kvinne1992 Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Hei. Søsteren min på 13år, er kjemperedd for mørket. Hun kan være alene hjemme om dagen men det hadde aldri gått om det var litt mørkt tror jeg. Hun sover hos mamma å pappa nesten hver natt, fordi hun er så redd. Hun har soverom i 3. etasje, og det har mamma å pappa også, er bare rett over gangen, men alikevel så er hun redd. I natt sov en veninne hos henne, og søsteren min måtte legge seg hos mamma og pappa fordi hun var så redd, hun lå å skalv mellom dem...Og da var hun jo ikke alene på rommet en gang. Jeg tror ikke det har noe med at hu har en utrygg oppvekst, jeg var ikke sånn. sov ofte hos mamma å pappa da men, det var ikke fordi jeg var redd. og hun får allti lov å sove der. Tror ikke noe har skjedd heller som gjør henne redd, og trur heller ikke hu ser på skumle ting. Noen som har noen tips? Er jo ikke gøy for henne å ha det sånn. Hu hadde faktisk ikke tørt å gått ned i 1 etasje å hentet is, vis det var mørk en gang...og vi har ikke skummel kjeller.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Hva med å spørre henne? KAN jo ha skjedd noe, man vet aldri. Kanskje hun bare trenger litt eksponering? Broren min var husredd langt oppi tenåra, og gikk heller ut i hagen i mørket å stod i stedet for å være inne i huset:P Så jeg tror uansett hun vil vokse det av seg så lenge det kun er at hun er mørkredd, og at det ikke er noe som har skjedd. Anonym poster: 433378484c558b66bda1e0b16076afa4
kvinne1992 Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2013 Vi har ikke så åpen forhold egentlig, men hun har det med mamma, så tror mamma hadde vist, men kan jo alltid spørre. Men vet hun var redd når hun var liten og, men da skremte jeg vel henne litt også hehe...
Kittykat Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 (endret) Jeg var også mørkredd når jeg var mindre. Er det fremdeles og er nå en voksen kvinne på 35 år :dåne: Har hun døren på gløtt om natten? Har dere på lys i gangen utenfor soverommet hennes? Har hun et nattlys? kan dere la det stå på et par lys om natten i tilfelle hun vil hente seg drikke e.l.? Jeg har hatt klokkeradio i mange år og når jeg var yngre, så tok jeg på radioen på klokken, så sovnet jeg mens jeg hørte på den. Den slo seg av automatisk etter et par timer. På den måten så følte jeg meg ikke så alene om natten og jeg følte litt mer trygghet. Eventuelt snakke med henne om hvorfor hun blir så redd. Det trenger jo ikke å være noe som helst bortsett fra helt vanlig redsel for mørket. Kanskje hun har hørt noen fortelle spøkelseshistorier eller andre skumle fortellinger og det har gått veldig inn på henne... Det kan være mange grunner til at hun reagerer som hun gjør, men det trenger som sagt ikke å bety noe som helst. Jeg ville snakket med henne og prøvd med et par lys på om natten. Eventuelt at døren hennes og døren til foreldrene hennes står åpne hvis rommene ligger mot hverandre, så kan hun kanskje føle en liten trygghet. Endret 27. mars 2013 av Kittykat
Hulderen Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Det er bra at foreldrene dine tar hennes mørkeredsel på alvor og lar henne sove hos seg. Forhåpentligvis vil hun da med tiden bli trygg og kunne sove alene. Jeg håper inderlig du ar sluttet å skremme henne, og også lar være å erte. Det beste er nok at du ikke vier det noe oppmerksomhet, så hun slipper å bli skamfull.
kvinne1992 Skrevet 27. mars 2013 Forfatter #6 Skrevet 27. mars 2013 Kittykat : Lyset er på i gangen og hun har alltid døren på gløtt, men døren til mamma og pappa er lukket, det er fordi de alltid sover med vinduet åpent, og da er det jo dumt vis det blir kaldt i hele huset. Men takk for tips. MEn hun har nokk hørt spøkelseshistorier og såne ting. Hulderen: Ja det er jo bra at de sier at hun kan sove der, men stakkars mamma å pappa, de har ikke fått hatt sengen i fred på 20 år hehe Nei jeg skremmer henne ikke, men har sagt litt på at hun bør klare å sove alene, men jeg viste ikke at det var så ikke, så jeg kommer ikke til å gjøre det igjen
Kittykat Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Kittykat : Lyset er på i gangen og hun har alltid døren på gløtt, men døren til mamma og pappa er lukket, det er fordi de alltid sover med vinduet åpent, og da er det jo dumt vis det blir kaldt i hele huset. Men takk for tips. MEn hun har nokk hørt spøkelseshistorier og såne ting. Hm...ja, da kan det hende at hun har hørt noen historier eller andre skumle ting. Jeg er selv usikker på nattlys da. Har aldri hatt det selv, men jeg tror det er et sånt lite lys man plugger i stikkontakten. Håper uansett at det blir bedre for søsteren din.
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #8 Skrevet 28. mars 2013 Fortell henne at skumle filmer og historier er laget for å skremme mest mulig. Dette er for å tjene penger feks. Om gjenferd faktisk finnes så ser de ikke sånn ut. Anonym poster: fe4aa6bda55136686a3be7a1b9920f0e
Ghost Hunter Skrevet 28. mars 2013 #9 Skrevet 28. mars 2013 Uff...husker da jeg ikke turte å være alene om kvelden, og måtte sove på sofaen nede i stuen. Var konstant redd og følte at "noe" så på meg... Det var en grusom tid Det gikk over av seg selv med meg. Det er klart, jeg kan ha kvelder hvor jeg er usikker, men plager meg ikke lenger. Men kan du spørre HVA hun er redd for? Er det spøkelser, monster under sengen, insekter eller bare det at hun ikke kan se noe? Og er hun bare nervøs, eller er det mer en form for angst? Har hun en hund eller katt som kan bli med inn på rommet?
QueenOfTheSidewalk Skrevet 28. mars 2013 #10 Skrevet 28. mars 2013 Jeg var også sånn. Det var fordi jeg følte huset var hjemsøkt, det var skikkelig ekkelt og det var en lettelse å flytte ut derfra. Det sluttet da vi flyttet. Kan hende hun er overbevist om noe sånt. Det finnes jo ikke gjenferd, men hun har nok sett noe i halvsøvne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå