Gå til innhold

to mammaer og......................en (pappa?)

Anbefalte innlegg

Gjest oss_2
Skrevet

hei hei... vi er to jenter som ønsker oss veldig et barn, vi er da så heldig å få "låne" en god kamerat, dette er en person vi kjenner veldig godt, og dette er godt og sikkert planlagt. det er ingen ting som viser oss som dårlige foreldre selv om vi er to jenter sammen om et barn, vi har et stort hus, grei økonomi, og det at denne kameraten vil kunne spille en sentral fars rolle for ungen når den blir født. vi tre bor sammen deler huset mellom oss, og det ser ut til at det går helt okey. barnet vil kunne få engod oppvekst med MASSE kjærlighet og omsorg, jeg skjønner da ikke hvorfor dette skal være så tabu. de finnes masse vis av folk som misshandler ungene sine eller har barnet helt alene, hvor kanskje mor eller far har stukket av, vi er to jenter som holder sammen og har god erfaring med unger. det ville aldri falle oss inn å være slem mot ungen, og vi vil kunne fortelle ungen om hvordan det å være sammen med det samme kjønn, og gripe inn der det vil bli bråk eller annen ubehagligheter for ungen. vi vil jo ikke si det at det er stygt eller kvalmt osv å være hetro, slik mange hetrofile sier til sine barn om homofili. jeg er ganske sikker på at våre barn vil vokse opp som snille og "normale" barn slik som andre. bare de har et åpent syn på det meste og ikke slenger dritt om ting dem egentlig ikke har noe greie på vil de klare seg bra. håper på mange gode svar.( hvis det er noen i samme situasjon så skriv gjerne tilbake på dette)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Stå på jenter!

Ungen deres er heldig, som får komme til verden med hele tre foreldre som ønsker h*n velkommen. Tenk så flott! At det tilfeldigvis er mammaene som er kjærester og at pappaen er kameraten deres er ikke noe problem. -Ikke om omverdenen består av oppegående folk.

Jeg skulle ønske alle barn var født av minoritetsforeldre.

Da ville nok verden vært et sted med mindre uro og diskriminering og langt større mellommenneskelig forståelse. :sukk:

Gjest Anonymous
Skrevet

Kan ikke fatte at dette skal være tema i det hele tatt. Det er da virkelig alt annet enn oppdragernes legning som bestemmer om barnet får det bra eller ikke. Jeg har vanskelig for å oppfatte motstandere av dette som annet enn patetiske mennesker med verdens største skylapper sydd til hodet.

Skrevet

Det er ikke seksuell legning som bestemmer omsorgsevne. Go for it.

Jeg lover å gjøre mitt for at samfunnet skal ta imot barnet deres med så lite fordommer som mulig!!

Jeg tror heller utfordingen blir det å få et barn med en venn.

Sørg for at barnet er sikret uansett hva som skjer med dere tre i fremtiden. Tenk gjennom utfordringene ved å få et barn med en venn, og hva som kan komme til å skje i fremtiden. Et barn er et valg for livet, og en forpliktelse som går enomt mye lengre enn vennskap.

Skrevet

Helt enig med gjest over.

Legning er for meg helt uvesentlig når det gjelder hvem som har omsorgen for et barn. Evnen til å gi kjærlighet og omsorg er det som først og fremst gjør foreldre egnet til å ha barn. Og et barn som er elsket og ønsket har det nok like godt sammen med to foreldre av samme kjønn som to av forskjellig kjønn.

Og - med fare for å gjenta meg selv - alle forskningsrapporter sier at barn av homofile ikke blir utsatt for mer mobbing enn andre barn!!! (På tide å avlive den myten.)

Skrevet

Jeg har opplevd situasjonen to mammaer og en pappa. Ikke som liten, men som tenåring. Men jeg tør nå å svare uansett :wink:

La aldri noen fortelle dere at kjønn har noe med oppdregerevnen å gjøre. Det kommer kun an på personlige egenskaper. Jeg har hatt det flott. For meg ble kjæresten til mamma en venninne som jeg kunne prate med om mye rart. Som jeg alltid kunne slå på tråden til.

La det også bli sagt at jeg har aldri heller blitt mobbet pga dette. Derimot har jeg opplevd at jeg er blitt mye mer åpen som person, for man vet jo aldri hvem man faktik står ovenfor.

Jeg syns dere skal stå på, jeg. Lykke til :-)

Skrevet

Hadde alle tenkt som dere, og lagt forholdene like godt til rette for et barn..Ja, da hadde alle barn hatt det veldig godt, med mye kjærlighet rundt seg! Stå på jenter (og gutt)

Skrevet

Sørg for tydelige skriftlige avtaler og hopp i det! :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...