AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Hei. Jeg skal begynne på NHH til høsten, men har hørt at det er en del bråk på Hatleberg og Øyjordsveien studenthjem så tenkte at jeg skulle søke privat istedet. Je ghar lagt ut annonse på finn.no og hybel.no, men har ikke helt hatt lykken med meg der. I hvilke kommuner burde jeg søke i hvis jeg ønsker å ha så kort pendlevei til NHH (NHH ligger mellom Eidsvåg og Sandviken) ? Det spiller ingen rolle om det er lang vei til sentrum. Det som jeg verdsetter aller mest er at det er stille og rolig. Takk for svar:) Anonym poster: 0e523125c64926d4855e0ede40cdd89d
Miah Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Hvilke kommuner? Bergen kommune. Hvilke bydeler? Om du ikke bryr deg om å måtte ta litt buss og at du må ta taxi hjem om du går ut i hverdager, ville jeg ha forsøkt uti Åsane. Om du virkelig vil ENDA lenger vekk kan du dra til Breistein (Bergen kommune), Knarvik (Lindås kommune) eller Osterøy (Osterøy kommune), der er det garantert stille nok, men virkelig, du kommer til å bry deg om hvor langt unna skolen du bor. Det tar tiiiiiiiid med buss, og ferge om du hadde endt opp på Osterøy, i tillegg til at det går færre og færre busser dess lenger unna sentrum du kommer. Ville ha funnet meg noe i Eidsvåg eller Åsane, det er stille der, spesielt i forhold til sentrum. Og busser går ofte, dog ikke sent på hverdager.... 1
Gjest Errata Skrevet 29. mars 2013 #3 Skrevet 29. mars 2013 Skriver under på Eidsvåg eller Åsane, da blir det overkommelig reise samtidig som det går an å finne noe som er roligere og billigere enn i sentrum. Du kan også følge med på hybler som ligger godt oppe i fjellsiden i ytre Sandviken, her kan det også være rolig da det er lite gjennomgangstrafikk. Det som typisk vil generere bråk er bilvei, nærliggende studentboliger/kommunale boliger/mye gjennomgangstrafikk og utesteder. Er det ikke noe av dette i nærheten kan det fort være stille sentrumsnært også. Skal du absolutt utenfor Bergen kommune ville jeg satt grensen ved Flatøy eller Knarvik, det er vel den retningen det går hyppigst buss uten at du må kombinere flere busser. Alt langs bussruten hit vil da også fungere greit.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå