Gå til innhold

Malm kommode + hobbyplater = skrivebord?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg har en ide, men vet ikke helt om det vil funke og om det jeg trenger for å sette ideen ut i livet finnes.

Hadde satt pris på om noen som vet svarer :D

Jeg har et rom hvor jeg har plassert en 160 cm lang Malm kommode fra Ikea langs den ene veggen. Ved siden av den er det 130 cm som ikke brukes til noe fornuftig foreløpig. Ideen min er å legge en hobbyplate oppå Malmkommoden og la den gå helt bort til den andre veggen(altså 290 cm). Ved enden skal jeg støtte opp med ben fra Ikea. Da kan jeg bruke de 130 cm som skrivebord siden Malm kommoden har perfekt høyde for dette.

Spørsmålet mitt er egentlig: Finnes det hobbyplater som er 50 cm dype og 300 cm lange? Finner ikke noe ved å google det nemlig.

God påske! :)

Anonym poster: 20f78ad11dbb86a27b5d4d213b9ec111

AnonymBruker
Skrevet

Vet ikke om det finnes (ring og hør med en eller annen byggvarehandel?), men om du ikke finner ut av det funker det også fint å legge to plater "etter hverandre". Jeg festet de to platene sammen på sidene med noen sånne brakettgreier :)

Anonym poster: dfdbe9271105a87da073856eb0a4b2ae

Skrevet

Mulig du kan bestille den størrelsen du vil ha hos byggvaren.

Skrevet

Masse gode tips på Ikeahackers.net

Tror jeg ville brukt sponplate. Kan males, tapetseres.....

Skrevet

Sponplater får du nok tak i i den lengden. Men du må nok kappe den til selv. Platen kan du feste i veggen med en list eller med hylleknekter.

Gjest Blondie65
Skrevet

Men 50 cm er veldig smalt til pult da.

Skrevet

Heltre benkeplate fra ikea, tror den finnes i to tykkelser. Ikea lapper etter mål hvis du bestiller det ellers er de ganske greie å kappe selv også.

Skrevet

Heltre benkeplate fra ikea, tror den finnes i to tykkelser. Ikea lapper etter mål hvis du bestiller det ellers er de ganske greie å kappe selv også.

Dette er også et alternativ. Men av de som finnes på varehuset så er den lengste er 246. Så den vil bli for kort etter hva TS skriver. Om du tenker på å bestille etter mål vil dette komme på over 2000,-

Gjest Blondie65
Skrevet

Benkeplatene til ikea er minst 60 cm brede.De har bordplater i forskjellige størrelser også - men neppe i 50 cm bredde.

AnonymBruker
Skrevet

Monter har benkeplater com er 3,020 lange. Du bør bruke en benkeplate slik at den ikke bøyer seg så lett. En sponplate blir nok for myk. Mdf er et annet alternativ, men den blir nok også for tynn til at den blir stabil nok.

Om det er nok plass, ville jeg ha vurdert å ha den minst 60 bred.

Anonym poster: d0d1a36122504c7efdbd8880b06f4970

AnonymBruker
Skrevet

Har brukt hobbyplate på den måten før, bare ikke så lang :) Så den bøyer seg ikke, skal ha støtteben på midten. Får vel bare ringe en byggvarehandel å høre ;)

Anonym poster: 20f78ad11dbb86a27b5d4d213b9ec111

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...