Gå til innhold

Mannehatere og kvinnehatere

Anbefalte innlegg

Gjest DrManhattan
Skrevet

Dette er ord som blir slengt ut og som vi leser mye i diverse fora, ord som kvinnehat og kvinnehater blir ofte brukt, både som 'hersketeknikk' og som berettiget utrykk om noen. Mannehater derimot blir helst brukt i kommentarfeltet og forum som beskriver kvinner som da noen menn er uenig med. Mannehater kan nok også bli brukt berettiget men det å kalle noen ei mannehater er beskrevet som en form for kvinnehat.

Men hat er et sterkt ord, og jeg mener du ikke kan hate hele grupper, om det så er kjønn, hudfarge, religion eller folk fra Østfold. Jeg mener at du først må ha elsket noen før du virkelig kan hate noen, og at om du mener å hate en hel gruppe så er det mer et utrykk for selvhat enn et virkelig brennende hat for andre.

Men om du skulle definere en kvinnehater, og en mannehater hvordan ville du gjort det?

Eller tenker du mer likt meg at dette er ord brukt mest for å kneble motstandere og at du virkelig ikke kan hate en hel gruppe?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Sikkert mest for å kneble, aner ikke. Eller kanskje trykke på andre sine knapper.

Tok en rask youtube og google. Søkte "man hater" på youtube = 100vis vlogs der damer proklamerer seg selv som "man haters"

Ordet "man hater" er sosialt akseptert.

Søkte på ordet "woman hater" fann ingen menn som proklamerte de var/er det et par "Woman hater"?

Ordet "woman hater" er ikke sosialt akseptert.

Endret av Andrelinoge
Skrevet

De fleste kvinnehatere er jo andre kvinner.

Skrevet

De fleste kvinnehatere er jo andre kvinner.

Finner ikke link akkurat nu. Var et ekspriment der kvinner (de visste ikke egentlig hvorfor, ble observert) var i et rom.

De kommer inn ei dame,,modell nivå, vakker kjole sminke hår hele pakka. Presenterer seg forteller om løst og fast. Sine interesser osv.

De ble filmet i skjul som visste damene ga blikk, rullet med øynene og skjeve smil. Modellen går ut og det blir diskutert, der de kritiserer Modellen, hun har seg sikkert med professoren, hennes IQ og verre ting.

Modellen kommer inn att senere men nu i forkledning ingen som kjenner henne att,,mer kledd som enn gut caps bukse sjenert, lavmelt og lite selvsikker.

Damene rullet ikke med øynene eller kom med negative komentarer.

Så ble de spurt av professoren kven av de 2 damene de helst ville hatt som venn alle svarte ho med caps bukse og sjenert og usminket.

• Liker 1
Skrevet

Finner ikke link akkurat nu. Var et ekspriment der kvinner (de visste ikke egentlig hvorfor, ble observert) var i et rom.

Bra fortelling. Jeg har lest og hørt at kvinnelige legdommere gir høyere straff til tiltalte kvinner enn det menn gjør.

Kvinnelige sjefer gir lavere lønn til andre kvinner enn det menn gjør.

Kvinnelige arbeidsgivere gir oftere jobb til menn enn til andre kvinner.

• Liker 1
Skrevet

Don't try to understand women. Women understand women, and they hate each other.

Gjest Gorgonzola
Skrevet

Mannehat er et knapt ikke-eksisterende begrep.

Kvinnehat derimot, strekker seg fra soleklare overgrep situasjoner til syrlige kommentarer der det er mulig.

Med andre ord: Det er svært lav terskel for å ta begrepet "kvinnehat" i bruk.

Skrevet (endret)

Den første pmèn jeg fikk her inne handlet om hvorfor jeg var en slik ufordragelig mannehater, nå skal jo sant sies at etter å ha lest 4 linjer av den meldingen forstod jeg jo fort at avsenderen hadde A) enten glemt å ta medisinen sin eller B) tatt alt for mye piller, eller C) hadde røyket noen svært sure sokker, jeg er litt usikker og jeg tror ikke jeg skal gidde å gjette for mye på det heller. Hater jeg kjæresten min? Nei. Hater jeg broren min? Nei. Hatet jeg faren min? Nei. Hater jeg de mannlige kompisene mine, kollegaene, menn generelt? Nei. Det skulle ikke mer til enn en liten diskusjon her inne før denne mannlige brukeren gav meg inn med hvor mannehatende jeg var, en svært lav terskel altså..

Man bør kunne diskutere vanlige kjønnsrelaterte saker uten å få på seg verken mannehat eller kvinnehat stempelet. men at det finnes hat basert på kjønn når en ser på nette er ikke nytt akkurat.

Nå så jeg tilfeldigvis dokumentaren «menn som netthater kvinner» http://www.tv2.no/ny...st-3981817.html. og etter min mening var det ganske grove trusler som vanlige kvinner som utaler seg over nette hadde fått

«Det du trenger, er å knulles i stykker med en baseballkølle»

«En dag kommer jeg personlig til skjære halsen over på deg og etterlate deg med en kniv kjørt opp i fitten»

«Jeg håper du blir voldtatt av en gjeng negre med Aids. Jeg vet hvor du bor, jeg skal ta deg i kveld» «Den dagen Lunde skulle bli utsatt for noe slikt (voldtekt), håper jeg ingen griper inn og stopper det» «du fortjener å dø din jævla hore»

«Foreldrene dine må skamme seg over å ha satt noe så grusomt til verden»

Man skal selvsagt ta truslene med en klype salt, men fungerer en klype med salt alltid når man får høre at noen ønsker å voldta deg, søsteren din etc og de sporer opp både adresse og navn på deg? Man vet aldri hvilken syk jævel som sitter bak tastaturet sitt. Høy debatt temperatur er en ting, men når voldektstrusler kommer flygende fordi en har sagt sin mening om noe så enkelt som en t skjorte eller andre ting så mener jeg det defineres som hat meldinger. Det er uten tvil at nettdebatter har blitt grovere i de senere årene, jeg slenger med Trollus netticus, at han finnes? Soleklart....

Endret av skreppamedleppa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...