Gjest lørenskog Skrevet 28. mars 2013 #1 Skrevet 28. mars 2013 Jeg feiret min 20 årsdag på lørdag, men de eneste som kom var 5 stykker av HANS venner Jeg hadde invitert ca 17 personer, der flesteparten var mine venner. Men vet dere hva? ALLE valgte å feire en annen jentes bursdag i stedet for min. De har kjent meg lengst(i 15 år), og denne andre jenta i ca 1 år. Jeg har tenkt og tenkt, men kommer ikke på hvilke grunner de kan ha for å velge henne foran meg. Jeg skjønner det bare ikke... Vennene til samboeren min, som gadd å komme, gjordet kvelden til en hyggelig liten sammenkomst, men det var jo ikke helt det jeg så for meg. Jeg regnet jo med at alle av vennene mine som kunne komme, kom! Ikke at de skulle velge hun andre, som forresten også var invitert til min fest. Jeg følte meg ikke akkurat på topp når eg fikk vite at de valgte hun andre. Da jeg konfronterte dem, så fikk jeg bare til svar at "åja, men det var jo synd. Men hun inviterte oss først da... " ??? Unnskyld meg, men alle visste jo når min bursdag var, man sjekker jo når jeg har tenkt å feire min?? Gjør man ikke det da? Når man er gode venner?? Jeg trodde ihvertfall det... Det virker som om jeg ikke eksisterte i det hele tatt... Og å finne dette ut samme dag.... Lite hyggelig. Jeg hadde jo planlagt dette 3 uker i forveien, og pga mye jobb i helger, så passet det best med denne helgen her, ellers hadde det ikke blitt før om over 1 mnd tror jeg... Er skikkelig såra... Jeg får alltid høre at jeg er en hyggelig person, men jeg vet jo ikke om det bare er noe folk sier til meg for at jeg ikke skal bli såret... Har hvert samboer i ca 2 år, og hans venner er ofte på besøk og jeg blir alltid inkludert når de har fester... Jeg stiller også alltid opp for mine venner, jeg kjører de rundt når det er behov for det, jeg kommer alltid på deres fester så sant jobb ikke kommer i veien.. Jeg inviterer på middager, og jeg bidrar alltid når de har sammenkomster... Overdriver jeg? Trenger noen synspunkter...
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #2 Skrevet 28. mars 2013 Eeeh, ho inviterte først. Du var med andre ord for sent ute. Ikke noe verre enn det. Syns du virkeligde skulle avlyst den andre festen fordi DU var for sent ute med å invitere? Hvordsn tror du ho andre jenta hadde hatt det da? Du var for sen,rett og slett.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #3 Skrevet 28. mars 2013 Hvis hun inviterte først er det jo dårlig stil å invitere samme dag. Jeg ville også prioritert den som inviterte først, kanskje har de sagt ja til å komme før de visste at du skulle feire. Og nei, venner er ikke forpliktet til å forhøre seg om når du skal feire. Vær litt tidligere ute neste gang! Anonym poster: bc73e4d48fcf902f3623eee8a0275a97 24
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #4 Skrevet 28. mars 2013 De er jo fsktisk gode venner fordi di ikke avslyste noe de allerede hadde sagt ja til. Du var for sen med din invitasjon. Ville syns det var råttent om de avlyste noe de allerede hadde sagt ja til. Så i mine øyne er de faktisk gode venner. Men du tenker jo bare på deg selv virker det som
Gjest Herr Heftig Skrevet 28. mars 2013 #5 Skrevet 28. mars 2013 Hun inviterte først, og har man takket ja så kan man ikke dra i en annens bursdag.
Gjest lørenskog Skrevet 28. mars 2013 #6 Skrevet 28. mars 2013 Jeg ble ikke invitert til hun andre, så jeg visste ikke noe om dette. Og de sa ikke noe til meg FØR SAMME DAG! Det er det som sårer... De kunne i det minste ha sagt noe da jeg inviterte.. Kunne de ikke det da? Og min bursdag var nå på lørdag, så når de ble invitert til en fest på bursdagen min, da synes jeg det kunne vært greit å høre med meg om jeg skulle ha en feiring den dagen... Eller? TS
Gjest lørenskog Skrevet 28. mars 2013 #7 Skrevet 28. mars 2013 De er jo fsktisk gode venner fordi di ikke avslyste noe de allerede hadde sagt ja til. Du var for sen med din invitasjon. Ville syns det var råttent om de avlyste noe de allerede hadde sagt ja til. Så i mine øyne er de faktisk gode venner. Men du tenker jo bare på deg selv virker det som Tenker ikke bare på meg selv. Bare litt satt ut av hele situasjonen, jeg visste ikke om den andre festen før samme dag. For jeg var ikke invitert.... Og ingen sa noe som helst TS
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #8 Skrevet 28. mars 2013 Jeg følte meg ikke akkurat på topp når eg fikk vite at de valgte hun andre. Da jeg konfronterte dem, så fikk jeg bare til svar at "åja, men det var jo synd. Men hun inviterte oss først da... " ??? Unnskyld meg, men alle visste jo når min bursdag var, man sjekker jo når jeg har tenkt å feire min?? Gjør man ikke det da? Når man er gode venner?? Jeg trodde ihvertfall det... Det er de færreste som går rundt og husker alle venners bursdag. Jeg husker dem sjelden før jeg ser det på facebook e.l. Hvis hun andre inviterte først, var det naturlig at de gikk dit. Men de burde selvsagt ha svart deg på invitasjonen, så kunne du evt byttet dato. Anonym poster: 4da4001c3102fb2e981ceab9f78cb1db 7
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #9 Skrevet 28. mars 2013 Tenker ikke bare på meg selv. Bare litt satt ut av hele situasjonen, jeg visste ikke om den andre festen før samme dag. For jeg var ikke invitert.... Og ingen sa noe som helst TS Så hvorfor trro du da at du har dårlige venner? Vennene dine gjorde helt rett. Hadde de derimot avlyst det de hadde sagt ja til for å gå et annet sted DA hadde de vært dårlige venner. Og jo du tenker bare på deg selv og ikke denne andre jenta som hadde sitti igjen alene til tross for at de hadde sagt ja. Det hadde vært svært dårlig gjort. De gjorde det riktige
Gjest Gjest Skrevet 28. mars 2013 #10 Skrevet 28. mars 2013 Jeg ble ikke invitert til hun andre, så jeg visste ikke noe om dette. Og de sa ikke noe til meg FØR SAMME DAG! Det er det som sårer... De kunne i det minste ha sagt noe da jeg inviterte.. Kunne de ikke det da? Og min bursdag var nå på lørdag, så når de ble invitert til en fest på bursdagen min, da synes jeg det kunne vært greit å høre med meg om jeg skulle ha en feiring den dagen... Eller? TS Joda de kunne sagt ifra om at de var opptatt men det var ikke feil av dem å gå til ho andre. Og det var vel det som var problemet ditt i følge startinnlegget
Gjest gjest Skrevet 28. mars 2013 #11 Skrevet 28. mars 2013 Så hvorfor trro du da at du har dårlige venner? Vennene dine gjorde helt rett. Hadde de derimot avlyst det de hadde sagt ja til for å gå et annet sted DA hadde de vært dårlige venner. Og jo du tenker bare på deg selv og ikke denne andre jenta som hadde sitti igjen alene til tross for at de hadde sagt ja. Det hadde vært svært dårlig gjort. De gjorde det riktige Hvordan kan du si det? Det gjorde jo ÅPENBART helt feil. De burde jo ha svart på invitasjonen og sagt at de var invitert til hun andre. Ikke vente til samme dag. TS var åpenbart ikke invitert til den andre festen, men jenta på den andre festen var invitert av TS. Og INGEN sa noe til TS???? Hadde jeg vært i TS situasjon hadde jeg vært rimelig forbannet... Mildt sagt.
Purple Basil Skrevet 28. mars 2013 #12 Skrevet 28. mars 2013 Jeg hadde uten å tenke meg om gått i bursdagen til min venninne gjennom 15 år, selv om en annen kanskje var tidligere ute med invitasjon. Det er slikt man gjør for sine gode venner. Det samme gjelder bryllup, dåp, begravelse.. Er det en viktig dag for deg, ja da er det en viktig dag for meg og. Ikke alltid man får til alt, men jeg ville gjort det jeg kunne for å være med. Jeg forstår godt at du er såret TS, jeg synes ikke dette er mye til venner.. 10
Jade Skrevet 28. mars 2013 #13 Skrevet 28. mars 2013 (endret) De er nok kjempeglade i deg. Men når de allerede hadde sagt ja til den andre, så er det dumt å avlyse fordi de heller vil gå i et annet selskap (selv om du har kjent deg lengre). De visste jo heller ikke at du skulle feire samme dagen, siden det ikke var den dagen du har bursdag. Når det er sagt, så burde de absolutt sagt fra når du inviterte de, slik at du evt. kunne funnet en annen dag. Eller ihvertfall var forberedt. Endret 28. mars 2013 av Jade
Gjest gjest Skrevet 28. mars 2013 #14 Skrevet 28. mars 2013 Eeeh, ho inviterte først. Du var med andre ord for sent ute. Ikke noe verre enn det. Syns du virkeligde skulle avlyst den andre festen fordi DU var for sent ute med å invitere? Hvordsn tror du ho andre jenta hadde hatt det da? Du var for sen,rett og slett. Hvis hun inviterte først er det jo dårlig stil å invitere samme dag. Jeg ville også prioritert den som inviterte først, kanskje har de sagt ja til å komme før de visste at du skulle feire. Og nei, venner er ikke forpliktet til å forhøre seg om når du skal feire. Vær litt tidligere ute neste gang! Anonym poster: bc73e4d48fcf902f3623eee8a0275a97 De er jo fsktisk gode venner fordi di ikke avslyste noe de allerede hadde sagt ja til. Du var for sen med din invitasjon. Ville syns det var råttent om de avlyste noe de allerede hadde sagt ja til. Så i mine øyne er de faktisk gode venner. Men du tenker jo bare på deg selv virker det som Hun inviterte først, og har man takket ja så kan man ikke dra i en annens bursdag. Det er de færreste som går rundt og husker alle venners bursdag. Jeg husker dem sjelden før jeg ser det på facebook e.l. Hvis hun andre inviterte først, var det naturlig at de gikk dit. Men de burde selvsagt ha svart deg på invitasjonen, så kunne du evt byttet dato. Anonym poster: 4da4001c3102fb2e981ceab9f78cb1db Så hvorfor trro du da at du har dårlige venner? Vennene dine gjorde helt rett. Hadde de derimot avlyst det de hadde sagt ja til for å gå et annet sted DA hadde de vært dårlige venner. Og jo du tenker bare på deg selv og ikke denne andre jenta som hadde sitti igjen alene til tross for at de hadde sagt ja. Det hadde vært svært dårlig gjort. De gjorde det riktige Ta dere sammen folkens!! Herregud! Vente med å si i fra før samme dag??? Det er kjempe frekt! Skjønner godt at TS er såret. Ikke var hun invitert til den andre festen, så hvordan kunne hun da vite om at hun andre skulle feire samme dag? Og ikke gadd de fortelle TS om dette? Og joda, er man gode og nære venner, så husker man også fødselsdatoene! Jeg håper TS finner seg ordentlige venner i fremtiden, for det virker ikke som om disse er noe å samle på. Hilsen en som har vært i lignende situasjon.
Gjest Fleecejakke Skrevet 28. mars 2013 #15 Skrevet 28. mars 2013 Utrolig frekt og dårlig gjort. De burde sagt i fra med en gang de bør invitert. Er du venner med denne jenta siden du inviterte henne, men ikke hun deg? Skjønner godt at du er skuffet 2
Gjest mann Skrevet 28. mars 2013 #16 Skrevet 28. mars 2013 Jeg ble ikke invitert til hun andre, så jeg visste ikke noe om dette. Og de sa ikke noe til meg FØR SAMME DAG! Det er det som sårer... De kunne i det minste ha sagt noe da jeg inviterte.. Kunne de ikke det da? Og min bursdag var nå på lørdag, så når de ble invitert til en fest på bursdagen min, da synes jeg det kunne vært greit å høre med meg om jeg skulle ha en feiring den dagen... Eller? TS svært få går rundt og husker venners bursdag. og om man gjør, virker det nesten litt på kanten å spørre om og når en evt fest skal være. snakk om å invitere seg selv.....det gjør man i alle fall ikke, med mindre det er mora di. du var for sen, og du kjente ikke den andre godt nok til å bli invitert dit. og du virker jo ut til å være litt dramaqueen også, så det kan nok kanskje være grunnen til at ingen hadde lyst å si det til deg....
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #17 Skrevet 28. mars 2013 Men, hadde disse vennene dine sagt at de skulle komme til deg, eller svarte de aldri på invitasjonen din (før samme dag, da)? Jeg skjønner ikke helt.. Anonym poster: 4740f8289bf3a48aefe2710be21008d2
Guybrush Skrevet 28. mars 2013 #18 Skrevet 28. mars 2013 Hun inviterte først. Å huske folks bursdager er ganske spesielt og iallefall planlegge og avvise andre fordi det kanskje dukker opp noe. Samme når jeg har vært treig til å invitere, da er det naturlig at få kommer
Gjest Vevila Skrevet 28. mars 2013 #19 Skrevet 28. mars 2013 Dersom den andre jenta ikke hadde bursdag, bare en vanlig fest så synes jeg det var dårlig gjort av vennene å ikke komme. Og man sier i alle fra mer enn en dag før.. Jeg hadde blitt såret jeg også
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #20 Skrevet 28. mars 2013 Noe har nok med at de ble invitert først. Men det er ikke sikkert at dine venner som ikke dukket opp er så gode venner av deg ? Jeg har kuttet ut flere av mine tidliger bestekompiser fordi de behandlet meg dårlig til stadighet. Nå har jeg gode venner som behandler meg med respekt. Det er ikke sikkert dette gjelder for deg, men er du viktig nok for vennene dine, ville de nok sørget for å feiere deg på en eller annen måte. Anonym poster: 7bfb1fc518614204795349a141d721e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå