Gå til innhold

Hvilken skjørtefasong/lengde bør jeg velge til min figur?

Anbefalte innlegg

Gjest Eline ikke pålogget
Skrevet

Jeg syntes det er håpøst vanskelig med skjørt. Jeg har ikke lange tynne bein, men men er kraftig bygd, med kraftige legger, sprettrumpe (kan egentlig minne om fasongen til Marthà), men jeg er bare 155 lang.

Vet noen hvem som kan bruke/ikke bør bruke skråskjært skjørt/kjole?

Jeg fant forresten en jeansguide på hjemmesiden til Det Nye, kjempebra og kunne få tips om hva en bør se etter i forhold til kroppsfasong!

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Så kjedelig hvis man skulle velge alle klærne sine utifra kroppsfasong..:)

Synes det er kjipt med sånne moteguider, som "forbyr" enkelte ting hvis du har små bryster, lang overkropp eller for stor/for liten/for et-eller annet rumpe..

Min erfaring er at det kommer mye mer an på snittet på plagget enn selve fasongen.De fleste fasonger i klær kan kle de fleste fasonger i kropper,bare de er designet ordentlig.

Liker du skråskjørt, så gå i skråskjært skjørt!:)

Skrevet

Syns du skal gå med det du har lyst til å gå med, jeg velger i alle fall ikke klær etter kroppsfasong, jeg velger etter hva jeg synes er fint og hva som passer.

Skrevet

Ja, ikke velg klær etter hva endre syns. Det er du som skal trives i det du har på deg, så velg ut fra det du selv syns er komfortabelt å ha på og som du selv syns ser fint ut i speilet!

Skrevet

Stor rumpe, aldri langt, trangt skjørt. Korte, skrådde skjørt burde se bra ut?

Amarone

Gjest Embla s
Skrevet
Så kjedelig hvis man skulle velge alle klærne sine utifra kroppsfasong..:)  

Synes det er kjipt med sånne moteguider, som "forbyr" enkelte ting hvis du har små bryster, lang overkropp eller for stor/for liten/for et-eller annet rumpe..

:o Hvis noen lurer på hva som ser bra ut i forhold til kropp og benbygning er det ganske irriterende å få høre "blås i regler og gå i det du føler deg vel i"!! Det er vel ingen som tror at motepolitiet kommer og arresterer deg om du har på feil fasong, men det er vel ikke noe galt i å forsøke å fremheve seg selv så flatterende som mulig???! Hvorfor er det kjedelig hvis alle ser best mulig ut??

Gjest Anonymous
Skrevet

:o Hvis noen lurer på hva som ser bra ut i forhold til kropp og benbygning er det ganske irriterende å få høre "blås i regler og gå i det du føler deg vel i"!! Det er vel ingen som tror at motepolitiet kommer og arresterer deg om du har på feil fasong, men det er vel ikke noe galt i å forsøke å fremheve seg selv så flatterende som mulig???! Hvorfor er det kjedelig hvis alle ser best mulig ut??

Jeg mente kjedelig for personen som ikke kan velge klærne hun har lyst til, ikke for oss andre..Å få høre at du aldri kan gå i piratbukser f.eks må da være forferdelig begrensende for noen?

Uansett ga jeg henne faktisk et råd, jeg ba henne tenke på snittet i klærne hun kjøpte, hvis et skråskjært skjørt er designet med omhu kan det kle alle.

Ingen grunn til å bli hissig.

Gjest Embla s
Skrevet

Jeg mente kjedelig for personen som ikke kan velge klærne hun har lyst til, ikke for oss andre..Å få høre at du aldri kan gå i piratbukser f.eks må da være forferdelig begrensende for noen?

Uansett ga jeg henne faktisk et råd, jeg ba henne tenke på snittet i klærne hun kjøpte, hvis et skråskjært skjørt er designet med omhu kan det kle alle.

Ingen grunn til å bli hissig.

Skrevet

Hei Eline!

velg A-fasong, kan godt være trange opp så lenge de svinges ut nede, slike som går til rett under kneet, evntuelt lengre. som tidligere nevnt, brede hofter og rompe er ikke pent i trange, rettlinjende skjørt!

Lykke til! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...