AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 For ca 6 mnd siden traff jeg verdens beste mann! Vi har vert sammen i 4 mnd, ikke alt for lenge, men er allerede godt igang med planleggingen av fremtiden vår ilag. Det er et problem som alltid tar oss igjen og det er hans nysgjerrighet om min fortid. Jeg har i forhold til han hatt et litt yrende sexliv, men det er ikke alt for gale. Han har spørt og jeg har prøvd så godt jeg kan å vær ærlig, men er ikke alt jeg har sagt. Det har han nå fått nyss i og kalte det for løgn. ( Kan nevnes at han har sagt jeg kan slippe å si det jeg ikke føler for å si) . Løgn er i han sine øyner hammer på spikeren, og jeg skjønner han på det. Etter om å men har han tilgitt meg og funne ut at han må se om han kan leve med det. Nå er det jeg som begynner å bli skeptisk. Jeg klarer ikke forstå hvorfor fortiden min betyr så mye. Jeg står for det jeg har gjort, men har aldri hatt et problem med fortiden min før jeg traff han og han dømte meg opp og ned i mente for det jeg hadde gjort. Han definere meg som person utifra det jeg har gjort før, selv om jeg gang på gang prøver å fortelle han at dette ikke er tilfellet. Vi er nå på stedet for vi skal finne ut om vi skal forsette forholdet eller gi opp..Om vi finner ut om de blir oss, er de da feil av meg og kreve at han lar fortiden min ligge??? Noen andre som har/har hatt de slik? Hva mener dere? Takk for svar Anonym poster: 46c5e9ad5d9aab6d8f79ae857795abbd
Anglofil Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 (endret) Du har da ikke løyet. Han har jo han selv sagt at du ikke må svare. Hva er det egentlig å tilgi? Han høres ut som en manipulerende, sjalu person som prøver å gi deg dårlig samvitttighet for noe du strengt tatt ikke burde ha dårlig samvittighet for. Fortid er fortid. Mvh Yvonne Endret 28. mars 2013 av Yvonne 8
dobri123 Skrevet 28. mars 2013 #3 Skrevet 28. mars 2013 En eks jeg hadde var slik, det forholdet gikk fort over. Alle har en fortid, og alle har gjort både dårlige og gode valg. Han får velge, respektere deg og din fortid eller gå 1
Karenina Skrevet 28. mars 2013 #4 Skrevet 28. mars 2013 Enig med Yvonne, du har ikke løyet. Det virker som om han dømmer og gir deg dårlig samvittighet fordi han ikke takler sannheten. Det hadde vært dealbreaker for min del, men hvis dere begge kan se forbi dette kan det funke. Fortiden din får du ikke gjort noe med uansett, take it or leave it 1
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #5 Skrevet 28. mars 2013 For ca 6 mnd siden traff jeg verdens beste mann! Vi har vert sammen i 4 mnd, ikke alt for lenge, men er allerede godt igang med planleggingen av fremtiden vår ilag. Det er et problem som alltid tar oss igjen og det er hans nysgjerrighet om min fortid. Jeg har i forhold til han hatt et litt yrende sexliv, men det er ikke alt for gale. Han har spørt og jeg har prøvd så godt jeg kan å vær ærlig, men er ikke alt jeg har sagt. Det har han nå fått nyss i og kalte det for løgn. ( Kan nevnes at han har sagt jeg kan slippe å si det jeg ikke føler for å si) . Løgn er i han sine øyner hammer på spikeren, og jeg skjønner han på det. Etter om å men har han tilgitt meg og funne ut at han må se om han kan leve med det. Nå er det jeg som begynner å bli skeptisk. Jeg klarer ikke forstå hvorfor fortiden min betyr så mye. Jeg står for det jeg har gjort, men har aldri hatt et problem med fortiden min før jeg traff han og han dømte meg opp og ned i mente for det jeg hadde gjort. Han definere meg som person utifra det jeg har gjort før, selv om jeg gang på gang prøver å fortelle han at dette ikke er tilfellet. Vi er nå på stedet for vi skal finne ut om vi skal forsette forholdet eller gi opp..Om vi finner ut om de blir oss, er de da feil av meg og kreve at han lar fortiden min ligge??? Noen andre som har/har hatt de slik? Hva mener dere? Takk for svar Anonym poster: 46c5e9ad5d9aab6d8f79ae857795abbd Hvis dere skal fortsette forholdet, må du forlange at han slutter å plage deg med din fortid. Fortell det du føler for å fortelle, og si at heretter snakker vi ikke mer om min fortid. Hvis han ikke respekterer det, synes jeg du skal gjøre det slutt.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. mars 2013 #6 Skrevet 28. mars 2013 Jeg anbefaler deg å gjøre det slutt med han. Det er bare begynnelsen og du kommer til å angre bittert på forholdet. 3
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 28. mars 2013 #7 Skrevet 28. mars 2013 Jeg anbefaler deg å gjøre det slutt med han. Det er bare begynnelsen og du kommer til å angre bittert på forholdet. Enig! Her hadde jeg skygget banen RASKT!!! 1
waco Skrevet 28. mars 2013 #8 Skrevet 28. mars 2013 Du har da ikke løyet. Han har jo han selv sagt at du ikke må svare. Hva er det egentlig å tilgi? Han høres ut som en manipulerende, sjalu person som prøver å gi deg dårlig samvitttighet for noe du strengt tatt ikke burde ha dårlig samvittighet for. Fortid er fortid. Mvh Yvonne Spør du meg så høres trådstarter manipulerende ut. Setningen, - "så godt jeg kan å vær ærlig, men er ikke alt jeg har sagt". Enten er man er ærlig eller så er man ikke ærlig. Slik jeg ser det så passer ikke dette forholdet her sammen. Menn synes ikke det er kult å bli sammen med en kvinne som har pult rundt og holder tilbake informasjon som kan såre...! =) 1
waco Skrevet 28. mars 2013 #9 Skrevet 28. mars 2013 Enig med Yvonne, du har ikke løyet. Det virker som om han dømmer og gir deg dårlig samvittighet fordi han ikke takler sannheten. Det hadde vært dealbreaker for min del, men hvis dere begge kan se forbi dette kan det funke. Fortiden din får du ikke gjort noe med uansett, take it or leave it Kanskje hun kan fortelle sannheten først? Det er ikke alle sannheter kvinner heller tåler, - for eksempel at en mann ikke vil være sammen med en kvinne som har ligget med for mange. Hvorfor kan ikke trådstarter heller være ærlig og berolige fyren da?
lancome. Skrevet 28. mars 2013 #10 Skrevet 28. mars 2013 Fortid er fortid og det er en grunn til det. Det du har gjort før, skal ikke påvirke ditt forhold som det er nå. Jeg synes du skal be han legge det bak seg, han må akseptere deg som du er. Hadde selv en kjæreste som hadde litt av en fortid og da mener jeg en god del sex med andre jenter i byen. Først så følte jeg litt ubehag, men jeg aksepterte det og det gikk utrolig fint så lenge det varte 2
Karenina Skrevet 28. mars 2013 #11 Skrevet 28. mars 2013 Kanskje hun kan fortelle sannheten først? Det er ikke alle sannheter kvinner heller tåler, - for eksempel at en mann ikke vil være sammen med en kvinne som har ligget med for mange. Hvorfor kan ikke trådstarter heller være ærlig og berolige fyren da? Men kjæresten har jo sagt at hun ikke trengte å fortelle alt? 1
waco Skrevet 28. mars 2013 #12 Skrevet 28. mars 2013 Fortid er fortid og det er en grunn til det. Det du har gjort før, skal ikke påvirke ditt forhold som det er nå. Jeg synes du skal be han legge det bak seg, han må akseptere deg som du er. Hadde selv en kjæreste som hadde litt av en fortid og da mener jeg en god del sex med andre jenter i byen. Først så følte jeg litt ubehag, men jeg aksepterte det og det gikk utrolig fint så lenge det varte Hadde du akseptert ham og han typen hadde løyet til deg om hvor mange han holdt på med da? At hele hans fortid var en eneste står "hemmelighet"? Eller var det sånn at du aksepterte ham da han typen din kunne være ærlig, og at du kanskje falt for ærligheten og tilliten og ikke så mange hvor mange han hadde pult? Jeg tror ihvertfall gutter liker ærlighet og tillit kanskje i større grad enn kvinner som har mer trang og hang til kjærlighet, forelskelser, romantikk og generell overtro. En kvinne vil bli bedratt dersom det gjør henne lykkelig.
Anglofil Skrevet 28. mars 2013 #13 Skrevet 28. mars 2013 Spør du meg så høres trådstarter manipulerende ut. Setningen, - "så godt jeg kan å vær ærlig, men er ikke alt jeg har sagt". Enten er man er ærlig eller så er man ikke ærlig. Slik jeg ser det så passer ikke dette forholdet her sammen. Menn synes ikke det er kult å bli sammen med en kvinne som har pult rundt og holder tilbake informasjon som kan såre...! =) Hvis jeg sier at den appelsinen der er oransje, lyver jeg da hvis jeg da ikke tar med at den veier 500 gram? Nei, jeg vil ikke si det. Løgn er hvis man sier en ting, men sannheten er en helt annen. Hvis jeg sier at den appelsinen er blå, så lyver jeg, for den er jo oransje. Hennes kjæreste har selv sagt at hun ikke trenger å svare, og med de premissene kan jeg ikke se at hun heller har løyet. At hun ikke har sagt absolutt alt om alt som har skjedd henne betyr ikke at man lyver. Jeg fortalte ikke min mann at jeg hadde vært på date med en annen mann to år før vi møttes, da det ikke sees på som relevant for vårt forhold overhodet. MEN, med tiden har det kommet fram. Skal det liksom sees på som løgn at man ikke har husket på å si absolutt alt? Virkelig? Mvh Yvonne 2
Sulosi Skrevet 28. mars 2013 #14 Skrevet 28. mars 2013 Men han sier jo samtidig at hun ikke trenger å fortelle det hun ikke vil si. Det er rimelig dobbeltmoralsk å si slikt for så å pumpe henne for opplysninger. Jeg hadde pakket sekken og det basert på erfaringer jeg har. 3
waco Skrevet 28. mars 2013 #15 Skrevet 28. mars 2013 Men kjæresten har jo sagt at hun ikke trengte å fortelle alt? Jeg forstod det sånn at kjæresten er nysgjerrig og spør jeg og at hun holder tilbake? Hva er det hun holder tilbake? For eksempel, jeg kan godt spørre en dame om hun har ligget med pakistanere. Ikke fordi jeg har så mye imot pakistanere men fordi jeg vil lære å kjenne henne og vite hva hun tenner på. - Så en kvinne som har pult en pakistaner men samtidig lyver til meg vil jeg få mindre respekt for enn en kvinne som innrømmer hva hun har gjort og som gjerne kan dele historier og fortellinger knyttet til sitt eget liv kontra hun som skal "skape seg en fasade".
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. mars 2013 #16 Skrevet 28. mars 2013 Hadde du akseptert ham og han typen hadde løyet til deg om hvor mange han holdt på med da? At hele hans fortid var en eneste står "hemmelighet"? Eller var det sånn at du aksepterte ham da han typen din kunne være ærlig, og at du kanskje falt for ærligheten og tilliten og ikke så mange hvor mange han hadde pult? Jeg tror ihvertfall gutter liker ærlighet og tillit kanskje i større grad enn kvinner som har mer trang og hang til kjærlighet, forelskelser, romantikk og generell overtro. En kvinne vil bli bedratt dersom det gjør henne lykkelig. Jeg har ærlig talt ikke noe interesse av hvor mange han har pult. Har aldri spurt mine tidligere kjærester om det. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #17 Skrevet 28. mars 2013 Han føler seg nok ikke så spesiell sammen med ei som har gått til sengs med en del menn før han. Menn liker å føle seg spesielle. Og hvorfor skal du stoppe den hyppige sexaktiviteten din akkurat med ham? Sjansen for at du skal ha flere menn enn han er vanligvis stor, tar man i betraktning hvordan de med mange partnere vanligvis lever sitt liv. Anonym poster: 179fc440409d3d6e092979eaa91fa631 1
lancome. Skrevet 28. mars 2013 #18 Skrevet 28. mars 2013 Hadde du akseptert ham og han typen hadde løyet til deg om hvor mange han holdt på med da? At hele hans fortid var en eneste står "hemmelighet"? Eller var det sånn at du aksepterte ham da han typen din kunne være ærlig, og at du kanskje falt for ærligheten og tilliten og ikke så mange hvor mange han hadde pult? Jeg tror ihvertfall gutter liker ærlighet og tillit kanskje i større grad enn kvinner som har mer trang og hang til kjærlighet, forelskelser, romantikk og generell overtro. En kvinne vil bli bedratt dersom det gjør henne lykkelig. Greia var at han hadde en del rykter på seg. Så jeg visste utrolig godt hva han drev på med. Det var noe jeg også måtte få litt ut av han, jeg spurte aldri om antall partnere, for det har jeg ikke noe behov for å vite. Så jeg aksepterte, fordi jeg ble forelsket i han og da driter jeg vel i hvor mange jenter han har pult? Det er fortid og så lenge han ikke gjør noe mot meg, så har det han gjorde før lite å si. Det var ikke et stort samtaleemne hos oss, men han var ærlig og lo det litt bort når vi pratet om det og det er faktisk helt ok for meg. Fortiden hans har ikke en dritt å si for meg, før er før, nå er nå. Så lenge han ikke lyver om ting så er det null problem for meg.
waco Skrevet 28. mars 2013 #19 Skrevet 28. mars 2013 Han føler seg nok ikke så spesiell sammen med ei som har gått til sengs med en del menn før han. Menn liker å føle seg spesielle. Og hvorfor skal du stoppe den hyppige sexaktiviteten din akkurat med ham? Sjansen for at du skal ha flere menn enn han er vanligvis stor, tar man i betraktning hvordan de med mange partnere vanligvis lever sitt liv. Anonym poster: 179fc440409d3d6e092979eaa91fa631 Mest sannsynlig ser hun etter en ny mann allerede.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #20 Skrevet 28. mars 2013 Fortid er fortid og det er en grunn til det. Det du har gjort før, skal ikke påvirke ditt forhold som det er nå. Jeg synes du skal be han legge det bak seg, han må akseptere deg som du er. Hadde selv en kjæreste som hadde litt av en fortid og da mener jeg en god del sex med andre jenter i byen. Først så følte jeg litt ubehag, men jeg aksepterte det og det gikk utrolig fint så lenge det varte Det er vel ikke noe rart det ikke varte. Han har jo hatt mange partnere... Anonym poster: 179fc440409d3d6e092979eaa91fa631
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå