Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg feiltolker og misforstår ofte, og det er ganske slitsomt.

Jeg opplever også at andre kan feiltolke og misforstå meg, noe som også er ganske slitsomt...

Skjer det med deg også?

Anonym poster: aab8e3a0dacddfe16abc221dd9edd071

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg opplever også at andre kan feiltolke og misforstå meg, noe som også er ganske slitsomt...

Skjer det med deg også?

Ja. Svigerinna mi mistolker meg mye. Hun blir lei seg i ett sett og tenker at jeg er en hurpe. :( jeg vil ikke såre noen og har aldri følt at jeg har så dårlig kjemi med noen før. Hun er fra utlandet og jeg er fra bygda..lurer på om det er språket som blir helt feil.

Nå holder jeg meg unna henne, men føler at hun blir fornærmet over noe hver gang hun snakker med meg. Veldig slitsomt og jeg merker at jeg blir veldig usikker rundt henne, noe hun opplever som mistenksomt. Uff..

Anonym poster: aeae24f29f85aac18f5a8fb5be67509e

Skrevet

Ja, jeg tuller mye med de rundt meg og er mye ironisk. Dette har ført til en del problemer, så jeg prøver å tilpasse meg de som blir lett fornærmet. Men er vanskelig å endre personligheten min.

AnonymBruker
Skrevet

Ja. Svigerinna mi mistolker meg mye. Hun blir lei seg i ett sett og tenker at jeg er en hurpe. :( jeg vil ikke såre noen og har aldri følt at jeg har så dårlig kjemi med noen før. Hun er fra utlandet og jeg er fra bygda..lurer på om det er språket som blir helt feil.

Nå holder jeg meg unna henne, men føler at hun blir fornærmet over noe hver gang hun snakker med meg. Veldig slitsomt og jeg merker at jeg blir veldig usikker rundt henne, noe hun opplever som mistenksomt. Uff..

Anonym poster: aeae24f29f85aac18f5a8fb5be67509e

Jeg forstår veldig godt at du syns det er slitsomt, men det beste ville vært om dere pratet sammen. Bir enda værre når dere kommer fra helt forskjellige kulturer.

Jeg opplever ofte at folk kan blir veldig slemme mot meg og avvisende, fordi jeg er smilende og glad og gor av meg selv. Så jeg har sluttet å være så imøtekommende og givende, og da behandler folk meg bedre, men jeg føler at jeg er veldig uhøflig da ...

AnonymBruker
Skrevet

Skjer det med deg også?

Ja, det er naturlig, fordi vi er ulike mennesker med ulike tanker om ting. Opplever dette ofte, spesielt med kona. Det fine er at man lærer underveis. Det handler ikke om hvem som har rett og galt, men heller om å forstå hverandre. Øvelse gjør mester.

Anonym poster: 52fc6459e2c12db4736c19652cb617d2

Skrevet

Det skjer ofte med meg. Merker ofte at folk tror jeg ikke forstår det når de tuller med meg fordi jeg ikke reagerer "nok" eller hva man skal si. De tror jeg blir lei meg da, om de er ironiske om ting så påpeker de ofte lenge at de bare tulla osv. "jaja, skjønte jo det smiler jeg tilbake", bare fordi jeg ikke bryter ut i hysterisk latter. Har også fått beskjed om at jeg ofte ser misfornøyd ut, mens jeg egentlig er glad.. Prøver å endre det da, men med en gang jeg er avslappet blir det jo bare sånn.

Er også en veldig drømmende person så hender folk tror jeg er overlegen eller ignoerer dem mens jeg egentlig er i min egen lille verden. Folk som kjenner meg vet dette da, og tar jeg meg selv i å gjøre det er jeg rask til å forklare..

Ser jo nå jeg har ganske dårlige uvaner :P

AnonymBruker
Skrevet

Folk feiltolker gjerne meg første gangen de møter meg. De tror jeg er overlegen når jeg egentlig bare er introvert og har litt vansker for å lede en samtale med fremmede mennesker. Ut over det tilpasser jeg oppførsel, ordbruk, humor/mangel på sådan osv. etter hvem jeg er med, og finner dermed en interesse, et samtaleemne eller i det minste en form for humor å dele med de fleste. :)

Anonym poster: f3109558c71e310dba4b51bf4c161023

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...