Thomasine Skrevet 27. mars 2004 #1 Skrevet 27. mars 2004 Hva er forskjell på malte mandler og mandelspon?! Jeg skal lage en kake hvor jeg skal ha 150 g malte mandler og 4 ss mandelspon???!!!
Gjest Tristessa Skrevet 27. mars 2004 #2 Skrevet 27. mars 2004 Malte mandler er mandler som er kjørt i maskin eller hakket svært fin, nesten som grovkornet mel. Mandelspon er mandler som er skåret i skiver/flak.
Gjest agurk Skrevet 27. mars 2004 #3 Skrevet 27. mars 2004 Er ikke malte mandler ganske grove mens mandelspon helt helt fint? Nesten som grøt (finner ikke noe annet å sammenligne med)
Gjest Nicoline Skrevet 28. mars 2004 #4 Skrevet 28. mars 2004 Malte mandler skal du bruke i røren - sponene skal du sikkert ha til pynt.
Thomasine Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2004 Malte mandler skal du bruke i røren - sponene skal du sikkert ha til pynt. Ja, takk, da er bunnen i ovnen, men uten sponet. Orker ikke kutte opp mandler for hånd...
Gjest LoisLane Skrevet 28. mars 2004 #6 Skrevet 28. mars 2004 Er ikke malte mandler ganske grove mens mandelspon helt helt fint? Nesten som grøt (finner ikke noe annet å sammenligne med) Nei, dette er finmalte og grovmalte mandler. Spon er mandelskiver.
Gjest Lady-M Skrevet 29. mars 2004 #7 Skrevet 29. mars 2004 Ja, takk, da er bunnen i ovnen, men uten sponet. Orker ikke kutte opp mandler for hånd... Sponet er nok til pynt og skal has på etter at kaken er stekt. Trenger ikke kutte dette selv, spon får du kjøpt i butikken.
NullHull Skrevet 29. mars 2004 #8 Skrevet 29. mars 2004 Malte mandler kan man da bruke til pynt? Gjort det mange ganger jeg: malt dem i mine yndlingfarger og så har jeg så fin pynt så...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå