Nabodama Skrevet 27. mars 2004 #1 Del Skrevet 27. mars 2004 Jeg fikk diagnosen utbrent for fem år siden etter å ha gått med hodepine og vondt i nakken et års tid. Var veldig sliten, hadde mye smerter. Var hos fysioterapeut, som ikke fant noe galt. Fikk også MR og CT-undersøkelse, da jeg mente det måtte være noe alvorlig som feilte meg. Fant ikke noe galt da heller. Måtte altså slå meg til ro med å være utbrent, selv om jeg egentlig følte at det ikke kunne stemme. Det å være utbrent sammenfalt liksom ikke med det å ha så mye fysisk smerte. Jeg ble bedre etterhvert, men har fortsatt disse smertene to-tre ganger i måneden. Er nå grundig lei, og gikk til fysioterapeut (spesialist) på tirsdag. Han kunne fortelle meg at jeg har betennelse i leddkapselen i den øverste nakkevirvelen, og at jeg hadde gått med dette i flere år i følge min "sykehistorie". Han kunne med stor sikkerhet si at jeg aldri har vært utbrent!! For en opptur! Og det beste er at jeg blir helt bra med behandling! Det verste er at det kunne jeg ha blitt for flere år siden, og sluppet å gå med smertene så lenge! Jeg trodde jo også at jeg ikke tålte så mye psykisk, at det var stress som framkalte smertene, selv om jeg ikke klarte å finne en sammenheng der heller. Dette viser ihvertfall at en ikke skal ta alt legene sier for god fisk, og hvor lett det er å havne i en samlepose, som fysioterapeuten kalte det. "Når de ikke finner ut hva som feiler deg, er det enkelt å skylde på utbrenthet, fibromyalgi osv". Jeg er lettet! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tristessa Skrevet 27. mars 2004 #2 Del Skrevet 27. mars 2004 Så bra! Kjekt å høre at du fant ut av det til slutt. :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. mars 2004 #3 Del Skrevet 27. mars 2004 søke erstaning for tapt arbeidsintekt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 27. mars 2004 Forfatter #4 Del Skrevet 27. mars 2004 søke erstaning for tapt arbeidsintekt? Har jo fått omskolering, jeg da.... Noe jeg egentlig ikke trengte, og heller ikke egentlig ønsket. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 27. mars 2004 #5 Del Skrevet 27. mars 2004 Hadde han noen måte å stille denne diagnosen på/ påvise betennelsen? Jeg spør fordi jeg har slitt med nakke/rygg i noen år nå. Lang historie... Uansett - så bra for deg å endelig få en fornuftig forklaring, og hjelp! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
liv Skrevet 27. mars 2004 #6 Del Skrevet 27. mars 2004 Har jo fått omskolering, jeg da.... Noe jeg egentlig ikke trengte, og heller ikke egentlig ønsket. Har du pga omskoleringen hatt tapt arbeidsinntekt da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 1111 Skrevet 28. mars 2004 #7 Del Skrevet 28. mars 2004 Så bra at du endelig har fått en riktig diagnose, det var på tide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #8 Del Skrevet 28. mars 2004 Hadde han noen måte å stille denne diagnosen på/ påvise betennelsen? Jeg spør fordi jeg har slitt med nakke/rygg i noen år nå. Lang historie... Uansett - så bra for deg å endelig få en fornuftig forklaring, og hjelp! Jeg vet ikke helt. Jeg har stort sett vondt på høyre side, og det har jeg hatt i alle disse årene. Jeg har heller ikke stive/ømme muskler i nakken, men jeg har én muskelknute som alltid er der. Sykehistorien hjalp nok til med å stille diagnosen, i tillegg kjente han på meg, strakk på nakken min osv. Men han er helt sikker på at det er betennelse i leddkapselen som feiler meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 28. mars 2004 #9 Del Skrevet 28. mars 2004 Ok, det høres ut som vi har litt forskjellige problemer.. Ikke noe håp om å få stilt noen diagnose som kan bli trodd enda altså... Er veldig glad for din skyld, jeg vet hvor slitsomt det er å ha smerter som ingen helt finner årsaken til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nabodama Skrevet 28. mars 2004 Forfatter #10 Del Skrevet 28. mars 2004 Takk skal du ha! Hvordan er dine nakkesmerter, da? Har du vært plaget lenge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå