Gå til innhold

Om nudler - sunn mat?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nå nettopp om en nudlebar som åpnet i Oslo. Fikk plutselig lyst å smake på maten der, men husket at nudler er egentlig ikke sunne i det hele tatt, fordi de inneholder voks? Nå vil jeg ikke spise voks, men fins det nudler som er sunne og ikke inneholder voks? Regnes det som pasta kalorimessig?

Anonym poster: 3f2ac9e72172cc0e3831a0f95aedcbe6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nudler er veldig usunt.

Skrevet (endret)

Det er forskjell på nudler ala mr lee og ordentlige nudler, slik de egentlig skal være.

Det er vel uansett ikke så mye næring i nudlene du vil få på et slikt sted, men stort sett så er det jo ofte retter sammensatt av nudler, grønnsaker og kjøtt.

Nudler er i hovedsak laget av pastadeig her i landet, men asiatiske nudler kan være risnudler, bokhvetenudler eller bønnenudler (pluss sikkert noen flere). Du har også eggnudler (nudler med egg i seg, tror det har noe med at det er lettere å forme nudlene).

For meg er ikke nudler ok, i bunn og grunn for det inneholder ofte mel. Noe jeg ikke tåler.

Men du kan fint spise slike ting en gang i blant, uten at du tar skade av at det ikke er verdens beste ifh til næringsinnhold.

Endret av estrella
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En del nudler inneholde mye palmeolje, det er ikke bra. For regnskogen som forsvinner, altså

Anonym poster: 69a5e913461e0837564740588b63501b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser ca tre pakker nudler i uken fordi jeg er student og det er billig. Spiser man bare litt en gang iblant sammen med et sunt og variert kosthold gjør det ingenting. Jeg spiser nudler til fisk og masse grønnsaker for eksempel. Men jeg spiser aldri brød, ris og annen pasta. Alt med måte er det beste rådet syntes jeg!:)

Anonym poster: 0f2f810e414279c080f132af680d633a

Gjest O___o
Skrevet (endret)

Glem det

Endret av O___o
Skrevet

Lurer på en ting:

Er det selve nudlene som inneholder palmeolje eller er det den lille oljeposen som følger med i pakka?

Jeg bruker alltid bare nudlene og vann, samt krydderet, de få gangene jeg har i meg nudler.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste nå nettopp om en nudlebar som åpnet i Oslo. Fikk plutselig lyst å smake på maten der, men husket at nudler er egentlig ikke sunne i det hele tatt, fordi de inneholder voks? Nå vil jeg ikke spise voks, men fins det nudler som er sunne og ikke inneholder voks? Regnes det som pasta kalorimessig?

Anonym poster: 3f2ac9e72172cc0e3831a0f95aedcbe6

Nudler kan være kjempesunt! Jeg spiste masse nudler da jeg var i japan, hovedsaklig bokhvete nudler (soba nudler) og ikke bare gikk jeg ned i vekt, jeg følte meg kjempebra. Nudler er som brød, bare fordi loff er usunt så er ikke all brød usunt.

Anonym poster: 43a1ab126bf94345a67074ab3891a5ac

Skrevet

En del nudler inneholde mye palmeolje, det er ikke bra. For regnskogen som forsvinner, altså

Anonym poster: 69a5e913461e0837564740588b63501b

og åreforkalkning..

nudler har jeg ikke spist på 15 år og fortsetter med det, nudler smaker æsj.. i hvert fall de du lager selv i vann

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...