Gå til innhold

Maur!

Gjest MåneSkygge

Anbefalte innlegg

Gjest Moonshadow

Jeg var bekymret for at våren skulle gjøre sånn at jeg fikk masse edderkopper inn men har enda ikke sett en eneste en.

Men jeg har ett annet stooort problem. MAUR!!

Masse små maur.. Bare i dag har jeg måtte drepe 6 stykker.. Det er så utrolig ekkelt. Skjønner ikke hvorfor de kommer inn eller for jeg er nøye med vasking og sånt.

Vet noen om det er noe å få kjøpt på bensinstasjon for å bli kvitt dette eller om jeg må vente til Mandag?? Hva bør jeg i så fall kjøpe, jeg får angst av disse små krypene.... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Kjøp lokkebokser!

De selges bl.a på felleskjøpet og er veldig effektive.

Det tok 1 1/2 uke, så var jeg kvitt alle krekene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får kjøpt pulver, bokser og "gele" mot maur - i jernvare, Felleskjøpet osv...

Selv har vi hatt problemer med maur til og fra siden mai i fjor. Plutselig tyter de fram, vi setter fram maurmiddel, og de forsvinner - helt til de tyter fram et annet sted... I forrige uke fikk vi nok, og ringte et skadedyrsfirma. Hans konklusjon ut fra "likene" han så, var at det var to kolonier med maur, og at ihvertfall den ene tua ligger under badet vårt. Han boret i veggene, sprayet inn middel, har fikset og ordnet. Vi må selv sørge for å "vanne" med pulver blandet i vann flere ganger i løpet av sommeren langs grunnmur og vegg.

Vi trodde vi skulle bli kvitt det, for "alle" sa at midlene tok knekken på dem. Men etter nesten et år valgte vi å tilkalle noen som "kan det". Han sa at vi hadde brukt midlene helt rett, men at tua lå sånn plassert at vi ikke hadde sjansen til å ta knekken på alle.

Bare et lite tips hvis problemet ikke forsvinner av seg selv! Men hos de fleste gjør det jo det, de fleste jeg har snakket med har en eller annen gang hatt problemer med maur, men de har blitt borte etter "behandling".

Lykke til! Men du må nok holde ut til i morgen, sannsynligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Tusen takk for svar.

Må stikke på en slik butikk i morra. Er så ekkelt å ha de små krypa inne.

Hos meg finner jeg også flest på badet faktisk... Usj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har vi endelig blitt kvitt våre. Etter lange tider med bruk av lokkebokser, gele etc, fikk vi tak i "Permetrin Ekstra" fra felleskjøpet. En spray på stor, gul flaske.

Har tatt all mauren og alle edderkoppene våre. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Moonshadow

Nå har jeg fått ett maur middel av huseier. Mot maur heter det og er fra bayer hus og hage. Det er pulver. Jeg har stødd pulver rundt muren og vinduene men hvordan pruker jeg dette pulveret innendørs? Hvor bør jeg strø det inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moonshadow

Ingen som har prøvd maurpulver og vet hvordan man skal bruke det inne?

Synes nesten det ble mye mer maur en times tid etter jeg tok på pulveret men har ikke sett noen på noen timer nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde maur inne en gang og kjøpte en gele som jeg la ut på strategiske steder i små doser - alle maurene forsvant. Jeg husker bare ikke hva den heter lenger. Som giftfritt alternativ kan anbefales å blande en del vaniljesukker og fire deler bakepulver - strø det der maurene ferdes. Alternativ to; bland like deler melis og potetmel/hornsalt. Begge disse virker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Hvis du finner tua ute, ofte i et bed eller i plenen, er det enkleste å grave tua delvis frem, og helle masse glohett vann over da dør kolonioen på et øyeblikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...