Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jg bgynner å føle meg litt udugelig og dum i dette forholdet. Når kjæresten lager mat så sier han "du trenger ikke å hjelpe til, du.. har ikke så mye å bidra med her, tror jeg."

Jeg er ikke superflink på kjøkkenet, men lager sunne og gode måltider.

Hele tonen hans er liksom "jeg tror ikke du får til det, klarte du ikke DET en gang, oh my god.........." osv...

Dt er vanskelig å forklare, jeg bare føler at han presser meg ned og får meg til å føle meg dum, at jeg må tenke over alt jeg sier og gjør. Det er trist, for jeg er glad i ham og skjønner ikke hvorfor han vil at jeg skal føle han ser ned på meg?

Det er jo det han gjør, ser nd på meg og ser at jeg ikke er så smart og flink og alt som han....

Og det er vondt..

Anonym poster: 8e6566e3c2232e04f394b4ea91bbd61a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke la han snakke slik til deg. Kjærester er jo der for å løfte en opp! Ikke tråkke en ned..

• Liker 6
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Sier han det på en humoristisk måte? Kan hende det er litt feilslått humor fra hans side,og ikke vondt ment?

Skrevet (endret)

Han drar deg jo ned og får deg til å føle deg dummere enn det du er. Min eks kunne også være sånn, fikk høre flere ganger "Vet du ikke det engang du da", eksen kunne mer enn meg om politikk og var mer samfunnsengasjert, studerte også noe som var mer krevende enn jeg gjorde. Fikk meg ofte til å føle meg dum fordi jeg ikke hadde så mye å komme med i enkelte diskusjoner. Nå har jeg innsett at disse kunnskapene kom fra erfaring og interesse, og jeg kunne visst/lært meg det samme om jeg hadde villet. Det gikk ikke på intelligens egentlig, og på de områdene hvor jeg har en større interesse enn han kan jeg mye mer!

Jeg tok det opp med min eks, som ikke var klar over det engang, det var helt ubevisst og ikke vondt ment. Du burde ta det opp med kjæresten din!

Endret av Obiola
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper at han ikke vet hvordan du oppfatter det han sier. Har du prøvd å si til han med en gang "når du sier blablabla så tolker jeg det blablabla. Er det riktig?".

Anonym poster: 55d06444e5b70ca638df492cac5283a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når jeg prøver å si at jeg tok det sånn og sånn opp, eller at jeg blir lei meg, eller såret, eller føler meg dum, så sier han "så så, ikke syte sånn, ingen liker syt vet du" og ler. På en måte sier han mange slike ting huoristisk, men er det egentlig humor eller er det bare fordekt dritslenging humor liksom, om dere skjønner..

Anonym poster: 9b602d92244ecb2f21d6a72fac93a474

Skrevet

Når jeg prøver å si at jeg tok det sånn og sånn opp, eller at jeg blir lei meg, eller såret, eller føler meg dum, så sier han "så så, ikke syte sånn, ingen liker syt vet du" og ler. På en måte sier han mange slike ting huoristisk, men er det egentlig humor eller er det bare fordekt dritslenging humor liksom, om dere skjønner..

Høres ikke bra ut.

Skrevet

Han prøver å manipulere deg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Han prøver å manipulere deg.

Hva mener du, kan du forklare det for meg?

Skrevet

Hva mener du, kan du forklare det for meg?

Jeg forbinder det med en gang med en fyr jeg kjente før som gjorde det samme. "Herregud, visste du ikke det?" eller "Har du ikke hørt om det/han/hun/denne tingen alle har hørt om"?

Og som åpenlyst lagde sånn fjes, vanskelig å forklare med ord men så rart på meg og på en måte ventet på at jeg skulle svare noe på det. I begynnelsen følte jeg meg jo bare dum og liten, etter hvert plukket jeg opp mønsteret og ble bare sint når han gjorde det.

Rak i deg ryggen og svar tilbake "Nei, jeg visste faktisk ikke det, er det veldig rart??"

