Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #1 Skrevet 27. mars 2013 Med tidligere drittsekker har jeg blitt sterk igjen godt motivert av å skulle vise at jeg er bedre enn dem. Han siste, derimot, har truffet mitt svake punkt. Det er umulig å unngå han, og jeg kan ikke flytte. Han presser på med at vi burde kunne være venner, og når jeg ikke vil ha kontakt med han så oppfører han seg som om han er bedre enn meg, fordi "han er i det minste så voksen at han kan omgås, og det burde jeg og være". Han skjønner ikke at jeg ikke bare kan tilgi, for i hans øyne er det ikke noen big deal det han har gjort. Han har ingen forståelse for hvordan slik oppførsel sårer andre, eller hvilke konsekvenser det kan ha. (Det er snakk om veldig mye løgn og utpsyking, utroskap, mange makt-teknikker for å ikke ta ansvar men fremstille meg som gal og urimelig, og seg selv som offeret. Han er som en kjempe-5 åring.) Jeg føler at han skal ha overtaket uansett, og jeg sliter med å opprettholde selvrespekten og selvfølelsen. Jeg går og håper på at han skal våkne opp snart, men marerittet vil ingen ende ta. Hadde det ikke vært for at jeg har andre å tenke på hadde jeg nok hoppet fra en bro forlengst. Jeg må fungere for andres skyld, og jeg kan ikke være svak lenger. Hva skal jeg gjøre?
Gjest gjest Skrevet 27. mars 2013 #2 Skrevet 27. mars 2013 Det du må gjøre er å ta et tak i det hele. Få en slutt på det. Du ser selv at du har et problem her og det er en utrolig god start! Du fortjener bedre og du må rett og slett bare gjøre det du kan for å komme deg bort derfra. Drit i hva han mener om oppførselen din, det er ikke han du må tenke på, men deg selv. Jeg foreslår at du kutter all kontakt, slett han fra livet ditt og bruk din tid på å komme deg videre. Selvom du ser at han ikke er en god person for deg, så forstår jeg at det er utrolig vanskelig å bli ferdig med ham. Når du først har begynt på fase 1, så kommer du deg gjennom det bare ta tak i det og tenk på deg selv! lykketil
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #3 Skrevet 27. mars 2013 Det går ikke an å komme seg bort herfra. Mitt eneste håp er at han drar, men plutselig har han tenkt å bli her resten av livet.
Gjest gjest Skrevet 27. mars 2013 #4 Skrevet 27. mars 2013 Kan du opplyse om hvorfor du ikke kan komme deg bort derfra? Hvis ditt eneste håp er at han drar, så kan du vel kaste han ut?
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #5 Skrevet 27. mars 2013 Vi bor ikke sammen, men det er et veldig lite sted og derfor er det umulig å unngå han. Han har ingen tilhørighet her, men jeg har forpliktelser her som gjør at jeg ikke kan dra. Det har med familien min å gjøre.
Gjest lilleme Skrevet 27. mars 2013 #6 Skrevet 27. mars 2013 Uff, dette høres utrolig vondt ut! Det du kan prøve å gjøre er som hun over her skrev at du tar tak i ting og prøver å glemme han og heller fokusere på deg selv. Du sier at det er et lite sted, du kan jo si '' Vi kan være venner '' uten at du nødvendigvis trenger å ha noe kontakt med han? Støte på han kommer du nok uansett til å gjøre og da er det greit å han en ok stemning mellom dere. Bortsett fra det, ikke ha kontakt, bruk tid på deg selv, omgås masse med venner og familie!
Gjest Elissima Skrevet 27. mars 2013 #7 Skrevet 27. mars 2013 Dette er vanskelig, skjønner godt du blir sliten. Min ex var likedan. Han skjønte ikke hvorfor vi ikke kunne være venner, selv etter å ha vært utro og det viste seg han var så godt som gift med ei annen jente. Han lot meg ikke være i fred, og jeg sa at hvis han ikke holdt seg unna meg kontaktet jeg politiet. Etter det har jeg ikke hørt et pip. Du må være sterk ts, si klart fra at du ikke vil ha noe med han å gjøre. Du skal ha det bra, og bestemmer selv hvem du vil ha i livet ditt.
Steinar40 Skrevet 27. mars 2013 #8 Skrevet 27. mars 2013 Dette er vanskelig, skjønner godt du blir sliten. Min ex var likedan. Han skjønte ikke hvorfor vi ikke kunne være venner, selv etter å ha vært utro og det viste seg han var så godt som gift med ei annen jente. Han lot meg ikke være i fred, og jeg sa at hvis han ikke holdt seg unna meg kontaktet jeg politiet. Etter det har jeg ikke hørt et pip. Du må være sterk ts, si klart fra at du ikke vil ha noe med han å gjøre. Du skal ha det bra, og bestemmer selv hvem du vil ha i livet ditt. True med politianmeldelse kan jo være en metode. Men først må TS si klart i fra at hun ikke ønsker å ha kontakt. Det er ikke påbudt å prate med folk.
Gjest Elissima Skrevet 27. mars 2013 #9 Skrevet 27. mars 2013 True med politianmeldelse kan jo være en metode. Men først må TS si klart i fra at hun ikke ønsker å ha kontakt. Det er ikke påbudt å prate med folk. Nei, det er ikke forbudt å snakke med folk, men i mitt tilfelle gjorde han mitt liv til et helvete. Sier ikke at exen til ts er sånn, men hvis han ikke lar henne være i fred kan man politianmelde. For harrassment (vet ikke det norske ordet).
Steinar40 Skrevet 27. mars 2013 #10 Skrevet 27. mars 2013 Nei, det er ikke forbudt å snakke med folk, men i mitt tilfelle gjorde han mitt liv til et helvete. Sier ikke at exen til ts er sånn, men hvis han ikke lar henne være i fred kan man politianmelde. For harrassment (vet ikke det norske ordet). Du misforsto meg. Jeg skrev at det ikke er påbudt å prate med folk. Det jeg mener er altså at man under normale omstendigheter ikke må prate med folk man ikke liker. Eller ihvertfall prate minst mulig.
Gjest Gjest Skrevet 27. mars 2013 #11 Skrevet 27. mars 2013 Nei, det er ikke forbudt å snakke med folk, men i mitt tilfelle gjorde han mitt liv til et helvete. Sier ikke at exen til ts er sånn, men hvis han ikke lar henne være i fred kan man politianmelde. For harrassment (vet ikke det norske ordet). Han kommer aldri til å gjøre noe straffbart. Det han gjør er veldig subtilt. Han vrir og vrenger på det meste til jeg blir småtullete, eller så demonstrerer han på andre måter med å la det være manglende samsvar mellom ord og handling. Provosere meg eller såre meg, og så trekker han seg iskaldt unna. Jeg leste artiklene her http://counsellingre...lation-tactics/ og kjente igjen veldig mye, men jeg er så sliten og sår av alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå