Gå til innhold

Barnefordeling etter samlivsbrudd - den ene forelderen jobber turnus.

Anbefalte innlegg

Gjest Ms.Mary
Skrevet

Hvordan har DERE løst det?

Jeg jobber fast 50% natt med jobbehelg hver 3. helg. Tar i tillegg ekstravakter.

Far har dagtidsjobb, fri hver helg.

Vi ønsker jo ikke at samværet skal bli veldig oppstykket; hadde vel sett for oss at barna kan være 1 uke eller 14 dager hos hver. Da kan vi også kanskje jobbe mer de 14 dagene vi ikke har barna, slik at man har roligere dager når man har samvær med dem.

Har tenkt å spørre om å få tilrettelagt turnusen min, men da må jeg jo uansett ha et fornuftig utgangspunkt på hvordan vi ønsker å ha det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor store er barna?

Jeg tror 14 dager hos hver blir for lenge uten den andre forelderen. I hvert fall for små barn.

Gjest Ms.Mary
Skrevet

Jentene er 4 og 7.

Vi kommer til å bo bare etpar km fra hverandre, og begge er innstilt på å hjelpe hverandre og gjøre ting sammen selv om det ikke er "min" eller "hans" uke.

Skrevet

14 dager hos hver tror jeg er en fin løsning, så barna ikke må omstille seg så ofte. Men da er det nok best om barna får treffe dn andre forelderen en eller flere ganger i dn andres periode, uten overnatting, så det ikke blir for langt fravær. Så at dere vil hjelpe hverandre høres gunstig ut.

AnonymBruker
Skrevet

Vi har hatt 14 dager hver i mange år fordi den ene har noe a la turnus, og legger i stor grad storinnrykket av arbeid til "aleneukene". Ungene har alltid uttrykt at de er fornøyde med en ordning som ikke betyr så mye flytting fram og tilbake. De var litt triste i begynnelsen, og savnet den andre foreldre, men dette løste vi med mange telefonsamtaler for leggetid og positive foreldre. Tok ikke lang tid før 14 dager ble rutine :)

Anonym poster: 047906af1b221a88b0832316de605ab6

Gjest Ms.Mary
Skrevet

Ja, jeg tror og håper at 14 dager blir rutine ganske fort. Jeg ser også for meg at å flytte annen hver uke vil bli mye pes for barna. I tillegg vil vi jo bo veldig nært hverandre og har mulighet til å stikke innom eller finne på ting sammen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...