"Hvis du gir meg en sjanse, kanskje du blir overrasket over hvor mye jeg faktisk får til!"

I mine øyne (kanskje pga mine egne opplevelser) prøver han å trykke deg ned til å bli "dum og liten" slik at han lettere kan kontrollere deg. Hvis du tror han er bedre og smartere er det lettere å få deg til å danse etter pipa hans.

• Liker 5
Gjest nobilian
Skrevet

Føkkin idjit.

Skrevet

Forsåvidt er det nok helt vanlig da men.

Som regel vil den ene parten dominere den andre parten i en større eller mindre grad.

Og det funker sikkert greit nok så lenge det blir akseptert.

• Liker 2
Gjest Gjest_Michelet
Skrevet

Hvorfor gidder du være sammen med noen som behandler deg slik og får deg til å føle deg nedstemt og dum? At han i tillegg ikke ikke tar det på alvor at du blir såret av slike ting gjør ikke ting bedre..
AnonymBruker
Skrevet

Kvinner liker å være underdanige.

Anonym poster: 2dac30f5ee1bc9f9ac37661bad301351

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Kvinner liker å være underdanige.

Anonym poster: 2dac30f5ee1bc9f9ac37661bad301351

:riste:

:balltre:

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er smartere enn ham og også snillere. Han prøvde nettopp å "drepe" meg med masse chilli i maten, selv om han vet fantastisk godt at jeg ikke liker det. Hjertet mitt nesten stanset, munn og mage brenner fortsatt og jeg mistet alt matlysten for resten av middagen. Slik skjer det ofte, han tar ikke så mye hensyn til meg når det gjelder mat.

Så tenker at jeg skal lage min egen mat framover, han får lage sin egen.

Anonym poster: fdd24c0c382a8e3e018a87a699af73ce

Gjest Riskjeks
Skrevet

Det kan hende det er feilslått humor fra hans side. Hvis ikke, synes jeg det høres skikkelig slemt ut. Du må uansett snakke med ham om det - si noe lignende som du har skrevet her. Så får du høre hva han sier.

Gjest Gjest
Skrevet

Sånn kjæreste hadde jeg også en gang. Jeg følte meg fulstendig udugelig,var redd for hva han kom til å si i sosiale sammenhenger.. urgh..

Det fungerer ikke i lengden,sorry!!

Nå har jeg en kjæreste som aldri sier noe som er støtende,ubehagelig eller uventet i sosiale sammenhenger.Han får meg til å føle meg bra nok uansett om jeg er full av malig eller har pyntet meg <3

Ps: han er veldig lite romantisk =)

AnonymBruker
Skrevet

I dag var jeg med en gruppe venner og bekjente, og det var så deilig å prate med noen som snakket med meg, og ikke til meg, og om det var noe jeg tok feil av eller ikke visste, var det ingen som fikk meg til å føle meg nedtrykt for det!

Hsn har en veldig rar form for humor, og jeg tviler ikke på at alt er sagt på spøk, men altså....... Når han aldri kan bli alvorlig med meg og snakke om det jeg vil snakke om, og bare ler ting vekk gang på gang.... det er respektløst, og det orker jeg ikke å finne meg i.

ts

Skrevet

I dag var jeg med en gruppe venner og bekjente, og det var så deilig å prate med noen som snakket med meg, og ikke til meg, og om det var noe jeg tok feil av eller ikke visste, var det ingen som fikk meg til å føle meg nedtrykt for det!

Hsn har en veldig rar form for humor, og jeg tviler ikke på at alt er sagt på spøk, men altså....... Når han aldri kan bli alvorlig med meg og snakke om det jeg vil snakke om, og bare ler ting vekk gang på gang.... det er respektløst, og det orker jeg ikke å finne meg i.

ts

Jeg ville ha sakt til ham det du skrev i siste avsnittet der, og tatt det derfra. Det er ikke greit at han snakker slik til deg når du ikke liker det, og det er hvertfall ikke greit at han oppfører seg som en tosk når du prøver å ta det opp med han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...