AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Hei. Jeg er i et forhold som startet for 1,5 år siden og vi er lykkelige sammen (vi er i slutten av 20-årene). Problemet mitt er ekskjæresten hans... Hun fortsetter å kontakte kjæresten min på Facebook. I går kontaktet hun han på nytt, og de har hatt litt sporadisk kontakt på skype/facebook. De snakker om været, men to ganger har de sendt sentimentale email til hverandre. Hun: Jeg har ikke glemt bursdagen din, det er pinkoden min, jeg er takknemlig for det vi hadde sammen, tusen takk for alle øyeblikk vi har hatt, gode og dårlige osv. Han: Det er vanskelig å skrive noe så fint, alt jeg skriver høres feil ut, du vil alltid være en del av meg, takk for å ha eksistert i mitt liv osv. De var sammen i syv, nesten åtte år - bodde sammen i to. Han slo opp med henne og sier han heller vil dø i ensomhet enn å bli sammen med henne igjen. Hun var irriterende og plagsom, sexen ble dårlig, hun likte ikke familien hans osv. MEN... Han tror hun har følelser for han fremdeles. Det sa han i går. Hun har kjæreste også, men han har flyttet utenlands for øyeblikket. Jeg har så lyst å sende henne en mail og spørre henne: Har du følelser for kjæresten min? Jeg forstår det må være vanskelig men livet går videre og du kan heller konsentrere deg om ditt eget forhold enn å ikke respektere mitt forhold. Eller noe sånt... Jeg vil bare si noe! Over facebook. Han har bilde av meg på profilen, vi er i et forhold, han liker og deler mine ting - viser vennene sine (og henne) at det er meg han vil ha, men allikevel skriver hun. Hvorfor kan hun ikke ligge unna? Jeg blander meg ikke inn i min ekskjæreste sitt liv - jeg har lagt fortiden der den hører hjemme, men hun gjør ikke det.... To ting kan skje: * Kjæresten blir sur for at jeg sendte henne mail. * Hun blir sur for at jeg sender henne mail. Om kjæresten blir sur driter jeg i det, det er ikke henne han er i et forhold med - det er meg! Om hun blir sur så sier jeg at det bare har vært en misforståelse. Hvor gal på en skala fra 1-10 er jeg om jeg sender henne en email? Jeg har ikke planer om å si noe til kjæresten, men kanskje hun sier det til han eller vennene hans. Jeg vet ikke... Anonym poster: c4c87d9730b4e3bd57aa5ab15d7ebcfd
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Kanke du bare si til kjæresten din at du ikke liker dette og at du gjerne vil sende henne en mail? Ikke gjør det så komplisert. Hvis han sier nei, så kan du si at da kan HAN si ifra. For du vil nemlig ikke at de skal ha så mye kontakt. Respekterer han ikke det, kan du vel nesten revurdere hele forholdet... for eks betyr fortid, det skal ikke lenger blande seg inn i alt som heter nåtid og fremtid. Anonym poster: 158b69e7025fa8c5e062aa8215ce307d 2
Gjest Riskjeks Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Jeg ville heller fått kjæresten din til å gjøre det, der han kan forklare henne at forholdet deres er over, og at hun får slutte å ta kontakt. 6
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Hva er grunnen? Hun virker harmløs, så jeg får ikke helt inntrykk av at det er for din eller hans del, og for hennes del... jeg tviler det vil ha noe godt for seg.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 TS her. Tusen takk for svar. Ja, han sier at han skal fortelle det til henne. Jeg vil ikke nødvendigvis at han skal bryte all kontakt - det går jo an å være bekjente, men jeg har gitt han beskjed om å i hvert fall vise henne TYDELIG (som i å skrive: Nå må jeg gå, kjæresten min og jeg skal på kino" eller noe sånt) at han ikke er interessert i fortiden. Få meg som hans nye kjæreste inn i samtalen, skjønner dere? Slik at hun kanskje tar hintet uten at han trenger å stave det for henne. Det er en vanskelig tynn strek å krysse. Jeg har forhåndsskrevet en mail til henne, men har ikke planer om å sende den da. Jeg venter litt, Anonym poster: c4c87d9730b4e3bd57aa5ab15d7ebcfd
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Ja, hun er jo egentlig harmløs... Du har rett i det. Jeg bare liker ikke når hun blir så nostalgisk og jeg lurer også på om hun faktisk har følelser for han. Siden hun er så voldsom på å gi kjæresten min oppmerksomhet. Jeg sammenlikner meg og henne og skjønner ikke. Jeg var sammen med eksen min i 5 år, bodde sammen i fire, og jeg holder IKKE på som henne. Så jeg vil gjerne prøve å forstå hva som foregår i hodet hennes. Det skal også sies at hun er en liten attention whore. Hun elsker oppmerksomhet. Sist gang (før i går) hun sendte melding, ignorerte kjæresten henne helt. Men nå, andre gangen, så svarte han bare kort og greit på alt. Stilte ingen spørsmål av noe spesiell art, men svarte på hennes. Anonym poster: c4c87d9730b4e3bd57aa5ab15d7ebcfd
Miss moneypenny Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Har vært i dine sko. De var sammen i et år, var slutt i tre mnd før han ble sammen med meg. Hun holdt på i 8 år.. Jeg sendte henne en melding på et tidspunkt, funka ikke. Enda så hyggelig jeg var. Mitt råd er snakk med kjæresten din, få han til å sette ned foten! Han skal respektere og pleie nåværende, ikke daværende! 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Jeg ba kjæresten gi beskjed til eksen om å ikke sende han nostalgiske meldinger, jeg sa også at han kunne si det var meg som ga han beskjeden, slik at han slapp å føle seg dum. Jeg brydde meg ikke hva hun tenkte om meg, og vet han syntes det var litt kjipt å skrive. Hun tok det greit.. fortsatte å si hei til han på facebook, men han var såpass avvisende at hun ga seg helt etter to uker. Jeg synes ikke du skal sende mailen. Det blir helt feil. Det er virkelig opp til han. Anonym poster: a1a3505955b3e99c55b998f0f772766e 2
Gjest Blondie65 Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 Det er kjæresten din som må sette foten ned, ikke du. Hvis hun er rette sorten synes hun det er enda mer spennende å vite at hun har fått deg til å bli urolig - og en masse oppmerksomhet. Hvis de fortsatt skal være venner Facebbook må hun kjenne sin plass og forstå at fortiden er historie. Hvis ikke er det over og ut.
frøkna Skrevet 27. mars 2013 #10 Skrevet 27. mars 2013 Hold deg unna. Hennes følelser kan verken du eller hun endre akkurat nå. Hun plager jo ikke kjæresten din eller noe? Hun prøver å gå videre slik jeg forstår det. Bare back off... Det er nok litt vanskelig for henne, men hun takler det nok så godt hun kan. Det hun har skrevet i mailen syns jeg er helt akseptabelt, hun bare takker for seg på en måte, prøver ikke å ødelegge noe mellom deg og han. 4
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #11 Skrevet 27. mars 2013 Han elsker henne fremdeles og det er gjensidig. Mulig dei ikke klarte å leve sammen,men ønsker likevell å vite at den andre har det bra . hver på sin kant?? jeg hadde blitt sjalu ja. Uansett så bør han ikke inlede ett nytt forhold(til deg) før han er ferdig med følelsene sine for henne. Husk å leve sammen i 7 år kan ikke viskes ut uansett. det er en fortid han har med seg inn i nytt forhold og denne bør vere oppgjort! Jeg tror ikke den er det og at dei kansje burde sette seg ned å snakke ferdig!
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #12 Skrevet 27. mars 2013 Hvis det var greit i starten at han var venn med exen og du ikke syns det likevel lenger, har du fullt lov til å si det. Og han skal høre på deg hvis du sliter med dette. Hvis ikke er han ikke vert det for da vil han ikke gjøre "alt" for deg som man gjør for kjæresten man elsker
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #13 Skrevet 27. mars 2013 Hei ts! Jeg kan skjønne dette. Men kjæresten din har sagt de magiske ordene (jeg tror hun fortsatt er forelsket i meg). Jeg vet at det er vanskelig å kaste noen ut av livet sitt som har vært der så lenge. Ang mailene så ser jeg at det er vanskelig å se betydningen. Men om det er en trøst, så synes jeg at de virker harmløse. Hvis hun ville ha hatt han hadde hun sagt andre ting. Det høres mer ut som at hun har innsett at hun hadde det jo fint med han og er "takknemlig", men det ble slutt av en grunn; men ønsker alle lykke til osv osv. Jeg synes det høres mer ut som en avskjed fra henne. Men siden kjæresten din nå har sagt at han tror hun er forelska i han, så synes jeg at du og han burde sette dere ned og diskutere hva dere burde gjøre. Mail om dette burde komme fra han, som dere kan skrive sammen til henne, ang dette med om hun fortsatt prøver seg eller om hun bare ga en avskjed osv. Anonym poster: 133594d2279ed212747ff8b6b21a1aad
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #14 Skrevet 28. mars 2013 TS her. Tusen takk for tilbakemeldinger. Det gjør godt å få råd og vite deres erfaringer. Jeg er enig i at hun ikke har skrevet noe harmløst (men meldingen om at "Jeg har ikke glemt bursdagen din, det er pinkoden min..." og den hyppige kontakten hun vil ha overbeviser meg liksom ikke helt. Det er noe med ordlaget hennes (uten at jeg kan gjengi det fullt her). Jeg synes det er "disrespectful" til hennes nye kjæreste og til meg. Jeg synes fortid er fortid. Jeg tror det blir ubehagelig for kjæresten å sende henne en mail ut av det blå at hun må la oss være i fred, men han har sagt at neste gang hun skriver til han så skal han gjøre det klart. Han sier også ifra til meg når hun skriver til han (nå sendte eksen min en mail, hun spør blablabla) og det synes jeg er veldig fint av han. Jeg vil jo ikke kontrollere livet hans, men jeg vil ikke at hun skal være en del av vårt liv. Hun er fortid. Han hadde dårlig samvittighet etter at han dumpet henne, men han sier den dårlige samvittigheten er over nå, etter at de hadde snakket ut en tid etter det ble slutt (før meg og han møttes). Jeg møtte han for litt mer enn 1,5 år siden og det ble slutt mellom dem for snart 3 år siden. Jeg har aldri møtt henne, men jeg må innrømme at fristelsen for å sende henne en mail er stor... Veldig stor. Det lyder følgende: "Hei, jeg er X sin nye kjæreste og jeg lurer på om du fremdeles har følelser for X? Han tror at du har det. Jeg ser at du har en kjæreste og uten at jeg vet noe om deres forhold, så synes jeg du viser liten respekt for kjæresten din og meg ved å hele tiden gå tilbake til fortiden, som X allerede har lagt bak seg, og hvor den hører hjemme. Jeg vet at dere delte mange år sammen, det samme gjorde jeg med min ekskjæreste, men jeg sender aldri mail eller meldinger til min eks og forstyrrer han i sitt nye liv, slik som du gjør med X. X er i et forhold med meg nå, ikke deg, og du bør respektere dette, slik jeg respekterer min ekskjæreste sitt nye forhold. På forhånd takk. Mvh." Men enn så lenge lar jeg det ligge. Jeg gjør ingenting før hun eventuelt tar kontakt igjen. Jeg håper i går var siste gangen, men hun var så glad for å prate med kjæresten min igjen (hun skrev det) at jeg tror at det ikke blir særlig lenge til... Jeg fikk lese alle meldingene og hun pratet i vei i samtalen, mens kjæresten bare svarte kort. Det beste er nok om han ikke svarer (selv om det ikke hjalp sist) eller at han bare sier: Hei, jeg har en ny kjæreste. Get over it. (hvis dere skjønner). Jaja. Nå er det natt. Kom gjerne med flere innspill om dere har. På forhånd takk! Anonym poster: c4c87d9730b4e3bd57aa5ab15d7ebcfd
