevet

Hva med SATS på Kampen? Rett ved Ensjø. Vet de har flinke PT'er der :)

Anonymous poster hash: 66202...8a1
Skrevet

Takk for svar, begge to :blomst:

Hadde vært innom FreshPT, men ikke studert bilder og kommentarer godt nok. Nå så jeg jo at en av dem hadde fått skryt, så det var et nyttig tips :)

Tror ikke jeg bytter til SATS igjen nå, da har jeg ikke råd til PT, men takk for info uansett ;)

Anonymous poster hash: 2730e...ee6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...