Gå til innhold

Hvor kan jeg finne gratis profilbilder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I det regner jeg også at det må være gratis å bruke nettstedet som gir bort bildene.

Håper noen kan hjelpe meg!

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Profilbilder til hva?

Anonym poster: dd0bdcf42b6ad0fe50f19bbc843820c4

Skrevet

Til KG-profilen. :)

AnonymBruker
Skrevet

Du finner masse bilder på google

Anonym poster: 78e7b1e67e455f0cae289be8531e0660

Skrevet

Har ikke funnet noe gratis.. og jeg er en ærlig sjel.

AnonymBruker
Skrevet

Morguefile.com

Anonym poster: fa94c5a9cfcbc6a2d3aaf2767ee7a828

• Liker 1
Skrevet

Takk skal du ha for hjelpen, anonym!

Skrevet (endret)

Hva mener du at du ikke har funnet noen gratis bilder på google? Er da bare å plukke et bilde, evt crop det ned til rett oppløsning.

Om du trenger en til å crop bildet og kanskje lage en pen ramme. Så kan jeg hjelpe om du trenger det.

Endret av -Leon-
  • Liker 1
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Hva mener du at du ikke har funnet noen gratis bilder på google? Er da bare å plukke et bilde, evt crop det ned til rett oppløsning.

Om du trenger en til å crop bildet og kanskje lage en pen ramme. Så kan jeg hjelpe om du trenger det.

Bildene som ligger på google eies av noen og er ikke til fritt bruk, regner med det er det TS mener.

• Liker 2
Skrevet

Bildene som ligger på google eies av noen og er ikke til fritt bruk, regner med det er det TS mener.

Regnet med å få det svaret, men å bruke et bilde som profil bilde ser jeg ikke noe problem med. Er kanskje ikke "lovelig" men så er vel det ikke den verste tingen man kan gjørepå nette.
Skrevet

Beklager sent svar, -Leon-!

Takk for at du vil hjelpe.

Jeg søkte på 'gratis bilder' og fikk få treff, men fant altså et på Morguefile.com. Man skal ikke låne uten å kunne gi noe tilbake, vet du.

Skrevet

Alle bilder fra wiki kan ihvertfall brukes fritt. (sånn som jeg har forstått det).

Skrevet

Google er ikke en database med bilder til fritt bruk. Jeg hadde blitt forbannet om noen hadde tatt et av bildene fra bloggen min og brukt som sitt eget. :glare:

Sakset fra denne siden:

Du kan i utgangspunktet ikke bruke bilder du finner på Internett. Alle bilder og all tekst på Internett er beskyttet av rettigheter. Det er ingen "unnskyldning" ved at du "fant bildet på Google". Google eier ikke bildene som kommer fra et søk - de har så vidt lov til å vise dem som et søkeresultat.

Skrevet

Søk på "free avatars" .

Skrevet (endret)

Jeg søkte på 'gratis bilder' og fikk få treff

Gå på google og skriv hva som helst... Løver, kjøleskap, kaffe... Akkurat hva du vil, så finner google masse bilder av det du har skrevet, om du trykker på "bilder" litt oppover på siden der. De bildene kan du bruke til hva du vil.

Når jeg skrev "løver" fikk jeg opp dette: https://www.google.n...iw=1414&bih=717

Endret av Yme
Gjest Fleecejakke
Skrevet

Gå på google og skriv hva som helst... Løver, kjøleskap, kaffe... Akkurat hva du vil, så finner google masse bilder av det du har skrevet, om du trykker på "bilder" litt oppover på siden der. De bildene kan du bruke til hva du vil.

Når jeg skrev "løver" fikk jeg opp dette: https://www.google.n...iw=1414&bih=717

Men problemet er at noen eier disse bildene, de er ikke til fri bruk.

Skrevet

Men problemet er at noen eier disse bildene, de er ikke til fri bruk.

Legger man ut bilder på nettet, på den måten der, er det bare å bruke dem. Hvis eieren ikke vil at de skal brukes, er det mange måter han kunne fiksa det på, noe han ikke gjorde, siden de havner der og er nedlastbare.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Legger man ut bilder på nettet, på den måten der, er det bare å bruke dem. Hvis eieren ikke vil at de skal brukes, er det mange måter han kunne fiksa det på, noe han ikke gjorde, siden de havner der og er nedlastbare.

Dette stemmer ikke.

Skrevet

Dette stemmer ikke.

Hvis man ikke vil at folk skal ta bilder, men like vell legger de ut på nettet, uten noen form for sikkerhet, kan hvem som helst bare ta dem. Det er dems egen skyld at de ikke sikrer seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...