Gjest Forslag Skrevet 28. mars 2013 #15 Skrevet 28. mars 2013 "Hei, Jeg er kjæresten til X. Jeg vet at du og X delte mange fine år sammen, det samme gjorde jeg med min ekskjæreste. Nå har jeg personlig ikke noe med om du fremdeles har følelser for X - men kontaktnivået som du gir uttrykk på at du ønske å ha mellom dere to, gjør at vi begge for øvrig begynner å spekulere på baktanker. Nå vet jeg at du har en kjæreste - så jeg håper jo ikke at du går bak hans rygg - og ønsker vel å la tvilen gå og at det ligger under missforståelser som kan rettes opp etter denne beskjeden, - Men jeg har dog sett på måten du uttrykker deg på til kjæresten min i meldinger, og det virker ikke som om du har lagt fortiden bak deg. Poenget er som følger: Jeg og X ønsker nå å satse på hverandre, og det hadde vært så utrolig mye bedre om hverdagen vår sammen ikke inneholdt ekser med baktanker i smug. Derfor ønsker vi at kontaktnivået etter i dag består på det mer normale, og at beskjeder, innhold og uttrykk blir liggende mer i det vennskapelige. På forhånd takk. Mvh."
Gjest myr Skrevet 28. mars 2013 #16 Skrevet 28. mars 2013 Jeg hadde nok heller bedt kjæresten min om å si ifra til henne. Så slipper du at han blir sint og du slipper at hun tenker om deg "hun er DEN sjalu bitchen" 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #17 Skrevet 28. mars 2013 Du må tenke på at hun eier ikke like mye respekt for deg som hun har for han. Jeg ville fått inntrykket av du hadde dårlig selvtillit, og svært kontrollerende og at eksen min kan da umulig ha det bra med henne.. Du kan faktisk ende opp med det omvendte av det du ville oppnå Vær åpen og ærlig med kjæresten din, fortell han at det er ubehagelig at hun går rundt å tror at du ikke vet noen ting og ikke har en sjangs mot henne. Du vil vinne på at kjæresten din sier ifra istedet for deg. For det hadde gitt meg inntrykket av at dere var et stødig par, som er åpne og ærlige mot hverandre og stoler på hverandre. Anonym poster: 88d9ce7ae731a7709a1c6c5434a4b7e7 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #18 Skrevet 28. mars 2013 Han burde si ifra, ikke du. Jeg hadde blitt fly forbanna om nydama til eksen sendte meg en slik belærende mail. Anonym poster: 38ff2cc1e1090eb3f8184a78a60f5d22 3
Gjest @¨@ Skrevet 28. mars 2013 #19 Skrevet 28. mars 2013 Hvis du skriver til henne, så forstår hun at du føler deg truet og da kan hun bli verre enn nå, hvis hun har baktanker med dette. Ei heller bør du nedverdige deg til å fortelle din kjæreste at han ikke skal svare på dette. Det å være sjalu har aldri avverget noe, heller tilskyndet det. Gi heller ham noe å tygge på. Vær i kontakt med en gammel venn uten at dette har noe med flørting å gjøre. Menn forstår ofte ikke slik sjalusi, før du viser ham hvordan det føles. Dessuten, hvorfor skal du egentlig være sjalu og passe på, la ham være sjalu på deg. Dette er det eneste som fungerer
AnonymBruker Skrevet 28. mars 2013 #20 Skrevet 28. mars 2013 På en skala fra 1-10? 5... Ikke send den mailen. Du gir bare inntrykk av at det primært er du som er den som ønsker at hun skal holde seg unna, ikke han. Dette er noe han må ordne opp i selv, og det bør han absolutt gjøre også, av respekt for deg. Han bør si til henne at han synes det er vanskelig å ha så hyppig kontakt, både fordi han gjerne vil gå videre i livet sitt, og av respekt for deg. Anonym poster: 9c46f7ea1183a439b9db5a98914d6d5a 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå