Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt en ny vekt, tror det er denne. http://www.coolstuff.no/Withings-WiFi-Personvekt?gclid=CLyQj9r9nrYCFSx7cAodMFoAXA

I går morges, med kun truse på, etter toalettbesøk, veide jeg 58,1. I går kveld, med truse, etter toalettbesøk veide jeg 59,1.

Men det som jeg syns er rart er at jeg i morges veide 60,2. Jeg hadde ikke spist eller drukket noe, men hadde tisset både en gang i natt og i morges.

Lurer på om vekten ikke er helt nøyaktig, eller om man kan gå opp 1,1 kg fra en kveld til morgenen etter? Når man kun har sovet og ikke spist eller drukket noe?

Noen som har erfaringer med denne vekten generelt? Syns det er gøy å kunne se kurver over hvor mye jeg og samboeren min veier.

Anonym poster: 248642069eae771a02e0c4187176fe07

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kroppsvekten kan variere såpass.

Anbefaler å heller veie deg kun en dag i uken, enten morgen eller kveld.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det høres rart ut om man veier en hel kilo mer om morgenen enn kvelden før dersom man ikke har spist noenting. :klo: Vil tro det er noe galt med vekten. Men vet ikke, altså....

Anonym poster: 7be4f07518c53644a269243f8f073416

Skrevet

Det eneste som betyr noe er trenden, derfor er det greit å veie seg hver dag. Tallet behøver man ikke feste noen stor signifikans til, bare faktum at man beveger seg nedover og at det korrelerer med et stadig bedre speilbilde.

Skrevet

Det gjelder for alle slags målinger at for å få det mest mulig nøyaktig, så skal man gjøre flere målinger og se på gjennomsnittet.

Det kan hende at du sto litt forskjellig på vekta i disse tilfellene. Gå på vekta én gang, veie deg, gå av og vent til den slår seg av. Gå på en gang til og se om du får samme resultat. Hvis du får et annet resultat, gå på en gang to eller til og se hvilket tall som dukker opp oftest.

Gjest Coolaid
Skrevet

Ja det høres normalt ut. Kroppsvekten varierer fra morgen til kveld pga mat og drikke osv. Men du sier at du ikke har spist noe ? Hvorfor har du ikke spist noe på en hel dag ? Eller tar jeg feil ?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstod det som at ts hadde veid seg på kvelden, lagt seg til å sove og deretter veid én kilo mer om morgenen....

Gjest Fleecejakke
Skrevet (endret)

Det er helt normal. Veide med hver dag en periode, det er ganske fascinerende hvor mye vekten vår varierer.

Foreksempel samler du vann i kroppen om du spiser mye salt en dag, da ser du det godt dagen etter.

Endret av Fleecejakke
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Den vekta der er IKKE til å stole på. Kjøpte den selv,men begynte å tvile mer og mer av flere ulike faktorer.Så gikk til innkjøp av en annen vekt for å kontrollere,og mistakene mine ble bekfreftet;den var så ustabil at det var helt patetisk.

Anonym poster: 7513a5e65e8277355e099aeeb9b69c5d

AnonymBruker
Skrevet

Det er helt normal. Veide med hver dag en periode, det er ganske fascinerende hvor mye vekten vår varierer.

Foreksempel samler du vann i kroppen om du spiser mye salt en dag, da ser du det godt dagen etter.

Jeg er enig i at kroppen samler vann når man spiser saltholdig mat, men hvor mener du vekta kommer fra dersom man ikke har inntatt noe vått eller tørt fra man veier seg om kvelden til morgenen? :klo:

Skrevet

Vekten min har aldri økt fra kveld til morgen. Snarere tvert om (derfor veier jeg meg bare om morgenen :D). Jeg ville tatt noen stikkprøver som nevnt her over i innlegg #5.

Skrevet

Jeg er enig i at kroppen samler vann når man spiser saltholdig mat, men hvor mener du vekta kommer fra dersom man ikke har inntatt noe vått eller tørt fra man veier seg om kvelden til morgenen? :klo:

Som sagt kan det skyldes at du sto litt annerledes da du veide deg om morgenen. Hvis du vil være noenlunde sikker på hva du veier bør du alltid foreta minst to veiinger, hvis de ikke gir samme resultat tar du en eller to til.

AnonymBruker
Skrevet

Må være en fysisk umulighet at du veier mer etter en natt, uten inntak av drikke eller mat. Med en så dyr vekt ville jeg ha klaget. Spesielt fordi den reklamerer med å være nøyaktig og at brukeren skal få "full kontroll".

Jo jeg har opplevd avvik når jeg veier meg flere ganger på samme vekt, men aldri mye!

Kan de ikke lage vekter der man eliminerer feilkilden ved at man står forskjellig på vekten? Det burde være mulig.

Anonym poster: ca4e6420bbb03f6af8d2f42f6b456687

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Har prøvd samme eksperiment en gang til, med samme resultat, veide ca en kg mer på morgenen :overrasket: kanskje jeg må sette opp et kamera for å se om jeg lager mat og spiser i søvne :fnise:

Den viser forresten alltid samme vekt når jeg veier meg flere ganger rett etter hverandre, har prøvd å flytte vekta litt rundt på gulvet...

AnonymBruker
Skrevet

jeg varierer alltid fra morgen til kveld. Alltid. Forskjellen er ikke fett men innhold i magesystemet. Spesielt veske!

Anonym poster: 4492bdfdd76ba99397e6ac95fced37a0

Skrevet

Underlaget kan få vekten til å variere. Dersom du plasserer den på teppe eller lignende.

Men har selv opplevd at vekten har svunget både 1-2kg uten så veldig mye grunn. Det kan være pga alkohol (vekta går ned), og mensen (vekta går opp).

Men en skulle nå tro at ei så dyr vekt ville oppgi noenlunde korrekte tall. :P

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

jeg varierer alltid fra morgen til kveld. Alltid. Forskjellen er ikke fett men innhold i magesystemet. Spesielt veske!

Anonym poster: 4492bdfdd76ba99397e6ac95fced37a0

Ja, men dette var fra KVELD til MORGEN ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...