Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi er en venninnegjeng på fire som pleier å kjøpe bursdagsgaver til hverandre. Når en har bursdag spleiser de tre andre på noe. Som regel holder vi oss til gaver under 1000 kroner. På bursdagen min var jeg bortreist, men jeg fikk ikke gave når jeg kom hjem heller. Dette nevnte jeg ikke noe om, for man ber da ikke om å få en gave. Nå er det nestemann sin bursdag, og en av de andre jentene foreslo nå en gave på 2000 kroner.

Nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. 2000 kroner er jo dobbelt av hva vi pleier å gjøre, og selvom jeg sikkert kan finne en måte å få råd til det, så føler jeg meg litt snurt, når ingen i det hele tatt har nevnt noe om gave til meg, (bursdagen min var for fire måneder siden) og det forventes at jeg skal spytte ut med 750 kroner.

Jeg vil jo ikke komme ut å si at jeg ikke er villig til å betale så mye fordi jeg ikke fikk noe gave, og jeg føler at det er sleipt å si at jeg ikke har råd, selvom det er sannheten (en av de andre er ferdig med studier og i full jobb, og den andre får veldig mye støtte av foreldre) Noen som har noen forslag om hva jeg kan si? Jeg er jo faktisk litt lei meg for at jeg ikke fikk noen ting...

Anonym poster: 2b45c2cbf3a85f1456df2d40f2140492

Videoannonse
Annonse
Gjest *Maja*
Skrevet

Ville separert det to hendelsene. Jeg ville sagt at jeg var litt skuffet over at de glemte gave til deg på bursdagen din siden det er tradisjon.

Ville vært ærlig og sagt at som student har du ikke råd til en gave på 750.

Ikke det opp samtidig. Da kan det oppfattes som at du er bitter og ikke vil kjøpe gave til venninnen din fordi du ikke fikk noe.

• Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Å gi gaver bare for å få noe tilbake gjør meg kvalm.

AnonymBruker
Skrevet

Å gi gaver bare for å få noe tilbake gjør meg kvalm.

Du leste tydeligvis ikke hva som ble skrevet. Å se mennesker som sitter på et forum og sprer ulykkeligheten sin gjør meg kvalm.

Anonym poster: 2b45c2cbf3a85f1456df2d40f2140492

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...