elvital Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Skal ha meg ny mac nå, har hatt en 13" macbook pro i 3,5år (det var da den dyre versjonen-uten noen tilleggsting). Nå vurderer jeg å kjøpe en macbook air i stedet da den er enklere å frakte med seg. Har maks ca 12000 å bruke. Jeg bruker maskinen hovedsaklig til surfing på nettet, skrive oppgaver, se på filmer(både dvd og filer), høre på musikk, men også noe bilderedigering(adobe photoshop). Noen som har noen formening om hva jeg burde kjøpe?
Violet Hill Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Jeg var gjennom den samme vurderingen for et halvt år siden. Fulgte rådet jeg fikk fra en applenerd om å kjøpe air og er veldig fornøyd! Bruker den til det samme som deg, minus bilderedigering. Hvis jeg har skjønt det riktig kommer macbook pro nå med retinaskjerm, kjæresten min har den og mener at skjermen er mye bedre, men jeg synes at min er mer enn bra nok for meg
Charmander Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Om 12k er maks så er valget air. Jeg har Pro med retina og det var vel strengt talt ikke nødvendig å svi 20 laks på den, men sånn er det.Det er forskjeller, men til normalt bruk så er det marginalt.
loffen Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Jeg sliter med det samme. Får jo ikke kjøpt noe når jeg ikke greier å bestemme meg! Både air og den nye pro med retina skjerm er uten dvd-spiler integrert. Det er litt dumt synes jeg, men jeg vil ikke ha den 'gamle' pro'en heller. Vurderer å kjøpe en iPad istedet og ha den gamle macbooken en stund til.
loffen Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Om 12k er maks så er valget air. Jeg har Pro med retina og det var vel strengt talt ikke nødvendig å svi 20 laks på den, men sånn er det.Det er forskjeller, men til normalt bruk så er det marginalt. Den enkleste utgaven får du nå fra 11500kr.
Musken Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Jeg sto overfor det samme valget for et år siden, og jeg valgte Macbook Air (selv om jeg faktisk fikk bemerkninger fra noen venner (som forøvrig ikke er dataeksperter) om at jeg hadde "bæsja på leggen" osv). Uansett, jeg er kjempefornøyd! Veldig praktisk å frakte den med seg til og fra skole/jobb eller på reise. Den er veldig rask, og er også kjapp og sku på/av eller legge i dvale. Den skal også være sikrere å frakte enn Macbook Pro, ettersom harddisken ligner mer på en minnebrikke på et kamera enn en vanlig harddisk, og har visstnok ikke løse deler eller noe sånt (jeg er overhodet ingen ekspert, men har blitt fortalt det :-p). I tillegg elsker jeg designet! Det eneste minuset som jeg kan komme på, er at det ikke fins CD-rom. Men det er muligheter for å kjøpe eksternt CD-rom for ca 700 kr, dersom man finner det nødvendig. Jeg anbefaler i hvertfall air, lykke til med valget
elvital Skrevet 28. mars 2013 Forfatter #7 Skrevet 28. mars 2013 Takk for innspill. Skal se litt nærmere på det,men blir nok å kjøpe ny på lørdag(den gamle har gått i stykker). Hvilken av air maskinene er det dere har, dere som er så fornøyd og valgte dere å oppgradere på noen måte?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå