AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Jg leste en kjapp artikkel om å steke fisk, og da stod det at man skulle være raus med Melange i stekepanna for fettet sank ikke inn i fisken, det bare stekte liksom. Er det slik med all mat man steker? I sted stekte jeg kjøttkaker, hadde på en klatt melange slik at det ikke skulle svi seg eller steke tørt, ble det sugd opp i kjøttkakene? .. Anonym poster: dd906c94a9404cef21c6ddc8f578a328
Gjest Reza08 Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Vanligvis kommer ikke så mye av smøret inn i maten du steker, men enkelte ting som f.eks brødskiver kan smøret trekkes mer inn.
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Ja det trekker inn i maten. Men hvorfor trekker det ikke inn i fisk da? Fant det på melange sine sider også. Anonym poster: 9238c2d1573f4fc21d80b47f64fdc9ea
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 I hvilken grad stekefettet trenger inn i maten avhenger av flere ting. Er det mye fett i maten fra før av, så trekker maten til seg mindre stekefett. Er det mye fuktighet i maten vil den heller ikke trekke til seg så mye - på lav varme, vel og merke. Steker du på høy varme vil fuktigheten fordampe og kan da erstattes av fett. Og så videre. Uansett så ville jeg ikke hørt på Melange, de anbefaler Melange. Anonym poster: 50e233ccfc0b71393fa47bfa2b3cbcdf 4
Gjest Errata Skrevet 29. mars 2013 #6 Skrevet 29. mars 2013 (endret) Alt havner kanskje ikke inn i maten, men du får med litt av det uansett. Det er derfor ting blir mer yummy av å stekes i godt smør, for eksempel Fisk inneholder ofte mye vann, så det trekker ikke til seg så mye, men litt blir liggende på utsiden/i det ytterste laget. Det som er fint med å ha mye smør (jeg ville brukt det, eller en blanding av smør og god olje, fremfor Melange), er at man kan øse litt over fisken underveis om man bare steker fra en side. Kalorimessig ville jeg ikke bekymret meg over hva som kom med i så stor grad, det er ikke snakk om så mye, og fisk inneholder jo kun sunt fett i seg selv, og hvit fisk generelt svært lite fett. Endret 29. mars 2013 av Errata
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå